اخباربازار سرمایهتاپویژه ها

آینده بازار سرمایه قابل پیش بینی نیست

رضا خانکی کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار عصر خدمات در خصوص روند معاملات بازار سرمایه را بیان کرد: متغیرهای سیاسی تاثیر زیادی بر عملکرد و پیش بینی بازار سرمایه ندارد اما نمی‌توان گفت توافقات سیاسی چه تغییری در بودجه سال آینده خواهد داشت اما به نظر شرایط فعلی بازار با توجه به اتفاقات اقتصادی و سیاسی پیش رو طبیعی است و نوسانات موجود در بازار نشان از واکنش شاخص شرایط بیرون از بازار است.

وی در ادامه افزود: در مواردی چون مذاکرات سیاسی کرونا حذف ارز ترجیحی تغییرات نرخ بهره بر عملکرد شاخه و صنایع موجود در بازار سرمایه به طور مستقیم تاثیر گذار هستند به همین دلیل طی ماههای آتی شاهد نوسان منفی شاخص با توجه به ابهامات در شرایط سیاسی و اقتصادی کشور بوده ایم.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص حذف دامنه نوسان از معاملات بازار بورس عنوان کرد: ایجاد  دامنه نوسان از ابتدا در معاملات بازار سرمایه اشتباه بوده و اثرات منفی بر شاخص گذاشته و هر زمانی هم این موضوع کنار گذاشته شود بازار آسیب خواهد دید.

خانکی با اشاره به تاثیر مثبت مصوبات حمایتی دولت بر بازار سرمایه اظهار کرد: مصوبه ای که دولت برای حمایت از بازار سرمایه طی بودجه سال آینده مطرح کرده می تواند کمک بسزایی به صنایع موجود در بازار سرمایه داشته باشد و از این رو شاهد رشد صنایع بر رشد سهام شرکت‌ها و بازگشت روند صعودی به شاخص بورس خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد:با توجه به شرایط پیش روی اقتصاد سیاست کشور پیش‌بینی روند معاملات بازار بورس طی ماههای آتی و حتی سال آینده سخت خواهد بود و باید منتظر نتایج مذاکرات و بهبود شرایط اقتصادی کشور برای پیش‌بینی روند مثبت بازار سرمایه بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا