اخباربازار سرمایهتاپویژه ها

شاخص بورس حدود ۴ درصد اَفت کرد/ ادامه خروج نقدینگی از بورس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر خدمات، شاخص کل بورس اولین هفته بهمن ماه را با روند نزولی پشت سر گذاشت و از ارتفاع یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد با ریزش ۵۰ هزار واحدی به یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحدی رسید و این حاکی از افت ۳.۹۰ درصدی شاخص دارد.

در این هفته نیز شاخص کل هم وزن با کاهش ۵ درصدی از پله ۳۳۵ هزار ۶۴۲ واحدی به ۳۱۸ هزار و ۷۵۸ رسید. شاخص فرابورس نیز با کاهش ۳.۴۴ درصدی از ۱۷ هزار و ۶۴۱ واحد به ۱۷ هزار و ۳۵ واحد سقوط کرد.

طی هفته اخیر تمام صنایع در روند کاهشی به خود گرفته و در این میان صنعت فرآورده های نفتی بهترین صنعت با کاهش ۸۲ دهم درصدی همراه بود و شاخص پلاستیک نیز با ۱۲.۶۰ درصد بیشترین کاهش را تجربه کرده است.

در این میان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال دولت برای تامین مخارج اوراق بدهی منتشر می‌کند که این موضوع بر بازار اثر منفی دارد و باید تا انتهای سال منتظر این اثر منفی باشیم به علاوه صحبت‌هایی که درباره نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و افزایش هزینه آنها به گوش می‌رسد نیز با ایجاد ترس سبب اثرگذاری منفی در بازار شده البته باید گفت نقش تصمیم‌گیران بازار بر روند بورس نیز موجب تأثیر منفی شده است.

قابل ذکر است که از ابتدای سال تا به حال ۵۱ هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان خروج پول از بازار سرمایه توسط سهامداران حقیقی صورت گرفته است.

همچنین طی این هفته هر روز خروج نقدینگی از بازار بورس داشته‌ایم به طوری که در مجموع ۲۶۸۲ میلیارد تومان خروج پول توسط افراد حقیقی از بازار صورت گرفته و مبلغی حدود ۵۳۶ میلیارد تومان میانگین روزانه خروج نقدینگی بوده است.

بعلاوه در هفته گذشته ارزش کل معاملات بورس به ۱۳ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان و به طور میانگین روزانه ۲ هزار و ۷۹۶ میلیارد تومان ارزش معاملات بازار سرمایه بوده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا