اخباربازار سرمایهتاپویژه ها

روند رو به رشد معاملات بازار سرمایه/ شاخص بیش از ۵ درصد رشد کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر خدمات شاخص بورس طی هفته دوم بهمن ماه شرایط بهتری را نسبت به هفته های اخیر پشت سر گذاشته و با رشد ۵.۴۳ درصدی از پله یک میلیون و۲۷۶ واحد یک میلیون و ۳۳۱ واحدی رسید.

همچنین شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۴.۴۱ درصدی از ۳۲۸ هزار و ۲۴۴ واحد به ارتفاع ۳۳۳ هزار و ۱۸ واحد صعود کرد؛ شاخص فرابورس نیز رشد حدود ۵ درصدی را تجربه کرد و از ۱۷ هزار و ۳۵۴ واحد به ۱۷ هزار و ۶۶۱ واحد رسید.

این در حالی است که طی هفته اخیر نیز شاهد خروج ۹۴۰ میلیارد تومان نقدینگ از بازار سرمایه بوده‌ایم که این امر همچنان حاکی از عدم اعتماد حقیقی های بازار به معاملات بازار سرمایه است.

در این میان پالایشی ها به دلیل گزارشات خوبی که روی کردند بیشتر مورد تقاضای سهامداران قرار گرفتم و جزء صنایع پیشتاز بازار بورس بودند؛بعلاوه صنایع خودرویی فلزات اساسی بانکها فراورده های نفتی و صنایع شیمیایی جزء صنایع پیشتاز معاملات بازار سرمایه بودند و با وجود خبرهای مربوط به خودرو و خروج کشتی نفتکش مرتبط با ایران از لیست تحریم تا حدودی رشد این صنایع قابل توجیه بوده است.

نکته قابل توجه اینجاست که اخباری چون تصمیمات دولت مبنی بر ارتقای وضعیت بازار، تلاش برای بهبود وضعیت آن، اهتمام خودروسازان داخلی به ارتقای کیفیت خودروهای داخلی، نگرانی ادامه‌دار در مورد دامنه نوسان، اهتمام به اصلاح از سوی رئیس سازمان بورس منجر به تقویت معاملات بازار سرمایه شد.

گفتنی است طی هفته اخیر شاهد افزایش حجم و مشارکت معامله گران حقیقی  و حقوقی در خرید و فروش بوده‌ایم و سرمایه‌گذاران فعال بازار تمایل به تمرکز سرمایه و ایجاد رشد در بازار داشته اند اما نکته قابل توجه اینجاست که هنوز اعتماد کافی به روند بازار به منظور جذب نقدینگی ایجاد نشده با این حال شاهد ورود پول قدرتمند چندانی به بازار سرمایه نیستید اما امید می‌رود با بهبود شرایط اقتصادی و سیاسی میزان ورود نقدینگی به بازار افزایش یابد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا