تاپ

تعادل در عرضه و تقاضا بازار مسکن با افزایش تسهیلات

رهبر گفت: افزایش تسهیلات موجب کند شدن رشد بی رویه قیمت ها و تعادل در بازار عرضه و تقاضا خواهد شد و مسکن به عنوان یک نیاز اساسی در اختیار متقاضیان واقعی آن قرار می گیرد.

ایرج رهبر مدیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران در گفتگو با خبرنگار عصر خدمات، در خصوص شرایط بازار مسکن بیان کرد:طی چند سال اخیر در بخش مسکن با رکود مواجه بوده و فعالیت چندانی در این زمینه صورت نمیگرفت، در برنامه های دولت برای رونق این بخش در حالت سکون بودیم. بخش خصوصی در راستای مسولیت های خود ساخت و سازهایی انجام داد که این فعالیت ها طبق معمول بسته به روال رونق و رکود مسکن فراز و نشیب هایی داشته است.

وی در ادامه افزود: برنامهای دولت برای رونق بخش مسکن یک تکلیف در مصوبه قانونی است و اخیرا در یک مصوبه جدید بر ساخت ۴میلیون واحد مسکونی در طی ۴سال تاکید شده است.یکی از عامل های اصلی که باید این واحدها تحقق پیدا می کرد مسیله تامین منابع مالی و مشخص کردن آن بود که در صندوق برای تامین مالی این پروژه منابعی تعیین شده و این موضوع موفقیتی برای اجرای این طرح است. هر طرحی برای پیاده سازی باید تاکید شورای عالی نگهبان نیز باشد که تامین مالی در بخش مسکن و طرح ها و پروژه ها بسیار قابل اهمیت است که در مصوبه مجلس تصویب شد.

مدیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران با اشاره به اهمیت افزایش اعتبارات در بخش مسکن اظهار کرد: افزایش اعتبارات در بخش مسکن یکی از راه های کمک به رونق این بخش به عنوان مولد بخش تولید است. چرا که این بخش با مشاغل پسینی و پیشینی متعددی سرو کار دارد که حرکت و رونق آنها می تواند به رشد اقتصادی کمک کند. تنها افزایش اعتبار در این بخش موثر نیست بلکه مدیریت نیز باید در جهت رونق بخش مسکن همگام با افزایش اعتبار اقدامات موثری انجام دهد.

رهبر یادآور شد: افزایش تسهیلات در بخش مسکن می تواند به سمت بخش رونق محور اقتصاد حرکت کند و از طرفی یا توجه به مهم بودن سهم مسکن در سبد خانوار بخش تقاضا را پوشش دهد. بعلاوه افزایش تسهیلات موجب کند شدن رشد بی رویه قیمت ها و تعادل در بازار عرضه و تقاضا خواهد شد و مسکن به عنوان یک نیاز اساسی در اختیار متقاضیان واقعی آن قرار می گیرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا