اخبارخودروویژه ها

قیمت کشنده فوتون H5 مدل پایه حدود ٣ میلیارد تومان/بر نامه تولید ٧ هزار و ۵٠٠ دستگاه خودرو در سال‌جاری

مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل گفت: در سال جاری برنامه ما تولید ٧ هزار و ۵٠٠ دستگاه است که امروز ثبت سفارش ۶٠ درصد از این محصولات انجام شده است و از برنامه ماهانه جلوتر هستیم.

به گزارش خبرنگار عصر خدمات، جواد توسلی مهر  در مراسم رونمایی از کشنده مجهز به گیربکس اتوماتیک تولیدی کشور در ایران خودرو دیزل با اشاره به بازار بزرگ خودروهای تجاری در ایران گفت: امروز ٣٢١ هزار دستگاه خودرو تجاری فرسوده در کشور وجود دارد که باید نوسازی شوند.

وی در ادامه افزود: در سال ٩۴ سهم بازاز ما ۴ درصد بود اما در سال ١۴٠٠ به ۴۵ درصد رسیده ایم. این در حالی است که از نظر کیفیت به رغم افزایش تیراژ ٧٢ درصد محصولات ۴ ستاره کیفی دارند و خودرو ٢ ستاره کیفی در ایران خودرو دیزل تولید نمی شود.

مدیر عامل ایران خودرو دیزل تصریح کرد: در سال جاری ٧ هزارو ۵٠٠ دستگاه کشنده در ۵ مدل تولید خواهیم کرد و مجموعا تولید محصولات به ٢۵ هزار دستگاه خواهد رسید. اما اتفاق واردات کشنده های کارکرد به بازار لطمه زد.

توسلی مهر تاکید کرد: طبق آمارها مجموعا ٢٣ هزار دستگاه کشنده اگر در کشور تولید شود نیاز بازار را پاسخ خواهیم داد. در سال جاری برنامه ما تولید ٧ هزار و ۵٠٠ دستگاه است که امروز ثبت سفارش ۶٠ درصد از این محصولات انجام شده است و از برنامه ماهانه جلوتر هستیم.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به این که بازار خودروهای تجاری جهان به سمت استفاده از فناوری های جدید است، گفت: در این مسیر ایران خودرو دیزل گام های خوبی برداشته است و ما برای رفتن به این سمت نیازمند دانش فنی هستیم. از این رو باید شریک تجاری انتخاب کنیم که راه را برای ما کوتاه کند.

توسلی مهر افزود: خوشبختانه فوتون که شریک تجاری ماست در بدترین شرایط هم مارا ترک نکرد و حتی افزایش تولید هم داسته ایم. ضمنا تامین کننده های این برند از بهترین های جهان هستند که خوشبختانه به دلیل این که دایملر بنز از سهام داران این شرکت است و ما نیز همکار این برند بوده ایم، این شرایط همکاری را بهبود می بخشد.

وی با اشاره با امکانات و تکنولوژی های این خودرو گفت: سیستم ریتاردر گیربکس، جلوگیری از عقب رفت در شیب ها، هشدار انحراف از بین خطوط، امکان تعبیه تجهیزات خودران که ورژن بعدی محصول ماست، جلوگیری از تصادف با ترمز هوشمند و از جمله امکانات این خودرو هستند.

مدیر عامل ایران خودرو دیزل با اشاره به بهبود قدرت و گشتاور این خودرو گفت: قدرت به ۴۶٠ اسب بخار و گشتاور تا ٢٣٠٠ نیوتن متر افزایش یافته است و گیربکس هم اتوماتیک ZF است.

وی با اشاره به بازگشت امید به مجموعه ایران خودرو و به خصوص ایران خودرو دیزل گفت: فضای کسب و کار در شرایط خوبی قرار گرفته است. از این رو در مسیر گسترش محصول ما برنامه های گسترده ای به خصوص در بخش کامیونت هم داریم.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل قیمت کشنده فوتون H5 را در مدل پایه ٣ میلیارد تومان اعلام کرد. این در حالی است که کشنده های کارکرده اروپایی وارد شده به کشور قیمت هایی به مراتب بالاتر دارند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا