اخبارتاپخودرو

اجازه توهین هیچ کس را به صنعت خودرو نمی دهیم/ برای تحلیل صنعت با افتخار خودرو باید قدتان هم قد صنعت خودرو شود

مدیر عامل ایران خودرو گفت: اگر می خواهید از صنعت با افتخار خودرو تحلیل کنید باید قدتان هم قد صنعت خودرو شود. تازه در آن زمان هم تجربه نخواهید داشت. صنعت خودرو در مقابل بدخواهان حتما می ایستد.

به گزارش خبرنگار عصر خدمات،  مهدی خطیبی در مراسم رونمایی از کشنده مجهز به گیربکس اتوماتیک تولیدی کشور در ایران که خودرو دیزل بیان کرد : فشارهایی که امروز به صنعت خودرو وارد می شود، انگیزه های مارا بیشتر کرده است. بسیاری از مسائلی که امروز به عنوان انتقاد مطرح می شود نیازمند کارهای کارشناسی است. انشاالله کار را به گونه ای پیش میبریم که ریس پلیس محترم راهور و جانشین او دیگر نگویند صنعت خودرو را باید تعطیل کرد. آنقدر تلاش خواهیم کرد که کسی به خودش اجازه ندهد به این صنعت توهین کند و حتی این موضوع به سمت شخصی شدن برد. در این صورت حق اقدام حقوقی را برای خود محفوظ می دانیم.

وی، با اشاره به موفقیت های ایران خودرو دیزل تصریح کرد: در این شرکت اقداماتی شده است که زیربنای آن در دوران مدیریت آقای مقیمی اتفاق افتاده است که شایسته تقدیر است.

مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به اتحاد کلان دو خودروساز بزرگ کشور افزود: از کارهای بزرگی که انجام شده است اتحاد ایران خودرو و سایپا است که می تواند به این صنعت کمک کند .بر این اساس ۴ جلسه با مدیرعامل محترم سایپا داشته ایم که یک کارگروه تشکیل شد و مسئول این کارگروه هم مهندس قلعه بانی است که بدنه صنعت را خوب می شناسد.

خطیبی ادامه داد: یکی دیگر از اتفاق های بزرگ و مثبت همکاری و اتحاد دو انجمن قطعه سازی در دو شب قبل است که انجام شد و قرار است در جهت تولید محصول با کیفیت انشاالله هر دو انجمن کمک خواهند کرد.

وی با اشاره به قول هایی که در ایران خودرو داده است، تصریح کرد: ما سر قول ها مانده ایم و تحویل بیش از ۴ هزار دستگاه خودرو در روز و رسیدن خودروهای کف به ٣٩ هزار دستگاه از جمله اقدام های ماست. از این نظر حتی از قولی که به ریاست محترم جمهور داده ایم جلوتر هستیم.از طرفی ٧ محصول جدید و یا فیس لیفت خواهیم داشت. همچنین از اول خرداد ماه تولید خودروهای ناقص برای همیشه در ایران خودرو قطع می شود که به این ترتیب خودروهای کف در آینده نخواهیم داشت.

خطیبی ادامه داد: اگر در سال قبل تولید ناقص اتفاق نمی افتاد در بدترین حالت ۴ هزار میلیارد تومان ماهش هزینه داشتیم و شاخص های کیفی تا ٢۵درصد رشد می کرد. تولید خودروی ناقص از نظر ما نقص مدیریت است.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به این که از اردیبهشت ماه تا پایان سال هر ماه در این گروه خودروسازی یک محصول جدید رونمایی می شود. ضمنا انشاالله در ایران خودرو یک تکنوسنتر به راه خواهیم انداخت و شرکت های دانش بنیان تقوت می شوند.

خطیبی تصریح کرد: صنعت خودرو در همه جهان بسیار مهم است. در ایران حتی بیشتر زیرا خودرو هنوز سرمایه است نه کالا. اما متاسفانه خوبی های این صنعت دیده نمی شود. بنده یک بار دیگر به آن هایی که در مورد این صنعت با سوء نیست صحبت می کنند، می گویم اگر دنبال واردات هستید بروید و واردات کنید. ما رقابت خواهیم کرد. اما اگر می خواهید از صنعت با افتخار خودرو تحلیل کنید باید قدتان هم قد صنعت خودرو شود. تازه در آن زمان هم تجربه نخواهید داشت. صنعت خودرو در مقابل بدخواهان حتما می ایستد.

وی در مورد مافیا هم گفت: اگر هست معرفی کنید اگر نیست هم جامعه را دچار ناامیدی نکنید. اگر ایران خودرو و سایپا مافیا هستند بیاییند نظارت کنند و بررسی کنند. در مورد نکاتی که پلیس راهور مطرح کرده هم باید بگویم ما می دانیم نیت آنها خیر است و آماده مذاکره هستیم.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا