اخبارخودرو

فروش خودرو لاماری ایما آغاز شد

فروش خودرو لاماری ایما، محصول تولیدی جدید شرکت آرین پارس موتور از روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار عصر خدمات،  فروش خودرو لاماری ایما، محصول تولیدی جدید شرکت آرین پارس موتور به دو صورت فروش فوق العاده با قیمت قطعی ۹۸۹ میلیون تومان وپیش فروش عادی با قیمت علی الحساب از روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آغاز می شود ،اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

مشخصات فنی
موتور ۴ سیلندر توربوشارژ این خودرو با کد ۴A95TD شاخته می شود که ۱.۵ لیتر حجم دارد. پایه ریزی این موتور در سال ۲۰۰۴ انجام شده و در خلال سال های تولید همواره تکنولوژی های نوین را در خود جای داده است. در واقع موتور این خودرو توسط میتسوبیشی طراحی شده و حتی دایملر هم در بعضی از محصولات از آن استفاده کرده است. از جمله نکات برجسته در مورد موتور لاماری ایما، بلاک تمام آلومینیومی آن است که آلیاژی مقاوم در برابر سایش دارد و به همین دلیل عمر قطعات متحرک آن همچون رینگ ها و پیستون بالاست.

سرسیلندر این موتور نیز آلومینیومی است و از تکنولوژی زمان بندی متغیر سوپاپ میتسوبیشی با نام MIVEC برای سوپاپ های ورودی بهره می برد. در این موتور از تکنولوژی GDI هم استفاده شده و به همین دلیل با این که حجم موتور تنها ۱.۵ لیتر است، قدرت آن به ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور به ۲۸۵ نیوتن متر می رسد. ضمنا لاماری ایما به گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک مجهز شده است. این گیربکس که ساخت برند آلمانی Getrag است و به صورت گسترده ای در محصولات مختلف گروه دانگ فنگ و دیگر خودروسازان اروپایی همچون آلفارموئو مورد استفاده قرار گرفت است.

نکته جالب توجه در خصوص این گیربکس این که به دلیل ساختار تَر یا Wet که دارد، می تواند گشتاورهایی به مراتب بیش از آنچه موتور لاماری ایما تولید می کند را تحمل کند. از این رو در بسیاری از خودروهای اسپرت در جهان از گیربکس های DCT استفاده می شود. این گیربکس ۷ سرعته عملکرد جالبی دارد که بسته به نوع رانندگی شما می توانید از آن لذت ببرید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا