اخباراقتصاد کلانتاپ

افزایش قیمت‌ها جبران خواهد شد

قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: افزایش قیمت‌ها ابتدا به‌صورت نقدی و پس از ایجاد مقدمات لازم با ارائه سبد کالایی، جبران خواهد شد.

به گزارش عصر خدمات، محمدصادق مفتح قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: ارائه سبد کالا در جبران افزایش قیمت‌ها مستلزم مقدماتی از جمله ایجاد زیرساخت الکترونیکی، مسئله تأمین، راحتی و رفاه دریافت‌کنندگان کالا و همچنین واقعیت‌های شبکه توزیع بود؛ بنابراین به برنامه‌ریزی و دقت مضاعف نیاز داشت و تصمیم گرفته شد که این کار باعجله انجام نشده و در ابتدا به‌صورت نقدی و پس‌ازآن به‌صورت سبد کالایی، انجام شود.

او می‌گوید، این تصور که برای کالابرگ یک کار سخت‌افزاری جدید مانند آنچه که در دهه ۶۰ داشتیم، انجام می‌شود؛ اشتباه است و به این شکل نخواهد بود و به‌طور حتم از زیرساخت‌های موجود مانند کارت‌بانکی استفاده خواهد شد.

با اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها و واریز یارانه کمک‌ معیشتی برای مردم، قیمت جدید چهار قلم کالای اساسی از ۲۲ اردیبهشت قیمت‌های جدید برای ۴ قلم کالای اساسی اعلام شد؛ قیمت مصوب ۴ قلم کالای مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات افزایش یافت. در ازای این افزایش قیمت، یارانه‌ای ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی به ازای هر فرد برای خانوار‌ها واریز شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا