اخبارتاپصنعت و تجارت

ضایعات نان با اصلاح نرخ آرد به حداقل می رسد

رئیس مجمع هماهنگی تشکل های کشاورزی گفت: با آزادسازی نرخ آرد و نان شاهد برچیده شدن قاچاق و کاهش میزان واردات و هدر رفت نان تولیدی خواهیم بود.

به گزارش عصر خدمات، مسعود اسدی گفت: پارسال ۶ میلیون تن گندم مورد نیاز خبازی و صنف و صنعت از طریق واردات تامین شد چرا که به سبب قیمت اعلامی بخشی از محصول تولیدی به جای فروش به دولت صرف خوراک دام و طیور شد.

به گفته او، با اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم کشاورزان نسبت به تحویل گندم به مراکز دولتی رغبت بیشتری دارند، هر چند پرداخت پول کشاورزان با تاخیر روبه‌روست.

اسدی می گوید: با توجه به اختلاف چشمگیر قیمت آرد نسبت به آن سوی مرزها شاهد قاچاق بودیم که با اصلاح نظام یارانه و آزادسازی نرخ، قاچاق دیگر‌ توجیه اقتصادی ندارد.

رئیس مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی گفت: اصلاح قیمت آرد و گندم در کاهش واردات و دور ریز نان و افزایش کیفیت تاثیر بسزایی دارد.

طی سال‌های اخیر به واسطه شرایط اقلیمی و از بین رفتن خودکفایی، بخشی از گندم مورد نیاز از طریق واردات تامین شد که با اصلاح قیمت خرید گندم و آزادسازی نرخ آرد این امیدواری وجود دارد که در پی کاهش قاچاق و هدر رفت گندم و نان تولیدی میزان واردات و خروج ارز از کشور کاهش یابد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا