اخبارخودرو

دست پر بهمن در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران/ریسپکت و دیگنیتی پرستیژ ستاره شدند

گروه بهمن در چهارمین نمایشگاه تهران با تمامی قوای خود به میدان آمده است.

به گزارش عصر خدمات، بهمن موتور دیگنیتی پرستیژ و سدان جدید ریسپکت دو محصول جدید خود را برای بازدید عموم به نمایش گذاشت.در این گزارش نگاهی دقیق تر به ریسپکت و دیگنیتی پرستیژ دو محصول پر تب و تاب این روز های نمایشگاه پرداختیم.

بهمن ریسپکت
خودرو ریسپکت بهمن جدید ترین سدان این خودروسالز است که در سگمنت C قرار دارد. ریسپک یا همان Cowin Xuandu یکی از نشان های زیر مجموعه از برند چری است. این خودرو مانند خیلی از محصولات این روزهای بازار کشور دارای موتور ۱.۵ لیتر توربو شارژر با استاندارد آلایندگی یورو ۶ است. توان خروجی این موتور ۱۴۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۲۱۰ نیوتن متر می رسد. قدرت تولید شده به گیربکس ۹ سرعته (CVT) اتوماتیک با قابلیت تیپ ترونیک ( تعویض دنده به صورت دستی) به محور جلو منتقل می شود.

طول،عرض، ارتفاع ۱۴۸۳*۱۸۲۵*۴۶۷۰ بهمن ریسپکت است، فضای سرنشینان در ریسپکت به عنوان سواری مورد استفاده در شهر مناسب است. ترمز هر چهار چرخ در محور جلو عقب دیسکی است. سیستم تعلیق در این محصول در محور جلو مک فرسون و محور عقب به صورت سیتم مستقل چند میله ای یا (Multi link) قرار گرفته است. ظرفیت گنجایش باک ۵۰لیتر و وزن خالص این محصول ۱۴۰۵ کیلو گرم است.

از جمله قابلیت این خودرو می توان به گیربکس با حالت رانندگی ECO و اسپرت اشاره کرد. سایر امکانات رفاهی در سدان جدید بهمن موتور کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع و استارت دکمه ای است. سامانه تشخیص مانع عقب و دوربین ۳۶۰ درجه ، شارژر وایرلس تلفن همراه و همچنین سانروف و سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی جز آپشن های عرضه شده بر روی ریسپکت هستند.
از آپشن های به روز دیگر ریسپکت باید به نور پردازی داخل کابین با

قابلیت تغییر رنگ و قابلیت روشن شدن خودکار چراغ هااشاره کرد. صندلی راننده و سرنشین جلو نیز مجهز به گرمکن و قابلیت تنظیم جهت به صورت برقی هستند. اتو هلد ، ترمز پارک برقی و سیستم پایداری الکترونیکی خودرو (ESP) از دیگر امکانات این سدان به حساب می آیند.

بهمن دیگنیتی پرستیژ
دیگنیتی پرستیژ نسخه جدید تر دیگنیتی پرایم است که با تغییراتی در موتور و ظاهر خودرو معرفی شده است. این محصول برای اولین بار به صورت رسمی در این نمایشگاه رونمایی شده است. دیگنیتی پرستیژ دارای موتور ۲ لیتری توروبو شارژر است که با پاشش مستقیم سوخت به داخل سیلندر (GDI) عرضه خواهد شد. این موتور توانسته استاندارد آلایندگی یورو ۶ را اخذ کند. توان خروجی این موتور ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۵ نیوتن متر است. دیگنیتی پرسیتژ مانند نسل قبلی خود نیروی تولید شده را به محور جلو از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک منتقل می کند.

از سایر تفاوت ها با نسل قبلی می توان به تغییر صفحه نمایشگر کیلومتر اشاره کرد که از آنالوگ به تمام دیجیتال تغییر پیدا کرده است. همچنین خروجی اگزوز ها از دو به چهار خروجی تغییر یافته اند. دیگنیتی پرستیژ با امکانات رفاهی مثل کروز کنترل، سیستم ایمنی تشخیص موانع،استارت دکمه ای، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم وایرلس تلفن همراه که جز آپشن های جدید در خودرو ها به شمار می رود، عرضه خواهد شد. در روز های آتی تیراژ تولید و نحوه عرضه و قیمت تعیین شده هر دو محصول از سوی شرکت بهمن موتور اعلام خواهد شد.

نویسنده و عکاس : علی غفاری

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا