اخباربازار سرمایهتاپ

نورافکن کدال روی قرارداد سرخابی ها؛ انتشار قراردادهای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس الزامی است

به دلیل اهمیتی که اطلاعات قراردادهای تیم استقلال و پرسپولیس دارند باید این قرارداد‌ها کامل و شفاف در کدال منتشر شوند.

به گزارش عصر خدمات ،بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، زمان نقل و انتقالات تابستانی و پیش فصل مسابقات باشگاهی فوتبال در لیگ برتر از دوشنبه ۲۳ خرداد آغاز و چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.

نقل و انتقالاتی که جدا از هیجان فوتبالی آن به سبب حضور دو تیم استقلال و پرسپولیس دربازار پایه نارنجی فرابورس برای این دو تیم با شفافیت بیشتری همراه خواهد بود و باید این دو تیم قرارداد‌های خود را روی سامانه کدال بارگزاری کنند. قرارداد‌های که علیرغم نقل و انتقالات کنونی هنوز روی سامانه کدال منتشر نشده است.

آقای میثم فدایی مدیر عامل فرابورس گفت: پارسال دو تیم استقلال و پرسپولیس زمان گشایش، شفاف سازی در رابطه با قرارداد‌های بازیکنان و مربیان خود ارائه و لیست قرارداد‌هایش را منتشر کردند.

فرابورس: قرار دادهای سرخابی ها باید روی کدال منتشر شود

به گفته او امسال نیز مانند پارسال اطلاعات روی سامانه کدال منتشر خواهد شد. به این دو تیم ابلاغ کردیم که باید اطلاعات قرارداد‌ها روی سامانه کدال بارگزاری شود.

پیش از این نیز آقای حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی گفته بود: برخی از هواداران دو تیم سرخابی نسبت به قرارداد‌های منعقد شده با بازیکنان و مربیان دغدغه دارند. از زمان بورسی شدن، این دو باشگاه حتما باید رویداد‌های عمده مالی خود را در سایت کدال بورس افشا و متن کامل همه قرارداد‌ها را علاوه بر تنظیمگران تخصصی مانند سازمان لیگ و … به شرکت فرابورس و سازمان خصوصی سازی ارائه کنند.

قرارداد‌های بازیکنان و کادر فنی استقلال و پرسپولیس باید کامل و شفاف بارگزاری شود

آقای محمد خبری زاده کارشناس بازار سرمایه گفت: به طور کل هر قرار دادی که بر سود و زیان ناشران اثر مثبت و منفی داشته باید بر اساس قانون بر روی سامانه کدال منتشر شود. اکنون دو تیم استقلال و پرسپولیس به عنوان دو ناشر مهم‌ترین بخش هزینه‌ای آن‌ها مربوط به قرار داد‌های بازیکنان و کادر فنی است. به دلیل اهمیتی که اطلاعات قرارداده‌ها دارند باید آن‌ها کامل و شفاف منتشر شوند. مسئولیت صحیح بودن اطلاعات منتشر شده ابتدا برعهده خود ناشر (دو تیم استقلال و پرسپولیس) و بعد اگر اطلاعات در گزارشات حسابرسی شده منتشر شود مسئولیت بر عهده حسابرس است.

خبری زاد می‌گوید: البته نکته اینجاست که ممکن است بازیکنی دو قرار داد داشته باشد؛ یکی رسمی چیزی که منتشر می‌شود و یک قرار داد غیر رسمی که اگر قرارداد غیر رسمی به هر شکلی با باشگاه ارتباط داشته باشد عملا شفاف سازی صورت نخواهد گرفت، ولی اغلب قرارداد‌های غیر رسمی فرآیندی جدا از باشگاه (اسپانیر جدا، حامی مالی علاقه‌مند به تیم) است.

به گفته این کارشناس انتشار قرارداد‌ها هزینه پرداختی باشگاه‌ها را مشخص و همچنین قرارداد‌های اسپانسری درآمد‌های باشگاه را مشخص و اعلام می‌کند؛ سهامدار نیز بر این اساس میزان سود و زیان احتمالی را تخمین و می‌تواند در رابطه با اقدام خود مانند خرید و فروش تصمیمی صحیح اتخاذ کند.

فرایند پذیره نویسی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ۱۵ تا ۲۸ اسفند سال گذشته انجام شد. بر این اساس پذیره‌نویسی تعداد یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۵۶ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) در نماد معاملاتی (استقلالح ۱) و تعداد یک میلیارد و ۳۴ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۶۷ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) در نماد معاملاتی (پرسپولیسح ۱) ناشی از سلب حق‌تقدم به روش ثبت سفارش در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس ایران صورت گرفت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا