اخباربازار سرمایهتاپ

افت اندک شاخص بورس/ معاملات بازار دست به عصا انجام شد

طی هفته کاری گذشته شاخص کل بورس با کاهش ۰.۰۶ درصدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۵۷۳ واحدی باقی ماند.

به گزارش عصر خدمات ،در هفته کاری که به اتمام رسید شاخص کل هم وزن با افزایش ۰.۹۸ درصدی در پله ۴۰۱ هزار و ۴۶۶ واحد آرام گرفت و شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۰.۳۵ درصدی به ۱۸ هزار و ۴۷۸ هزار واحد رسید.

این هفته در بین صنایع بورسی محصولات چوبی با افزایش ۸.۴۵ درصدی بیشترین رشد را داشت و بعد از آن صنعت انتشار و چاپ با افزایش ۸.۳۱ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. صنعت بانکی نیز با کاهش ۲.۵۱ درصدی بیشترین اُفت را تجربه کرد.

جزییات ارزش معاملات در این هفته کاری به این صورت بود که شنبه، سه هزار و ۹۲۴ میلیارد تومان، یکشنبه، سه هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان، دوشنبه، سه هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان، سه‌شنبه، دو هزار و ۶۴۴ میلیارد تومان و چهارشنبه، دو هزار و ۴۹۱ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد رقم خورد و در مجموع در این هفته ارزش کل معاملات خرد به رقم ۱۵ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان رسید.

در این هفته کاری صندوق‌های با درآمد ثابت ورود نقدینگی ۴۸۲ میلیارد تومانی را تجربه کرده  و  از پنج روز هفته تنها یک روز کاری خروج نقدینگی را شاهد بودند و فقط شنبه ۲۵۰ میلیارد تومان از این صندوق‌ها خارج شده است.

بازار این هفته، نوسانی و شاهد جدال تقاضا و فروشنده بود. باید گفت در این روزها ردپای معامله‌گران کوتاه مدت دیده می‌شد که با پول سنگین به دنبال نوسان چند روزه در بازار بودند، در مجموع شرایط باعث شده، بازار دست به عصا باشد!

قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها تقریبا در یک محدوده تثبیت شده، اما متاسفانه نوسانات دلار نگاه‌ها را به سود خود جلب کرده است.

شروع بازارگردانی صندوق پالایش یکم باعث تحرک در نماد پالایش شد و آن‌ را به قیمت پذیره.نویسی نزدیک‌تر و امید‌ها به رشد قیمت و کم شدن فاصله آن با nav را بیشتر کرده است. همچنین اطلاعیه عرضه ۱۰۰۰ دستگاه ۲۰۷ در بورس کالا در هفته‌ کاری بعدی، به علت پرتیراژ و پرتقاضا بودن این خودرو و فاصله قیمتی زیاد کارخانه و بازار با اهمیت بوده و از جمله موارد اثر گذار بر روند بازار بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا