اخباراقتصاد کلانتاپ

کدام خوراکی ها بیشترین و کمترین افزایش قیمت را داشته اند؟

طبق اعلام مرکز آمار در بررسی قیمت خوراکی ها در بین گروه های مختلف طی آبان ماه بیشترین افزایش قیمت مربوط به گوجه فرنگی و پیاز بوده و بیشترین کاهش قیمت را پرتقال و بادمجان نسبت به ماه قبل داشته اند.

به گزارش عصر خدمات ، در آبان ماه ١۴٠١ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور بررسی شد که بر اساس آن در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، اقلام ماهی قزل آلا با ٢,٧ درصد، کنسرو ماهی تن با ٢.٢ درصد و گوشت گوسفند با ٢.١ درصد بیشترین افزایش قیمت و مرغ ماشینی با ٠.۵- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه نان و غلات، رشته آش با ٢,٧ درصد و برنج ایرانی درجه یک با ٢.٠ درصد بیشترین افزایش قیمت و ماکارونی با ٠.٢- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شیر خشک با ۵,٧ درصد و خامه پاستوریزه با ١.۴ درصد است. همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن نباتی جامد با ١.٩- درصد و روغن مایع با ٠.٧- درصد بوده است.

در گروه میوه و خشکبار، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به لیمو ترش با ٧,٨ درصد و هندوانه با ۶.١ درصد است. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پرتقال با ١۶.۵- درصد و انار با ۶.٩- درصد است.

در گروه سبزیجات و حبوبات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گوجه فرنگی با ١۶,۶ درصد و پیاز با ١۵.۵ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به بادمجان با ٧.٨- درصد و کدو سبز با ۵.۵- درصد است.

در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به چای بسته ای خارجی با ٢,١ درصد و سس مایونز با ١.٩ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به شکر با ٠.٩- درصد و قند با ٠.١- درصد است.

انتهای پیام /

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا