اخبارخودرو

سایپا دیزل در نمایشگاه خودرو کرمان/کامیونت جدید فوتون m4

گروه تجاری سازان سایپا با محصولات خود در یازدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو کرمان حضور پیدارکرد.

به گزارش عصر خدمات ،سایپا دیزل به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودرو های کارو تجاری در بخش خودرو سنگین کشور در این نمایشگاه کامیونت جدید فوتون M4 را برای بازدید عموم به نمایش درآورد.

سایپا دیزل را می توان جز یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان خودرو های تجاری دانست که در سوابق کاری خود همکاری با نشان هایی قبیل ماک و ولوو و درسال های اخیر شرکای چینی نظیر دانگ فنگ دیده می شود.

سایپا دیزل اولین بار کامیونت جدید فوتون M4 که چهارمین نسل این کامیونت است ،را در نمایشگاه خودرو مشهد در سال جاری به نمایش گذاشت، در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته این محصول را رونمایی و مشخصات آن را منتشر کرد.

فوتون M4 جدید که در سگمنت کامیونت و در دو نسخه ۶ تن و ۸.۵ تن به بازار کشور عرضه خواهد شد. نسخه ۶ تن در دو حالته دارای فضای استراحت و بدون فضای استراحت عرضه خواهد شد اما در نسخه ۸.۵ تن فقط با فضای استراحت قابل تهیه است. نکته قابل توجه در نسخه بدون فضای استراحت می تواند وزن و میزان شاسی بیشتر را برای فضای بارگیری بزرگتر مورد توجه برخی کاربری های خاص قرار دهد.

موتور این کامیونت جدید سایپا دیزل از نشان شناخته شده کامینز(Cummins) است. در بازار کشور در میان تمامی خودرو های کار و تجاری موتور کامینز یک ویژگی مشترک تلقی می شود.

این موتورچهار سیلندر خطی و مجهز به توربو شارژر و اینترکولر است. موتور فوتون جدیدقادر به تولید توان ۱۵۵ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولید شده توسط یه گیربکس ۶ سرعته دستی از نشان زد اف(ZF) به محور عقب این خودرو منتقل می شود.این گیربکس با کامیون فورس بهمن دیزل مشترک است.

موتور ۳.۸ لیتری فوتون دارای استاندارد آلایندگی یورو۵ است.این کامیونت اگر با سوخت کیفیت مطلوب مورد استفاده قرار گیرد می تواند جان تازه ای به ناوگان خسته و فرسوده حمل و نقل کشور دهد.

سیستم ترمز در کامیونت فوتون M4 جدید در محور جلو دیسکی و در محور عقب کاسه ای است. این کامیونت دارای سیستم ترمز ضد قفل ABS، ترمز موتور(خفه کن) و ترمز اضطراری AEBS است.

در درون کابین کامیونت M4 جدید آینه های جانبی خودرو به صورت برقی قابل تنظیم هستند. در صفحه کیلومتر این خودرو بخشی دیجیتال جای گرفته است تا اطلاعات سفر و همچنین خودرو را اعلام کنند. این خودرو دارای مالتی مدیا لمسی است.

فوتون جدید با امکاناتی نظیر، کروزکنترل که می تواند آپشنی کاربردی در سفر های جاده ای باشد عرضه خواهد شد همچنین این کامیونت با گرمکن سوخت قبل از استارت به دست متقاضیان خواهد رسید.

یکی دیگر از ویژگی های این خودرو را می توان ارتفاع پایین کابین آن دانست چرا که بیشترین کاربرد این نوع خودرو ها برای جابجایی کالا ها در سطح شهر ها است و شاید به اصطلاح می توان گفت مورد قبول پخش کنندگان کالا است.

کابین کوتاه این خودرو در درون شهر ها بدون گیر کردن به برخی معابر یا فضای سبز می تواند کاربردی باشد. نسخه ۸.۵ تن هم با توجه به وزن خودرو بدون اتاق بار ۳.۵ تن است که با در نظر گرفتن وزن اتاق بار می توان گفت بار مناسبی را حمل می کند که قطعا با توجه به لزوم داشتن پایه یک برای رانندگان این خودرو در وزن ۸.۵ تن در استفاده برون شهری بیشتر مورد اقبال خواهد بود.

اصلی ترین مزیت فوتون M4 جدید را باید در دو عامل جستجو کرد، اولی شبکه گسترده خدماتی سایپا دیزل و دومی حضور نسل های قبلی این کامیونت در بازار است. مزیت اول می تواند خیال رانندگان را در خصوص بروز مشکل و یا نیاز به قطعات راحت کند. مزیت دوم هم بر این امر صحه می گذارد چرا که جدا از شبکه خدمات سایپا فوتون جز محصولات شناخته شده و فراگیر است و قطعات آن در بازار به خوبی یافت می شود.

نویسنده : علی غفاری

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا