اخبار خودرو وارداتیخودرو

کیا پگاس با کوشا خودرو به بازار می آید

 

خودروهای وارداتی همیشه در ذهن خریداران یک محصول لوکس است. اما این بار کوشا خودرو که کار واردات خودروهای شرکت کیا را انجام می‌دهد قرار است یک اتومبیل اقتصادی را روانه بازار کند. کیا پگاس نام محصولی است که نام آن در لیست واردات شرکت کوشا خودرو قرار گرفته است. این خودرو یکی از محصولات اقتصادی شرکت کیا است که سعی شده قیمت نهایی آن برای خریدار در بازارهای جهانی ارزان تمام شود. از همین رو تصمیم گرفتیم تا در یک مقاله به طور کامل به بررسی کیا پگاس بپردازیم تا خریداران بازار اتومبیل در ایران هم با این محصول بیشتر آشنا شوند.

بررسی ظاهری کیا پگاس

این خودرو یک سدان اقتصادی است و شما می‌توانید این موضوع را در ظاهر و طراحی اتومبیل به خوبی مشاهده کنید. چراغ‌های جلو بزرگ و با منحنی‌هایی که دارای زاویه تند هستند طراحی شده است. جلو پنجره این خودرو بسیار باریک و کشیده طراحی شده و فرمی مشبک دارد. خطوط و طراحی این خودرو در نمای جلو نمایانگر یک اتومبیل با طراحی ساده و خشن است. در نمای بغل طراحی اقتصادی این خودرو با رینگ‌های فولادی و قالپاق‌های پیچی بیشتر خودش را نشان می‌دهد. همچنین طراحی ساده این خودرو که در بخش‌های جلو و عقب دارای فرمی دایره‌ای شکل هستند هم نمایانگر یک سدان ساده است.

در نمای عقب هم شما دقیقا سیمای یک خودروی ساده و کم هزینه در طراحی را می‌بینید که جذابیت خاصی در آن دیده نمی‌شود. البته که باید این اتومبیل را با هم رده‌های خود مقایسه کرد و در آن صورت شاید بتوان به آن امتیازی داد. چراغ‌های عقب با عرض زیاد و به همراه منحنی‌های زاویه‌دار طراحی شده است. پلاک اتومبیل روی سپر نصب می‌شود و خبری از دیفیوزر نیست. همچنین بر روی سپر جایی برای اگزوز در نظر گرفته نشده است و این هم از دیگر ویژگی‌های یک خودروی اقتصادی است. بر روی درب صندوق عقب فقط می‌توانید نام اتومبیل و لوگوی کیا را مشاهده کنید.

طراحی داخلی ساده اما مدرن و زیبا صورت گرفته تا شاید بخشی از کاستی‌های طراحی بیرونی را پوشش دهد. تریم تک رنگ و زیبای خودرو می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند. هرچند که از روکش صندلی‌های چرم خبری نیست و از پارچه برای این کار استفاده شده است. داشبورد این خودرو به دو بخش تقسیم شده است که در بخش بالایی کانال‌های کولر قرار گرفته است. بین دو کانال کولر یک پنل سیستم صوتی و سایر دکمه‌های مربوط به آن قرار دارد. در بخش پایینی پیچ‌های ولوم قرار گرفته است همچنین زیر آن یک ردیف دکمه پیانویی وجود دارد که علاوه بر جذابیت در طراحی کاربردی هم هست. 

طراحی فرمان به زیبایی و مانند خیلی از محصولات دیگر کیا طراحی شده است. یک فرمان با مرکزیت دایره‌ای شکل که روی آن لوگوی جدید کیا قرار گرفته است. فرمان دور چرم است و همین امر هم موجب سهولت کارکرد با آن شده است. همچنین برای دسترسی راحت‌تر راننده به بخش‌های مختلف بر روی فرمان یک سری دکمه کنترلی تعبیه شده است. بین دو صندلی راننده و شاگرد یک بخش برای قرار دادن لیوان در دسترس است. جلوی این بخش هم دنده قرار گرفته شده است. مانند اکثر خودروها روبروی صندلی شاگرد بخش مربوط به ایربگ و زیر آن هم محفظه داشبورد قرار گرفته است. 

بررسی ابعاد و اندازه کیا پگاس

پگاس یک سدان ساب کامپکت کوچک است که می‌توان ابعاد آن را با خودروهایی مانند ال ۹۰ یا ساینا مقایسه کرد. ابعاد این خودرو خیلی بزرگ نیست اما طراحی آن به گونه‌ای شکل گرفته است که فضای کافی برای حضور ۴ یا ۵ سرنشین را داشته باشد. همچنین در صورتی که بار داشته باشید می‌توانید از فضای صندوق عقب آن بهره ببرید. هم در بخش جلو و هم در بخش عقب فضای کافی برای قرار گرفتن پاهای سرنشینان وجود دارد. هرچند که این فضا در بخش عقب از بخش جلو کمی کوچکتر است. 

طول ۴۳۰۰ میلی‌متر

عرض ۱۷۰۰ میلی‌متر

ارتفاع ۱۴۶۰ میلی‌متر

فاصله محورها ۲۵۷۰ میلی‌متر

وزن خالص حدود ۱۱۰۰ کیلوگرم

ظرفیت صندوق ۴۷۵ لیتر

حجم مخزن سوخت ۴۳ لیتر

قطر رینگ ۱۴ اینچ

بررسی فنی کیا پگاس

کیا برای پگاس از یک موتور MPI استفاده کرده است که می‌تواند نیروی مورد نیاز برای به حرکت در آوردن خودرو را تولید کند. حجم موتور زیاد نیست و قدرت خیلی بالایی هم ندارد و این موضوع در لذت بردن شما از رانندگی تأثیر خواهد گذاشت. هرچند که پیشرانه این موتور در شرایط مختلف کم نخواهد آورد و مطابق با شرایط بدنه طراحی شده است. شاید اقتصادی بودن این اتومبیل بر روی استاندارد آلایندگی آن هم تأثیر گذاشته باشد. زیرا در روزهای هستیم که استاندارد آلایندگی اکثر خودروها یورو۵ یا یورو۶ است اما استاندارد آلایندگی این اتومبیل یورو۴ است. البته کم بودن حجم موتور و پایین بودن قدرت آن مزیت‌هایی از جمله مصرف پایین بنزین را هم به همراه دارد. همچنین لرزش و حرارت کمتر ارمغان حجم و قدرت پایین‌تر است که به روان‌تر کار کردن موتور کمک بزرگی می‌کند.

نوع موتور بنزینی انژکتوری چند نقطه– I4

حجم موتور ۱.۴ لیتر

سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶

تنفس موتور طبیعی

قدرت ۹۴ اسب بخار

گشتاور ۱۳۵ نیوتون‌متر

گیربکس ۴ سرعت اتوماتیک

محور محرک دیفرانسیل جلو

شتاب حدود ۱۲ ثانیه

سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت حدود ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی یورو ۴

نوع سیستم تعلیق جلو مک فرسون

نوع سیستم تعلیق عقب محور پیچشی

 

بررسی امکانات و آپشن های کیا پگاس

نباید از یک خودروی اقتصادی و ارزان قیمت انتظار بالایی در بخش آپشن‌ها داشت زیرا شرکت سازنده برای کاهش هزینه‌ها و قیمت تا جایی که می‌شود امکانات رفاهی یا سایر موارد را کم می‌کند. در این خودرو هم همین اتفاق افتاده است. اما خوب با این وجود کیا پگاس امکانات جالبی دارد که در ادامه آن‌ها را شرح خواهیم داد.

 • فرمان برقی

 • کروز کنترل

 • کنترل ایستایی در سربالایی 

 • کنترل کشش 

 • برنامه پایداری الکترونیکی (ESP)

 • سیستم ترمز ضد قفل (ABS)

 • اتولایت

 • چراغ روز 

 • دکمه‌های کنترلی فرمان

 • نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

 • ناوبری 

 • دوربین عقب 

 • کیسه هوا

 • آینه بغل برقی

 • گرم‌کن آینه بغل 

 • سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS

 • سنسور پارک عقب

 • سیستم ورود بدون کلید

 • قفل و مهارکننده صندلی کودک (ISO FIX)

 • ایموبلایزر

 

نویسنده: نادر شاه نشین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا