خودرومقایسه خودرو

مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

خودروهای خارجی طرفداران بسیاری را در بازار ایران دارد. میتسوبیشی یکی از شرکت‌های بزرگ تولید کننده خودرو در ژاپن است که محصولات آن در سرتاسر دنیا دیده می‌شود. در مقابل، شرکت‌های بزرگ دیگری هستند که محصولات خود را برای رقابت با این غول ژاپنی می‌طلبند.

کیا غول خودروسازی کره‌ای است که محصول پر فروشی به نام سراتو یا فورته را روانه بازارهای جهانی کرده است. همچنین میتسوبیشی هم یک سدان مانند سراتو به نام لنسر را به بازارهای جهانی معرفی کرده است که توان رقابت با خوردهای تولید شده توسط شرکت های بزرگ را دارد. در ادامه تصمیم داریم تا به مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو بپردازیم.

میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

مقایسه ظاهری میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

در همان نمای ظاهری این دو خودرو با یکدیگر متفاوت زیادی دارند. در نمای جلویی لنسر چراغ‌های کشیده و خشن این خودرو را می‌بینید که جلوه‌ای اسپرت به آن داده است. جلو پنجره این خودرو تا پایین‌ترین بخش سپر کشیده شده است و فرم خشن آن با چراغ‌ها هماهنگ است.

در نمای جلویی سراتو هم چراغ‌های کشیده و خشن را می‌بینیم اما جلو پنجره باریک و مشبک آن از سپر جدا است. در مجموع نمای جلویی هر دو خودرو فرمی اسپرت و جذاب دارد. در نمای بغل می‌توانید فرم منحنی و زیبای سراتو در بخش‌های سقف و صندوق عقب به همراه پنجره‌ها را ببینید. در نمای بغل لنسر منحنی‌ها و خطوط به اندازه سراتو نیست و نمایی ساده‌تر را مشاهده‌ می‌کنیم تا جایی که بخش مربوط به صندوق عقب فرمی بریده دارد. در نمای بغل هر دو خودرو می‌توانید رینگ‌های آلومینیومی و زیبای آن را ببینید.

در نمای عقب لنسر بال این خودرو که روی درب صندوق عقب قرار گرفته است به خوبی جلب توجه می‌کند. وجود این بال نشان دهنده اسپرت بودن خودرو است. همچنین در نمای عقب این اتومبیل می‌تواند چراغ‌های شفاف را ببینید که مانند دو بال پرنده در دو طرف اتومبیل قرار گرفته است.

میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

چراغ‌ها دو تکه هستند که یک بخش آن روی درب صندوق عقب و بخش دیگر آن روی بدنه قرار گرفته است. در نمای عقب سراتو هم چراغ‌های زیبا و بیضی شکل آن دیده می‌شود. چراغ‌های عقب سراتو هم دو تکه است. پلاک سراتو روی درب صندوق عقب و پلاک لنسر بر روی سپر قرار می‌گیرد.

نمای داخلی سراتو مدرن و اسپرت است به شکلی که جذابیت آن در همان نگاه اول می‌تواند چشم بیننده را به خود جلب کند. فرمان زیبا با دور فرمان چرم به همراه دکمه‌های کنترلی علاوه بر کارایی زیبایی خاصی را هم به کابین داده است. در وسط داشبورد نمایشگری وجود دارد که در زیر آن پنل سیستم صوتی و در کناره‌های آن هم کانال‌های کولر قرار گرفته است. ترمز دستی سمت راست راننده و بین دو صندلی جلو قرار گرفته است.

میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

در نمای داخلی لنسر هم می‌توانید فرمان دور چرم به همراه دکمه‌های کنترلی را ببیند. همچنین یک نمایشگر برای مدیریت سیستم صوتی و تصویری در وسط داشبورد تعبیه شده است. زیر نمایشگر پیچ‌های ولوم سیستم تهویه قرار دارد. در مجموع می‌توان گفت در طراحی و دیزاین داخلی سراتو کمی بهتر عمل کرده است.

مقایسه ابعاد و اندازه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

طول کیا سراتو ۴۵۶۰ میلی‌متر و عرض آن ۱۷۸۰ میلی‌متر است. همچنین ارتفاع آن هم ۱۴۳۵ میلی‌متر و فاصله دو محور آن از یکدیگر هم ۲۷۰۰ میلی‌متر است.

لنسر هم طولی معادل ۴۵۷۰ میلی‌متر و عرضی معادل ۱۷۶۰ میلی‌متر دارد. ارتفاع لنسر ۱۴۹۰ میلی‌متر و فاصله دو محور آن از یکدیگر ۲۶۳۴ میلی‌متر است. هر دو خودرو ظرفیتی برای ۵ سرنشین را دارند.

وزن کیا سراتو ۱۲۳۰ کیلوگرم و همچنین وزن میتسوبیشی لنسر هم ۱۳۵۰ کیلوگرم است. حجم باک سراتو ۵۰ لیتر و حجم باک لنسر هم ۵۹ لیتر است. قطر رینگ سراتو ۱۸ اینچ و قطر رینگ لنسر هم ۱۸ اینچ است. عرض تایر سراتو ۲۲۵ میلی‌متر و عرض تایر میتسوبیشی هم ۲۱۵ میلی‌متر است.

میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

مقایسه مشخصات فنی میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

عمل‌کرد موتورهای لنسر و سراتو به صورت خطی است. هر دو از یک پیشرانه ۴ سیلندری ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی استفاده می‌کنند. موتور سراتو حجمی معادل ۲ لیتر و موتور لنسر هم حجمی معادل ۱.۸ لیتر دارد. موتور سراتو می‌تواند قدرتی معادل ۱۶۱ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه را تولید کند.

این درحالی است که لنسر توان تولید قدرتی برابر با ۱۴۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه را دارد. همچنین گشتاور تولید شده توسط سراتو ۲۰۹ نیوتن‌متر در ۴۷۰۰ دور در دقیقه است. لنسر هم می‌تواند گشتاوری معادل ۱۷۶ نیوتن‌متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه را تولید کند.

زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در سراتو معادل ۱۰.۵ ثانیه و در لنسر ۱۱.۵ ثانیه است. سراتو می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت برسد اما لنسر نهایت بتواند به سرعتی معادل ۱۹۲ کیلومتر در ساعت برسد. میزان مصرف سوخت ترکیبی سراتو چیزی معادل ۸.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

این میزان برای لنسر ۶.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. هر دو خودرو دارای جعبه دنده اتوماتیک هستند که قدرت را از موتور به چرخ‌ها منتقل می‌کند. همچنین هر دو خودرو دیفرانسیل جلو هستند. سیستم فرمان هر دو خودرو برقی است که سهولت کارکرد را برای راننده به دنبال دارد.

ستون فرمان تلسکوپی در هر دو خودرو به کار رفته است. سیستم تعلیق چرخ‌های جلو مک فرسون و سیستم تعلیق چرخ‌های عقب هم چند اتصالی است.

سیستم ترمزهای جلو و عقب لنسر دیسکی خنک شونده است. سیستم که در ترمزهای جلوی سراتو هم به کار رفته است اما سیستم ترمز عقب سراتو فقط دیسکی است.

میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

مقایسه امکانات رفاهی و آپشن های میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

سیستم ترمز ضد قفل ABS را می‌توان در هر دو خودرو دید اما سیستم تقسیم نیروی ترمز EBD را فقط سراتو دارد. سیستم کنترل پایداری خودروی ESP و سیستم کنترل ترکشن را می‌توانید در هر دو خودرو ببینید اما سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAS را فقط می‌توانید در سراتو ببینید.

کروز کنترل در هر دو خودرو موجود است اما تشخیص نقاط کور را فقط می‌توانید در سراتو ببنید. ایموبلایزر و ورود و خروج بدون کلید را در هر دو خودرو می‌توانید ببنید اما نشانگر فشار باد تایرها را فقط می‌توانید در سراتو ببینید. هر دو خودرو کیسه‌های هوایی را برای حفاظت از سرنشینان در نظر گرفته‌اند.

در مجموع امکانات رفاهی سراتو کمی بهتر است و از ظاهر جذابی برخوردار است. اما از نظر ایمنی و کیفیت قطعات شرکت میتسوبیشی در وضعیت بالاتری به سر می‌برد. لنسر ساخت کشور ژاپن است و بدون تردید از کیفیت بالایی برخوردار است می‌تواند نظر خریداران را به خود جلب کند.

اگر برند بودن خودرو و همچنین کیفیت قطعات خیلی برای شما مهم است می‌توانید لنسر را انتخاب کنید. اما اگر طراحی ظاهری و آپشن‌ها برای شما در اولویت است کیا سراتو می‌تواند برای شما یک گزینه بسیار جذاب و قانع کننده باشد.

نویسنده: نادر شاه‌نشین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا