به گزارش عصر خدمات، وزارت صنعت، معدن و تجارت، برپایه آمار اعلام شده از سوی سازمان مزبور در فروردین ماه امسال تعداد ۱۳ هزار و ۴۲۹ فقره شکایت مردمی مربوط به کالاها و ۲ هزار و ۳۵۴ فقره شکایت در ارتباط با خدمات بود که توسط ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها اعلام شد.
برپایه این گزارش، از مجموع شکایت های رسیدگی شده، پنج هزار و ۳۳۵ فقره تخلف به تایید رسید و پنج هزار و ۸۵۴ مورد تخلف مورد تایید قرار نگرفت، چهار هزار و ۵۹۴ شکایت هم در مرحله بررسی است.
براساس اطلاعات منتشر شده توسط سازمان حمایت، از مجموع شکایت های دریافتی فروردین ماه امسال، ۷۱ درصد آنها رسیدگی شده و ۲۹ درصد به دلیل استعلام های حقوقی یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی است.
بر اساس این گزارش، ۱۰ هزار و ۸۳۳ شکایت به صورت تلفنی، ۲ هزار و ۷۹۵ مورد حضوری و ۲ هزار و ۱۵۵ فقره کتبی بود.
پیشتر «عباس تابش» رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: پارسال ارزش پرونده های تشکیل شده برای متخلفان یک هزار و ۳۰۰ درصد و گشت های مشترک ۳۲ درصد افزایش داشت که با همکاری و همراهی تعزیرات حکومتی میسر شد.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/