خودرومقایسه خودرو

مقایسه فیدلیتی پرستیژ با فیدلیتی پرایم

مقایسه فیدلیتی با فیدلیتی پرایم

سال ۱۴۰۰ بود که گروه بهمن یک شاسی بلند تو شهری را به بازار عرضه کرد. فیدلیتی یکی دیگر از شاسی بلندهای چینی است که توانسته با ظاهر جذاب خود به بازار خودروی داخل ورود کند.

این خودرو امسال با مدل جدیدتر یعنی فیدلیتی پرایم وارد بازار شده است که تغییراتی را با خود به همراه داشته است. تغییرات هرچند اندک اما مثبت بوده و می‌تواند نظر خریداران را به خود جلب کند. در ادامه تصمیم داریم تا یک مقایسه بین فیدلیتی با فیدلیتی پرایم انجام دهیم تا با مدل جدید این خودرو بیشتر آشنا شوید.

مقایسه فیدلیتی با فیدلیتی پرایم

مقایسه مشخصات ظاهری فیدلیتی با فیدلیتی پرایم

هیچ تغییری در ظاهر این خودرو نسبت به مدل قبلی خود به وجود نیامده است. شاید در ابتدا احساس کنید این یک اتفاق منفی است اما وقتی به ظاهر زیبا و جذاب فیدلیتی نگاه می‌کنید متوجه خواهید شد تغییر نکردن ظاهر هم آن‌چنان موضوع بدی نیست. همیشه احتمال اینکه تغییر و فیس لیفت خودرو موفق نباشد زیاد است و ما این موضوع را در خودروهای زیادی دیدیم. حال فیدلیتی تصمیم گرفته تا مدل پرایم خود را فقط با تغییرات فنی و رفاهی ارائه کند. در نمای جلو می‌توانید همان چراغ‌های جذاب و با انحنای نیم دایره‌ای شکل را ببینید. همچنین جلو پنجره مشبک و زیبای این خودرو با لوگوی فیدلیتی همراه شده است.

در نمای بغل هم می‌توانید فرم اسپرت و یک دست این اتومبیل را مشاهده کنید که با ارتفاعی مناسب از سطح زمین قرار گرفته است، این ویژگی برای جاده‌های ایران بسیار مناسب است. همچنین در این نما می‌توانید رینگ‌های آلومینیومی این خودرو را ببینید که خود نمایی می‌کند. در نمای عقب هم درب صندوق عقب به صورت بزرگ همراه با انحنا طراحی شده است. پلاک بر روی دیفیوزر نصب می‌شود و بر روی درب صندوق عقب بزرگ FIDELITY نوشته شده است. چراغ‌های عقب به صورت دو تکه طراحی شده و بخشی از آن روی بدنه و بخش دیگر آن بر روی درب صندوق عقب قرار گرفته است.

مقایسه فیدلیتی با فیدلیتی پرایم

طراحی کابین داخلی هم زیاد نسبت به مدل قبلی تغییری نداشته است. نمای مدرن داخلی فیدلیتی همچنان چشم نواز است و با داشبود ساده و زیبای خود پا به پای خودروهای روز دنیا توانایی جلب نظر خریداران را دارد. فرمان D-Cut این اتومبیل همراه با یک دور فرمان زیبا طراحی شده که بر روی آن دکمه‌های کنترلی قرار گرفته است. در بالای بخش میانی داشبورد یک نمایشگر قرار گرفته است که زیر آن کانال‌های کولر قرار دارند. زیر کانال‌های کولر هم می‌توانید پنل مربوط به سیستم صوتی و همچنین دکمه‌های سایر آپشن‌ها را ببینید. کنسول بین صندلی‌های جلو تغییری داشته است که مهم‌ترین آن جایگزین کردن لیور دنده با نوع الکترونیکی آن است.

مقایسه ابعاد و اندازه فیدلیتی با فیدلیتی پرایم

ابعاد و اندازه این خودرو هم تغییری نکرده است و طول آن ۴۷۵۰ میلی‌متر و عرض آن هم ۱۹۱۰ میلی‌متر است. ارتفاع این خودرو ۱۷۱۰ میلی‌متر و فاصله دو محور آن از یکدیگر هم ۱۷۱۰ میلی‌متر است. این خودرو در دو تیپ متفاوت تولید می‌شود که تیپ ۱ آن برای ۵ نفر و تیپ ۲ آن برای ۷ نفر سرنشین ظرفیت دارد. رینگ‌های استفاده شده در این خودرو ۲۰ اینچی است. همچنین حجم باک این خودرو هم ۵۵ لیتر است.

مقایسه فیدلیتی با فیدلیتی پرایم

مقایسه مشخصات فنی فیدلیتی با فیدلیتی پرایم

در این بخش می‌توانید یکی دیگر از تغییرات حاصل شده در مدل جدید را مشاهده کنید. مهم‌ترین تغییر در این بخش قرار گرفتن یک گیربکس روغنی مدل دو کلاچه تر (Wet) است که مشکلات گیربکس قبلی را ندارد. گیربکس قبلی در ترافیک یا سربالایی‌های داغ می‌شد که این مشکل و سایر مشکلات مربوط به کلاچ در مدل پرایم فیدلیتی حل شده است.

مقایسه فیدلیتی با فیدلیتی پرایم

در مدل جدید هم مانند مدل قبلی از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. عمل‌کرد این موتور به صورت خطی است و می‌تواند به قدرتی معادل ۱۵۶ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه  برسد. همچنین گشتاور این خودرو ۲۳۰ نیوتن‌متر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه است. فیدلیتی پرایم می‌تواند در مدت زمان ۱۰ ثانیه از حالت سکون به سرعتی معادل ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این اتومبیل ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است.

مقایسه فیدلیتی با فیدلیتی پرایم

میزان مصرف سوخت ترکیبی فیدلیتی پرایم ۷.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که برای یک شاسی بلند در این ابعاد بسیار مناسب است. همچنین برای انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها در این خودرو از یک گیربکس ۶ دنده تمام اتوماتیک استفاده شده است. انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها به وسیله دیفرانسل‌های جلو صورت می‌گیرد. فرمان این خودرو برقی است و از ستون فرمان تلسکوپی برای آن استفاده شده است. سیستم ترمز جلو و عقب در این خودرو دیسکی است.

 

مقایسه امکانات رفاهی فیدلیتی و فیدلیتی پرایم

امکانات ایمنی مربوط به ترمز در این خودرو کامل است به طوری که می‌توان در آن سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم تقسیم نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری خودروی ESP و سیستم کنترل ترکشن را دید. کروز کنترل مانند یک دستیار راننده در مسیرهای طولانی می‌تواند راننده را یاری کند.

مقایسه فیدلیتی با فیدلیتی پرایم

همچنین در بخش نور می‌توانید امکاناتی مانند چراغ خوش‌آمدگویی، چراغ بدرقه، نورپردازی داخلی و تنظیم برقی ارتفاع نور را می‌توانید ببینید. در این خودرو از ۴ کیسه هوا برای ایمنی سرنشینان استفاده شده است که می‌تواند مانعی برای آسیب دیدن آن‌ها در زمان تصادفات و توقف‌های ناگهانی شود.

مقایسه فیدلیتی با فیدلیتی پرایم

ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای جزئی از امکانات رفاهی و ایمنی خودرو است که در فیدلیتی پرایم این امکان در نظر گرفته شده است. شارژ وایرلس به شما در مسیرهای طولانی برای شارژ گوشی موبایل کمک می‌کند. آینه‌های جانبی اتومبیل تاشو برقی به همراه گرم‌کن است. صندوق برقی با جک به همراه صندوق پران هوشمند از جمله دیگر امکانات رفاهی این خودرو است. در این اتومبیل سنسور عقب به همراه دوربین ۳۶۰ درجه در نظر گرفته شده است. کامپیوتر سفری از جمله امکانات دیجیتال این خودرو است که در بهبود سطح رفاهی اتومبیل بسیار مؤثر است.

مقایسه فیدلیتی با فیدلیتی پرایم

محدوده قیمتی فیدلیتی پرایم

در بازار می‌توانید فیدلیتی پرایم ۵ نفره را با قیمت ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰    تومان پیدا کنید. همچنین قیمت فیدلیتی پرایم ۷ نفره هم در بازار ۲,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰  تومان است. اما قیمت‌های جدید کارخانه فیدلیتی پرایم در اردیبهشت ماه به ترتیب ۱,۱۶۴,۰۰۰,۰۰۰      و ۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان برای مدل‌های ۵ و ۷ نفره است.

 

نویسنده: نادر شاه‌نشین

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا