برگزاری اولین همایش زنجیره تامین کرمان موتور

اولین همایش زنجیره تامین کرمان موتور امروز در سال همایش های صدا و سیما با حضور حدود ٢٠٠ قطعه ساز کشور برگزار شد.
به گزارش عصر خدمات، سامان فیروزی مدیرعامل شرکت کرمان موتور در ابتدای این همایش گفت: در طول ٣٠ سال گذشته کرمان موتور به عنوان یک مونتاژکار در صنعت خودرو کشور معرفی شده است. اما با توجه به شرایط مختلف اقتصادی، سیاسی و … کرمان موتور قصد دارد یک خودروساز باشد و به همین دلیل عهدی تا سال ١۴٠٧ با قطعه سازان خواهیم بست.
او ادامه داد: این عهد بین کرمان موتور و قطعه سازان است و همه پیش فرض ها، تهدید ها و فرصت ها از جمله تامین منابع مالی و … را کاملا پیشبینی کرده ایم. صنعت خودرو متاسفانه در کشور سیاسی است و هر کس می خواهد معروف شىد به صنعت خودرو حمله می کند.
فیروزی افزود: در سال جاری برنامه تولید ١٢٠ هزار دستگاه داشتیم و به دلایل مختلف از جمله مشکلات ارزی تا پایان سال ٩٠ هزار دستگاه تولید خواهیم داشت. این در حالی است کن کرمان موتور تا ٣٠٠ هزار دستگاه ظرفیت تولید دارد.
فیروزی گفت: برنامه ما تولید سرمایه گذاری کلان روی تحقیق و توسعه و گسترش سبد محضول است و به ویژه به خودروهای برقی اهمیت بسیار خواهیم داد. در این راه برنامه سرمایه گذاری ٣٠٠ میلیون دلاری را داریم.
مدیرعامل کرمان موتور اضافه کرد: استراتژی اصلی ما مثل اغلب خودروسازان درجهان برقی سازی محصولات است و با توجه به این مهم رویکرد ما در همکاری با قطعه سازان تغییر مرده است و بر اساس قیمت تمام شده با قطعه سازان پیش نخواهیم رفت.
او با اشاره به اهمیت خلق دانش در صنعت خودرو گفت: اگر ما فناوری را در خودروها تعریف می کنیم باید از همان ابتدای پروژه قطعه سازان کنار ما باشند. این مهم باعث کاهش زمان طراحی، تولید و عرضه به بازار می شود و تا ٢۵ درصد باعث کاهش زمان و هزینه می شود.
او در ادامه در خصوص منافع مشترک خودروسازان و قطعه یازان گفت: اگر محصولی موفق باشد هم خودروساز موفق بوده هم قطعه ساز و این یعنی دست یابی به منافع مشترک که خود باعث رشد هر دو بخش صنعت خودرو می شود.
او تصریح کرد: در تدوین طرح استراتژی کرمان موتور از هیوندایی الگو گرفتیم که حدود ٣.٢ درصد از درآمد خود را به تحقیق و توسعه اختصاص می دهد. به این ترتیب برنامه ما این است که در سال ١۴٠٧ تا ٨٠ درصد محصولات تولیدی برند داخلی داشته باشند و تا ٧٠ درصد داخلی سازی انجام بدهیم. ضمن این که برنامه داریم تا حدود ٢٠ درصد از محصولات را به صورت برقی تولید کنیم.
فیروزی در ادامه از راه اندازی خط تولید اولین موتور توربو GDI کرمان موتور خبر داد و گفت: البته این همه برنامه ها نیست زیرا روی گیربکس های DCT هم تلاش های بسیاری شده است که له زودی به مرحله نمونه سازی خواهیم رسبد.