معرفی کشنده سی اند سی نیو فیس (C&C New Face)
معرفی کشنده سی اند سی نیو فیس
بخش اصلی سیستم حمل و نقل باری کشور در اختیار کامیونها و انواع کشندهها است. از همین رو بازار خرید و فروش آنها هم از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکتهای مختلفی در بازار ما اقدام به عرضه کشنده کردهاند که عمده آنها هم توانستهاند نظر خریداران را به خود جلب کنند. آریا دیزل یکی از این شرکتها است که توانسته با ارائه کشنده سی اند سی نیو فیس نظرات را به خود جلب کند. این محصول ساخت شرکت C&C چین است. سهامدارن اصلی این شرکت چری و CIMC هستند که از خودرو سازان بزرگ چین به شمار میروند.
معرفی طراحی ظاهری کشنده سی اند سی نیو فیس (C&C New Face)
در نگاه اول طراحی ظاهری این کشنده ما را به یاد محصولات اسکانیا در یکی دو دهه اخیر میاندازد اما خوب چینیها عادت دارند رگههای از فرهنگ خود را در طراحیهای کشندهها قرار می دهند. با کمی دقت متوجه خواهید شد که این سبک طراحی متعلق به یک شرکت چینی است. استفاده از خطوط عضلانی باعث شده تا نمای کلی کشنده خشن شود.
معرفی نمای بیرونی کشنده سی اند سی نیو فیس
کابین سی اند سی نیو فیس نسبت به نسل قبلی تغییرات جزئی داشته است. نمای جلویی کابین با خطوط عضلانی و مدرنتر شده است تا بتواند خریداران در بازارهای بینالمللی را به خود جذب کند. جلو پنجره جدید به همراه چراغ های LED ظاهری مدرن تر به خودرو بخشیده است. سپر و ورودی های هوا نیز به طور کامل تغییر کرده اند تا نمای جلویی به طور کامل دگرگون شود. آینه های جانبی جدید بزرگتر و آیرودینامیک تر شده اند و دید راننده را به طور قابل توجهی افزایش داده اند. دستگیره های درب و زهوار درب ها نیز جدید شدهاند تا علاوه بر طراحی جدید کاربردی هم باشند. کابین از نظر امکانات رفاهی نیز ارتقا یافته است و عایق بندی صدا و حرارت آن نیز بهینه شده است.
بدنه سی اند سی نیو فیس از ورق های فولادی با استحکام بالا ساخته شده تا علاوه بر طولانیتر شدن عمر کشنده باعث افزایش ایمنی آن هم شود. طول شاسی کشنده به ۱۱.۶۵ متر افزایش یافته است که باعث پایداری بیشتر خودرو شده است. سیستم تعلیق بادی در جلو و عقب بهبود یافته است و سواری نرم تر و هندلینگ بهتری را به ارمغان آورده است. رینگ ها و لاستیک ها نیز جدید شده اند و ظاهر اسپرت تری به کشنده دادهاند.
معرفی نمای داخل کابین کشنده سی اند سی نیو فیس
- کابین سی اند سی نیو فیس با فضایی جادار و راحت، برای راننده و سرنشین، اقامتی دلنشین را فراهم میکند.
- عایق بندی صدا و حرارت به طور کامل انجام شده و کابینی آرام و خنک را به ارمغان آورده است.
- طراحی داشبورد مدرن و ارگونومیک بوده و دسترسی به ادوات و کنترل ها به راحتی امکان پذیر است.
- صندلی راننده با قابلیت تنظیمات گسترده، تجربه رانندگی را برای رانندگان در ساعات طاقت فرسا آسان تر می کند.
- داشبورد: از پلاستیک با کیفیت بالا ساخته شده و مجهز به صفحه کیلومتر جدید، نمایشگر لمسی و دکمه های کنترلی است.
- صندلی راننده: دارای تنظیمات گسترده از جمله تنظیم ارتفاع، پشتی کمر، تنظیم طول و تنظیم زاویه است.
- صندلی سرنشین: از صندلی راننده کمی کوچکتر است و تنظیمات محدودتری دارد.
- تخت خواب: در بالای کابین قرار دارد و فضای کافی برای استراحت یک نفر را دارد.
- فضای ذخیره سازی: در زیر تخت خواب، داخل داشبورد و در کنار صندلی ها فضای ذخیره سازی موجود است.
بررسی مشخصات فنی کشنده سی اند سی نیو فیس
- نوع موتور: ۶ سیلندر خطی، توربوشارژ و اینترکولر
- حجم موتور: ۱۲.۵۲ لیتر
- قدرت: ۴۸۰ اسب بخار در دور موتور ۲۱۰۰ دور در دقیقه
- گشتاور: ۲۴۰۰ نیوتن متر در دور موتور ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ دور در دقیقه
- استاندارد آلایندگی: یورو ۵
- حجم مخزن روغن: ۳۷ لیتر
- سیستم سوخت رسانی: Common Rail
- سیستم خنک کننده: آب
عملکرد:
- موتور سی اند سی نیو فیس از نوع YUchai YC6MK60-50 می باشد که قدرتی معادل ۴۸۰ اسب بخار و گشتاوری ۲۴۰۰ نیوتن متری تولید می کند.
- این موتور از نظر قدرت و گشتاور در مقایسه با نسل قبلی خود حدود ۱۰۰ نیوتن متر افزایش یافته است.
- موتور سی اند سی نیو فیس از استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار است و به دلیل استفاده از سیستم های تزریق مدرن و همچنین سیستم کاهش آلایندگی EGR مصرف سوخت کمتری دارد.
- این موتور با استفاده از سیستم توربوشارژ و اینترکولر عملکرد بهتری در ارتفاعات و شرایط آب و هوایی گرم دارد.
- موتور سی اند سی نیو فیس از صدای کمتر و لرزش کمتری نیز برخوردار است و رانندگی را برای راننده آرام تر و لذت بخش تر می کند.
مزایا:
- قدرت بالا
- گشتاور بالا
- مصرف سوخت کم
- استاندارد آلایندگی یورو ۵
- صدای کم و لرزش کم
- عملکرد خوب در ارتفاعات و شرایط آب و هوایی گرم
معایب:
- قیمت بالا
- پیچیدگی بیشتر در مقایسه با نسل قبلی
- نیاز به سرویس و نگهداری دقیق تر
موتور سی اند سی نیو فیس یک موتور قدرتمند و مدرن است که می تواند نیازهای رانندگان را به خوبی برآورده کند. این موتور از مصرف سوخت کم و استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار است و در ارتفاعات و شرایط آب و هوایی گرم نیز عملکرد خوبی دارد. با این حال قیمت بالا و پیچیدگی بیشتر از جمله معایب این موتور به شمار می روند.
بررسی گیربکس و دیفرانسیل کشنده سی اند سی نیو فیس
- نوع گیربکس: ZF Traxon 16 TXO
- تعداد دنده: ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب
- نوع دنده: دستی
- سیستم تعویض دنده: پنوماتیک
- مجهز به سیستم INTARDER با ۵ مرحله برای ترمز گیری موتوری و کاهش سایش لنت ترمزها
- دارای سیستم RCS برای تعویض راحت و سریع دنده ها
- مجهز به سیستم EPR برای جلوگیری از حرکت خود به خود کامیون در سربالایی
- دارای سیستم GMS برای کاهش مصرف سوخت
مزایا:
- تعویض دنده نرم و روان
- قدرت انتقال بالا
- عمر طولانی
- مصرف سوخت کم
معایب:
- قیمت بالا
- وزن زیاد
- نیاز به سرویس و نگهداری دقیق تر
دیفرانسیل:
- نوع دیفرانسیل: مرکزى و عقب یکپارچه (زودى دو)
- نسبت دنده دیفرانسیل: ۳.۷۰
- مجهز به سیستم ASR برای جلوگیری از لغزش چرخ ها
- دارای سیستم HLB برای افزایش قدرت کشش
- مجهز به سیستم ABS برای ترمزگیری ضد قفل
مزایا:
- پایداری بالا
- قدرت کشش بالا
- ترمزگیری ایمن
معایب:
- قیمت بالا
- وزن زیاد
- نیاز به سرویس و نگهداری دقیق تر
گیربکس و دیفرانسیل سی اند سی نیو فیس از نوع مدرن و با کیفیت هستند که می توانند نیازهای رانندگان را به خوبی برآورده کنند. این گیربکس و دیفرانسیل از مزایایی مانند تعویض دنده نرم و روان، قدرت انتقال بالا، عمر طولانی، مصرف سوخت کم، پایداری بالا، قدرت کشش بالا و ترمزگیری ایمن برخوردار هستند. با این حال قیمت بالا، وزن زیاد و نیاز به سرویس و نگهداری دقیق تر از جمله معایب این گیربکس و دیفرانسیل به شمار می روند.
بررسی سیستم تعلیق سی اند سی نیو فیس
- نوع: فنر تخت پارابولیک با کمک فنر
- سواری نرم و راحت
- هندلینگ خوب
- ظرفیت بار بالا
- تعمیر و نگهداری آسان
سیستم تعلیق عقب:
- نوع: بادی با ۴ بالن
- پایداری بالا در پیچ ها
- سواری نرم و راحت در سطوح ناهموار
- قابلیت تنظیم ارتفاع
- ظرفیت بار بالا
مزایای کلی سیستم تعلیق سی اند سی نیو فیس:
- سواری نرم و راحت در انواع جاده ها
- هندلینگ خوب و پایداری بالا
- ظرفیت بار بالا
- قابلیت تنظیم ارتفاع (فقط برای سیستم تعلیق عقب)
- تعمیر و نگهداری آسان
معایب کلی سیستم تعلیق سی اند سی نیو فیس:
- قیمت بالا (نسبت به سیستم های تعلیق سنتی)
- پیچیدگی بیشتر (نسبت به سیستم های تعلیق سنتی)
- نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتر (نسبت به سیستم های تعلیق سنتی)
مقایسه سیستم تعلیق جلو و عقب:
- سیستم تعلیق جلو ساده تر و ارزان تر است، اما سواری آن به اندازه سیستم تعلیق عقب نرم و راحت نیست.
- سیستم تعلیق عقب پیچیده تر و گران تر است، اما سواری آن بسیار نرم تر و راحت تر از سیستم تعلیق جلو است و پایداری بالاتری نیز دارد.
سیستم تعلیق سی اند سی نیو فیس از نوع مدرن و با کیفیت است که می تواند نیازهای رانندگان را به خوبی برآورده کند. این سیستم تعلیق از مزایایی مانند سواری نرم و راحت، هندلینگ خوب، پایداری بالا، ظرفیت بار بالا و قابلیت تنظیم ارتفاع (فقط برای سیستم تعلیق عقب) برخوردار است. با این حال قیمت بالا، پیچیدگی بیشتر و نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتر از جمله معایب این سیستم تعلیق به شمار می روند.
امکانات رفاهی و ایمنی سی اند سی نیو فیس
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک: این سیستم به طور خودکار دمای داخل کابین را تنظیم می کند و به راننده و سرنشینان آسایش بیشتری می دهد.
- سیستم صوتی با کیفیت: این سیستم شامل رادیو، CD پلیر، USB و بلوتوث می باشد و می تواند سرگرمی را برای راننده و سرنشینان فراهم کند.
- کروز کنترل: این سیستم به راننده اجازه می دهد تا سرعت ثابتی را بدون نیاز به فشار دادن پدال گاز حفظ کند.
- سانروف: سانروف باعث می شود نور طبیعی و هوای تازه وارد کابین شود و فضای داخلی را دلنشین تر کند.
- یخچال: یخچال برای نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی در طول سفر مناسب است.
- صندلی های قابل تنظیم: صندلی های راننده و سرنشین قابل تنظیم در جهات مختلف هستند و می توان آنها را به گونه ای تنظیم کرد که رانندگی و استراحت در آنها راحت باشد.
- کمربند ایمنی: کمربندهای ایمنی برای راننده و سرنشینان در نظر گرفته شده است و می تواند آنها را در هنگام تصادف از آسیب محافظت کند.
- کیسه های هوا: کیسه های هوا برای راننده و سرنشینان در نظر گرفته شده است و می تواند آنها را در هنگام تصادف از آسیب محافظت کند.
- شیشه های برقی: شیشه های تمام دربها برقی هستند و راننده و سرنشینان می توانند به راحتی آنها را باز و بسته کنند.
- آینه های جانبی برقی: آینه های جانبی برقی به راننده کمک می کنند تا به راحتی نقاط کور خودرو را مشاهده کند.
- سنسور باران: سنسور باران به طور خودکار برف پاک کن ها را فعال می کند تا در هنگام بارش باران دید راننده بهتر شود.
- سنسور نور: سنسور نور به طور خودکار چراغ های خودرو را در هنگام تاریکی هوا روشن می کند.
امکانات ایمنی:
- ترمز ضد قفل (ABS): این سیستم از قفل شدن چرخ ها در هنگام ترمزگیری ناگهانی جلوگیری می کند و به راننده کمک می کند تا کنترل خودرو را حفظ کند.
- سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD): این سیستم نیروی ترمز را به طور مساوی بین چرخ ها توزیع می کند و از لغزش خودرو در هنگام ترمزگیری جلوگیری می کند.
- کنترل پایداری الکترونیکی (ESP): این سیستم از منحرف شدن خودرو از مسیر در هنگام پیچیدن یا ترمزگیری در سطوح لغزنده جلوگیری می کند.
- کمک ترمز اضطراری (BAS): این سیستم در هنگام ترمزگیری ناگهانی به راننده کمک می کند تا نیروی بیشتری به پدال گاز وارد کند.
- سیستم هشدار دهنده انحراف از مسیر (LDWS): این سیستم به راننده هشدار می دهد که در حال انحراف از مسیر خود است.
- سیستم هشدار خواب آلودگی راننده (DAS): این سیستم به راننده هشدار می دهد که در حال خستگی و خواب آلودگی است.
- چراغ های روشنایی در روز (DRL): این چراغ ها در طول روز روشن هستند و به راننده کمک می کنند تا خودرو را بهتر ببیند.
- مه شکن های جلو و عقب: مه شکن ها در شرایط مه و دید کم به راننده کمک می کنند تا مسیر خود را بهتر ببیند.
- قفل مرکزی: قفل مرکزی به راننده اجازه می دهد تا با استفاده از یک ریموت کنترل تمام درب های خودرو را قفل و باز کند.
- ایموبلایزر: ایموبلایزر از سرقت خودرو جلوگیری می کند.
نویسنده: نادر شاه نشین