جشنواره تبلیغات بنری و ریپورتاژ آگهی در وبسایت خبری عصر خدمات

موتورسیکلت

مقایسه موتور سیکلت اس وای ام مدل CX180 و موتورسیکلت طرح کلیک مدل ۱۷۰

موتورسیکلت اس وای ام مدل CX180 یک اسکوتر شهری با طراحی جذاب و عملکرد قابل قبول است. این موتورسیکلت با موتور ۱۸۰ سی سی تک سیلندر و سیستم خنک کننده هوا، توانی معادل ۱۱ اسب بخار تولید می‌کند.

به گزارش عصر خدمات، در آن طرف هم موتورسیکلت طرح کلیک مدل ۱۷۰، یکی از محبوب‌ترین مدل‌های موتورسیکلت‌های اسکوتر در بازار ایران است. این موتورسیکلت با طراحی اسپرت و جوان‌پسند خود، توانسته است نظر بسیاری از علاقه‌مندان به موتورسیکلت را به خود جلب کند.

مقایسه طراحی ظاهری موتور سیکلت اس وای ام مدل CX180 و موتورسیکلت طرح کلیک مدل ۱۷۰

طراحی CX180 تلفیقی از خطوط اسپرت و مدرن با هدف ایجاد یک اسکوتر شهری جذاب و کاربردی است. طراحان این موتورسیکلت سعی کرده‌اند تا با استفاده از المان‌های طراحی روز دنیا، محصولی تولید کنند که هم جوانان را جذب کند و هم برای استفاده روزمره مناسب باشد.

CX180

ویژگی‌های بارز طراحی CX180

  • بدنه اسپرت و عضلانی: خطوط تیز و برجستگی‌های بدنه به این موتورسیکلت ظاهری اسپرت و عضلانی بخشیده است.
  • چراغ‌های LED: استفاده از چراغ‌های LED در جلو و عقب، علاوه بر زیبایی، باعث افزایش دید در شب و کاهش مصرف انرژی می‌شود.
  • نمایشگر دیجیتال: نمایشگر دیجیتال اطلاعات مهمی مانند سرعت، میزان سوخت و وضعیت موتور را به صورت واضح به راننده نشان می‌دهد.
  • صندلی راحت: صندلی موتورسیکلت به گونه‌ای طراحی شده است تا راحتی راننده و سرنشین را در مسافت‌های طولانی تامین کند.
  • رنگ‌های متنوع: CX180 در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود تا هر سلیقه‌ای را پوشش دهد.

هدف از این طراحی

  • جذب جوانان: طراحی اسپرت و مدرن این موتورسیکلت، آن را به گزینه‌ای جذاب برای جوانان تبدیل کرده است.
  • استفاده شهری: ابعاد جمع و جور و هندلینگ آسان CX180، آن را برای استفاده در محیط‌های شهری بسیار مناسب کرده است.
  • ایجاد هویت بصری: طراحی منحصر به فرد CX180، باعث شده تا این موتورسیکلت به راحتی از سایر مدل‌ها قابل تشخیص باشد.

موتورسیکلت طرح کلیک مدل ۱۷۰ به دلیل طراحی اسپرت و جوان‌پسندش شناخته شده است. این موتورسیکلت با خطوط تیز و بدنه‌ای عضلانی، ظاهری مدرن و جذاب دارد. برخی از ویژگی‌های ظاهری بارز این مدل عبارتند از:

  • چراغ‌های جلو: معمولاً از چراغ‌های LED با طراحی اسپرت و باریک استفاده می‌شود که ظاهری مدرن به موتورسیکلت می‌بخشد.
  • بخش جلو: بخش جلو اغلب طراحی اسپرت و کوتاه دارد و با بدنه‌ی اصلی موتورسیکلت یکپارچه شده است.
  • کاورهای بدنه: کاورهای بدنه با طراحی منحنی و خطوط تیز، به موتورسیکلت ظاهری دینامیک و اسپرت بخشیده‌اند.
  • زین: زین معمولاً دو نفره و دارای طراحی ارگونومیک است تا راحتی سرنشینان را فراهم کند.
  • آینه‌ها: آینه‌های بغل معمولاً طراحی اسپرت و جمع‌وجور دارند.
  • رینگ‌ها: رینگ‌ها معمولاً از جنس آلومینیوم و با طراحی چند پره هستند که ظاهری اسپرت به موتورسیکلت می‌بخشند.
  • رنگ‌بندی: این موتورسیکلت در رنگ‌های متنوع و جذابی مانند قرمز، آبی، سیاه، سفید و ترکیبات رنگی دیگر عرضه می‌شود تا هر سلیقه‌ای را پوشش دهد.

CX180

مقایسه پیشرانه موتور سیکلت اس وای ام مدل CX180 و موتورسیکلت طرح کلیک مدل ۱۷۰

موتورسیکلت اس وای ام مدل CX180 به یک موتور تک سیلندر با حجم ۱۶۹.۷ سی سی مجهز شده است. این موتور با سیستم خنک‌کننده هوا کار می‌کند و توانی معادل ۱۱ اسب بخار تولید می‌کند.

مشخصات فنی دقیق‌تر موتور

  • نوع موتور: تک سیلندر، چهار زمانه
  • حجم موتور: ۱۶۹.۷ سی سی
  • توان: ۱۱ اسب بخار
  • سیستم خنک‌کننده: هوا خنک
  • سیستم سوخت‌رسانی: انژکتور
  • سیستم تعلیق جلو: تلسکوپی
  • سیستم تعلیق عقب: تک کمک فنر
  • گیربکس: CVT

ویژگی‌های کلیدی موتور CX180

  • قدرت مناسب برای استفاده شهری: موتور ۱۱ اسب بخاری این موتورسیکلت برای تردد در شهر و انجام کارهای روزمره قدرت کافی را فراهم می‌کند.
  • مصرف سوخت اقتصادی: سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری و حجم موتور مناسب، باعث مصرف سوخت اقتصادی این موتورسیکلت شده است.
  • لرزش کم: به دلیل تعادل مناسب قطعات موتور، لرزش آن در حین کارکرد کم است.
  • سرویس و نگهداری آسان: موتور این موتورسیکلت به دلیل ساختار ساده، سرویس و نگهداری آسانی دارد.

نکات قابل توجه

  • موتور تک سیلندر: موتورهای تک سیلندر معمولاً لرزش بیشتری نسبت به موتورهای چند سیلندر دارند.
  • قدرت محدود در سرعت‌های بالا: با توجه به حجم موتور، این موتورسیکلت برای سرعت‌های بالا چندان مناسب نیست.

مشخصات فنی موتور موتورسیکلت طرح کلیک مدل ۱۷۰

موتورسیکلت طرح کلیک مدل ۱۷۰ به دلیل طراحی اسپرت و قیمت مناسبش، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در بازار موتورسیکلت‌های ایران است. موتور این مدل، قلب تپنده‌ی آن به شمار می‌رود و مشخصات فنی زیر را داراست:

نوع موتور

  • تک سیلندر: موتور از یک سیلندر تشکیل شده که باعث می‌شود حجم و وزن آن کاهش یافته و در نتیجه موتور سبک‌تر و چابک‌تر شود.
  • چهار زمانه: موتور چهار زمانه، عملکردی روان‌تر و آلایندگی کمتری نسبت به موتورهای دو زمانه دارد.
  • هوا خنک: خنک‌کاری موتور به صورت هوا خنک انجام می‌شود که باعث می‌شود ساختار موتور ساده‌تر و هزینه‌های نگهداری آن کمتر شود.

CX180

حجم موتور

  • ۱۷۰ سی سی: حجم موتور ۱۷۰ سی سی، قدرت کافی برای استفاده شهری و مسافرت‌های کوتاه‌مدت را فراهم می‌کند و در عین حال مصرف سوخت مناسبی دارد.

قدرت

  • حدود ۹.۷ اسب بخار: این میزان قدرت، شتابگیری مناسبی را برای موتورسیکلت فراهم می‌کند و به راحتی می‌توانید در ترافیک شهری حرکت کنید.

سیستم سوخت‌رسانی

  • انژکتوری: سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری، باعث می‌شود مخلوط سوخت و هوا به صورت دقیق‌تر وارد سیلندر شود و در نتیجه عملکرد موتور بهبود یافته و مصرف سوخت کاهش یابد.

گیربکس

  • اتوماتیک CVT: گیربکس اتوماتیک CVT، شتاب‌گیری نرم و راحتی در رانندگی را فراهم می‌کند.

سایر مشخصات

  • سیستم تعلیق: کمک فنر مونوشاک در عقب و سیستم تعلیق هیدرولیکی در جلو، سواری نرم و راحتی را در مسیرهای ناهموار فراهم می‌کند.
  • سیستم ترمز: ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای، ترمزگیری مطمئن و ایمن را تضمین می‌کند.
  • سیستم استارت: استارت برقی، روشن کردن موتور را آسان می‌کند.

مزایای موتور ۱۷۰ سی سی

  • مصرف سوخت اقتصادی: حجم موتور ۱۷۰ سی سی و سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری، باعث مصرف سوخت پایین این موتورسیکلت می‌شود.
  • شتاب مناسب: قدرت ۹.۷ اسب بخار، شتابگیری مناسبی را برای حرکت در شهر فراهم می‌کند.
  • نگهداری آسان: ساختار ساده موتور و قطعات قابل دسترس، هزینه‌های نگهداری را کاهش می‌دهد.

محدودیت‌ها

  • قدرت محدود در سرعت‌های بالا: در سرعت‌های بالا، قدرت موتور ممکن است کمی محدود باشد.
  • لرزش در دورهای بالا: در دورهای بالا، موتور ممکن است کمی لرزش داشته باشد.

مقایسه سیستم ترمز موتور سیکلت اس وای ام مدل CX180 و موتورسیکلت طرح کلیک مدل ۱۷۰

سیستم ترمز موتورسیکلت اس وای ام مدل CX180 ترکیبی از ترمز دیسکی در جلو و ترمز کاسه‌ای در عقب است. این ترکیب در بسیاری از موتورسیکلت‌های شهری رایج است و به دلیل تعادل بین عملکرد و هزینه، انتخاب مناسبی برای این مدل محسوب می‌شود.

ترمز دیسکی جلو

مزایا:

  • قدرت ترمزگیری بیشتر نسبت به ترمز کاسه‌ای
  • پاسخگویی بهتر و کنترل‌پذیری بیشتر در هنگام ترمزگیری
  • مقاومت بالاتر در برابر حرارت و ساییدگی

معایب:

  • هزینه تعمیر و نگهداری بالاتر نسبت به ترمز کاسه‌ای
  • حساسیت بیشتر به آلودگی و رطوبت

ترمز کاسه‌ای عقب

مزایا:

  • هزینه ساخت و نگهداری پایین‌تر
  • عملکرد قابل قبول در شرایط عادی

معایب:

  • قدرت ترمزگیری کمتر نسبت به ترمز دیسکی
  • حساسیت بیشتر به گرم شدن بیش از حد
  • کنترل‌پذیری کمتر در شرایط اضطراری

نکات مهم در مورد سیستم ترمز CX180

  • ترکیب ترمز دیسکی و کاسه‌ای: این ترکیب در بسیاری از موتورسیکلت‌های شهری رایج است و به دلیل تعادل بین عملکرد و هزینه، انتخاب مناسبی برای این مدل محسوب می‌شود.
  • اهمیت تنظیم ترمز: تنظیم صحیح ترمزها برای عملکرد ایمن موتورسیکلت بسیار مهم است.
  • استفاده از لنت ترمز مرغوب: استفاده از لنت ترمز با کیفیت بالا، تاثیر زیادی بر قدرت ترمزگیری و طول عمر سیستم ترمز دارد.
  • بررسی دوره‌ای سیستم ترمز: به صورت دوره‌ای باید وضعیت لنت‌ها، دیسک‌ها و کاسه‌ها را بررسی کرده و در صورت نیاز آن‌ها را تعویض کنید.

سیستم ترمز یکی از مهم‌ترین اجزای ایمنی هر موتورسیکلتی است. در موتورسیکلت طرح کلیک مدل ۱۷۰، معمولاً از ترکیبی از ترمز دیسکی در جلو و ترمز کاسه‌ای در عقب استفاده می‌شود.

ترمز دیسکی جلو

مزایا:

  • قدرت ترمزگیری بالا: دیسک ترمز به دلیل سطح تماس بیشتر با لنت ترمز، قدرت ترمزگیری بسیار بالاتری نسبت به ترمز کاسه‌ای دارد.
  • کنترل بهتر: دیسک ترمز به راننده اجازه می‌دهد تا نیروی ترمز را به طور دقیق‌تر کنترل کند و از لغزش چرخ جلوگیری کند.
  • مقاومت در برابر حرارت: دیسک‌های ترمز معمولاً از جنس چدن یا فولاد ساخته می‌شوند که مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند و در شرایط ترمزگیری شدید کمتر دچار افت عملکرد می‌شوند.

معایب:

  • هزینه تعمیر و نگهداری بالاتر: دیسک ترمز و لنت‌های آن نسبت به ترمز کاسه‌ای گران‌تر هستند و تعویض آنها هزینه بیشتری در بر دارد.
  • حساسیت بیشتر به آلودگی: دیسک ترمز به دلیل سطح صاف خود، حساسیت بیشتری نسبت به آلودگی و گرد و غبار دارد که می‌تواند باعث کاهش کارایی ترمز شود.

ترمز کاسه‌ای عقب

مزایا:

هزینه کمتر: ترمز کاسه‌ای و لنت‌های آن نسبت به دیسک ترمز ارزان‌تر هستند.

سادگی ساختار: ساختار ترمز کاسه‌ای ساده‌تر بوده و تعمیر و نگهداری آن آسان‌تر است.

معایب:

  • قدرت ترمزگیری کمتر: ترمز کاسه‌ای به دلیل سطح تماس کمتر با لنت ترمز، قدرت ترمزگیری کمتری نسبت به دیسک ترمز دارد.
  • حساسیت به حرارت: در شرایط ترمزگیری شدید، ترمز کاسه‌ای ممکن است دچار گرمای بیش از حد شده و عملکرد آن کاهش یابد.

نویسنده: نادر شاه نشین

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا