معرفی موتور سیکلت EHSAN EH 150 محصولی از نیرو موتور
موتور سیکلتهای شهری همیشه از طرفداران زیادی برخودار بودهاند. از همین رو شرکتهای تولید کننده موتور سیکلت، سبک استریت یا شهری را در لیت تولیدات خود قرار میدهند.
به گزارش عصر خدمات،نیرو موتور یکی از شرکتهای تولید کننده موتور سیکلت است که محصولات خوبی را به بازار معرفی کرده است. یکی از این محصولات موتور سیکلت EHSAN EH150 است که با ظاهری جذاب توانسته نظرات را به سمت خود جلب کند.
معرفی طراحی ظاهری موتور سیکلت EHSAN EH150
این موتور سیکلت را میتوان جزء گروه موتورهای شکاری هم قرار داد. سبکی که هم برای سطح شهر مناسب است و برای جادههای خارج از شهر میتوان از آن استفاده کرد. نمای اسپرت و خشن این خودرو در همان نگاه اول میتواند نظر بیننده را به خود جلب کند. این ویژگیها باعث شده تا موتور سیکلت EHSAN EH150 در بازار با اقبال خوبی روبرو شود.
معرفی نمای جلویی موتور سیکلت EHSAN EH150
- چراغ جلو: یک چراغ ال ای دی دایرهای که در وسط نمای جلو قرار دارد و برای روشنایی و دیدنی شدن در شب و روز به کار میرود.
- فرمان: دو دسته فلزی که در دو طرف نمای جلو قرار دارند و برای کنترل جهت و تعادل موتور سیکلت به کار میروند. روی فرمان دکمهها و اهرمهایی برای کنترل گاز، ترمز، کلاچ، چراغها، سیگنال و … وجود دارند.
- آینه: دو آینه که در انتهای دو دسته فرمان نصب شدهاند و برای دیدن محیط پشت و کنار موتور سیکلت به کار میروند.
- شاسی: قسمت فلزی که چراغ جلو، صفحه نمایش، فرمان و آینهها را به هم متصل میکند و برای استحکام و زیبایی نمای جلو به کار میرود.
- فنر و شوک: دو قطعه فلزی که در زیر شاسی قرار دارند و برای جذب لرزشها و نوسانات جاده به کار میروند.
- چرخ جلو: یک چرخ فلزی که با یک تایر لاستیکی پوشیده شده است و برای حرکت موتور سیکلت به کار میرود. چرخ جلو دارای یک دیسک ترمز است که برای کاهش سرعت و ایستادن موتور سیکلت به کار میرود.
معرفی نمای کناری موتور سیکلت EHSAN EH150
باک بنزین: قسمت فلزی که در بالای موتور قرار دارد و برای نگهداری سوخت موتور به کار میرود. تانک سوخت این موتور سیکلت دارای ظرفیت ۱۲ لیتر است.
صندلی: قسمت چرمی که در پشت تانک سوخت قرار دارد و برای نشستن راننده و سرنشین به کار میرود. صندلی این موتور سیکلت دارای طراحی ارگونومیک و راحت است.
چرخ عقب: یک چرخ فلزی که با یک تایر لاستیکی پوشیده شده است و برای حرکت موتور سیکلت به کار میرود. چرخ عقب این موتور سیکلت دارای یک دیسک ترمز است که برای کاهش سرعت و ایستادن موتور سیکلت به کار میرود.
اگزوز: قسمت فلزی که در کنار چرخ عقب قرار دارد و برای خروج گازهای موتور به کار میرود. اگزوز این موتور سیکلت دارای طراحی زیبا و صدای خوشگوار است.
معرفی نمای پشتی موتور سیکلت EHSAN EH150
- چراغ عقب: یک چراغ ال ای دی که در پایین صندلی قرار دارد و برای نشان دادن حضور و جهت موتور سیکلت به کار میرود. چراغ عقب این موتور سیکلت دارای سیگنالهای راست و چپ و چراغ ترمز است.
- پلاک: یک تابلو فلزی که در زیر چراغ عقب قرار دارد و برای شناسایی موتور سیکلت به کار میرود. پلاک این موتور سیکلت دارای شماره ثبت و نشان شرکت سازنده است.
- گلگیر: قسمت پلاستیکی که در بالای چرخ عقب قرار دارد و برای محافظت از موتور سیکلت و سرنشین از آب و گل به کار میرود. گلگیر این موتور سیکلت دارای رنگ مشکی و طرح اسپرت است.
معرفی کلاستر موتور سیکلت EHSAN EH150
کلاستر موتور سیکلت EHSAN EH150 قسمتی است که در جلوی فرمان قرار دارد و شامل صفحه نمایش دیجیتال و چراغهای نشانگر است. صفحه نمایش دیجیتال اطلاعاتی مانند سرعت، دور موتور، سطح سوخت، کیلومتر کارکرد و … را نشان میدهد. چراغهای نشانگر شامل چراغهای روشنایی، چراغهای سیگنال، چراغهای ترمز، چراغهای خطر و … هستند. کلاستر موتور سیکلت EHSAN EH150 دارای طراحی زیبا و مدرن است و با رنگ بدنه موتور سیکلت هماهنگ است. این کلاستر به راننده کمک میکند تا از وضعیت موتور سیکلت و محیط اطراف آگاه باشد و بهتر بتواند موتور سیکلت را کنترل کند.
معرفی دکمه های روی فرمان موتور سیکلت EHSAN EH150
- دستگیره گاز: دکمهای که در دسته راست فرمان قرار دارد و برای افزایش سرعت موتور سیکلت به کار میرود. با چرخاندن این دکمه به سمت خود، میزان گاز موتور افزایش مییابد و با چرخاندن به سمت بیرون، میزان گاز موتور کاهش مییابد.
- اهرم کلاچ: اهرمی که در دسته چپ فرمان قرار دارد و برای تغییر دندههای موتور سیکلت به کار میرود. با فشار دادن این اهرم، کلاچ موتور فعال میشود و با رها کردن آن، کلاچ موتور غیرفعال میشود.
- دکمه روشن و خاموش کردن موتور: دکمهای که در پایین دسته راست فرمان قرار دارد و برای روشن و خاموش کردن موتور سیکلت به کار میرود. با فشار دادن این دکمه به سمت بالا، موتور سیکلت روشن میشود و با فشار دادن به سمت پایین، موتور سیکلت خاموش میشود.
- دکمه روشن و خاموش کردن چراغها: دکمهای که در بالای دسته چپ فرمان قرار دارد و برای روشن و خاموش کردن چراغهای جلو و عقب موتور سیکلت به کار میرود. با فشار دادن این دکمه به سمت راست، چراغها روشن میشوند و با فشار دادن به سمت چپ، چراغها خاموش میشوند.
- دکمه راهنما: دکمهای که در پایین دسته چپ فرمان قرار دارد و برای نشان دادن جهت تغییر مسیر موتور سیکلت به کار میرود. با فشار دادن این دکمه به سمت راست، چراغهای راهنما راست موتور سیکلت روشن میشوند و با فشار دادن به سمت چپ، چراغهای راهنما چپ موتور سیکلت روشن میشوند.
- دکمه کلاکسون: دکمهای که در وسط دسته چپ فرمان قرار دارد و برای صدا دادن موتور سیکلت به کار میرود. با فشار دادن این دکمه، صدای بلند و قوی موتور سیکلت شنیده میشود.
بررسی مشخصات فنی موتور سیکلت EHSAN EH150
انجین موتور سیکلت EHSAN EH150 یک انجین تک سیلندر چهارزمانه با حجم ۱۵۰ سیسی است که با سیستم احتراق انژکتوری کار میکند. این انجین قدرتی معادل ۸.۱ کیلووات در ۸۲۴۱ دور در دقیقه و گشتاوری معادل ۱۰.۱۱ نیوتن متر در ۶۰۲۲ دور در دقیقه تولید میکند. این انجین دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ است که به معنی کاهش مصرف سوخت و انتشار گازهای زیانآور است. این انجین با توجه به قیمت مناسب و کارآیی خوب، یکی از محبوبترین انجینهای موتور سیکلت در بازار ایران است.
بررسی انژکتور موتور سیکلت EHSAN EH150
انژکتور موتور سیکلت EHSAN EH150 یک قطعه الکترونیکی است که وظیفه پاشش سوخت به محفظه احتراق را دارد. این انژکتور با استفاده از سیستم EFI کار میکند که به معنی سوخترسانی الکترونیکی است. سیستم EFI با کمک سنسورها، کامپیوتر مرکزی و عملگرها، نسبت هوا به سوخت را به صورت دقیق تنظیم میکند و باعث میشود موتور سیکلت کارآمدتر، قدرتمندتر و کم آلایندگیتر باشد. انژکتور موتور سیکلت EHSAN EH150 دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ است که به معنی کاهش مصرف سوخت و انتشار گازهای زیانآور است.
بررسی گیربکس موتور سیکلت EHSAN EH150
گیربکس موتور سیکلت EHSAN EH150 یک گیربکس پنج سرعته دستی است که با کمک اهرم کلاچ و دسته دنده، نیرو را از موتور به چرخ عقب منتقل میکند. این گیربکس از نوع کنترشفتی است که شامل شفت اصلی، کنترشفت، چرخ دندههای ثابت، آزاد و لغزنده، شیفت درام، اتصال دنده و یاتاقانها میشود. این گیربکس با توجه به قیمت مناسب و کارایی خوب، یکی از محبوبترین گیربکسهای موتور سیکلت در بازار ایران است.
بررسی سیستم تعلیق موتور سیکلت EHSAN EH150
سیستم تعلیق موتور سیکلت EHSAN EH150 شامل دو قسمت اصلی است: شاخک جلو و ضربه گیر عقب. شاخک جلو از نوع مک فرسون است که دارای یک فنر و یک کمک فنر درونی است که با هم کار میکنند تا لرزشها و نوسانات جاده را جذب کنند. ضربه گیر عقب از نوع مونوشاک است که دارای یک فنر و یک کمک فنر خارجی است که با هم کار میکنند تا لرزشها و نوسانات جاده را جذب کنند. سیستم تعلیق موتور سیکلت EHSAN EH150 دارای قابلیت تنظیم سختی و نرمی فنرها و کمک فنرها است که باعث میشود راننده بتواند بر اساس سبک رانندگی و شرایط جاده، سیستم تعلیق را بهینه کند. سیستم تعلیق موتور سیکلت EHSAN EH150 با توجه به قیمت مناسب و کارایی خوب، یکی از محبوبترین سیستمهای تعلیق موتور سیکلت در بازار ایران است.
بررسی سیستم ترمز موتور سیکلت EHSAN EH150
سیستم ترمز موتور سیکلت EHSAN EH150 شامل دو قسمت اصلی است: ترمز دیسکی جلو و ترمز دیسکی عقب. ترمز دیسکی یک نوع ترمز است که با فشار دادن سیال ترمز به یک کالیپر، دو صفحه فرمان را به دیسک چرخ فشار میدهد و باعث کاهش سرعت و ایستادن موتور سیکلت میشود. ترمز دیسکی نسبت به ترمز کاسهای دارای مزایایی مانند کارایی بالا، کنترل آسان، خنک شدن سریع و کمتر شدن سایش است. سیستم ترمز موتور سیکلت EHSAN EH150 دارای سیستم ABS است که به معنی سیستم ضد قفل شدن چرخها است. این سیستم با کمک حسگرها، کامپیوتر و عملگرها، در صورت قفل شدن چرخها در هنگام ترمزگیری، فشار سیال ترمز را کاهش میدهد و باعث میشود چرخها دوباره شروع به چرخیدن کنند. این سیستم باعث میشود راننده بتواند بهتر موتور سیکلت را کنترل کند و از سقوط و تصادف جلوگیری کند. سیستم ترمز موتور سیکلت EHSAN EH150 با توجه به قیمت مناسب و کارایی خوب، یکی از محبوبترین سیستمهای ترمز موتور سیکلت در بازار ایران است.
نام موتور سیکلت |
EHSAN EH150 |
نوع موتور |
تک سیلندر چهارزمانه |
حجم موتور |
۱۵۰ سی سی |
قدرت موتور |
۸.۱ کیلووات در ۸۲۴۱ دور در دقیقه |
گشتاور موتور |
۱۰.۱۱ نیوتن متر در ۶۰۲۲ دور در دقیقه |
سیستم احتراق |
انژکتوری |
استاندارد آلایندگی |
یورو ۴ |
تعداد دنده |
۵ |
نوع ترمز جلو |
دیسکی |
نوع ترمز عقب |
دیسکی |
سیستم ترمز |
ABS |
نوع شاخک جلو |
مک فرسون |
نوع ضربه گیر عقب |
مونوشاک |
حداکثر سرعت |
۹۶ کیلومتر بر ساعت |
ظرفیت تانک سوخت |
۱۲ لیتر |
وزن خالص |
۱۳۰ کیلوگرم |
نویسنده: نادر شاه نشین