
كارشناس بخش خودكفايي كروز گفت: موضوع داخلي سازي و خودكفايي در كروز مربوط به سال ١٣٩١ و تحريم هاي اول است. كروز در راستاي اين خودكفايي كارگاه هاي كوچك را شناسايي كرد و با ارتقاء فني و رشد دانش در آنها يك مجموعه از قطعات سازان را پديد آورد.
به گزارش عصر خدمات، نشست خبري گروه قطعه سازي كروز با موضوع دستاوردهاي اين شركت در حوزه داخلي سازي قطعات خودرو در سال ١٤٠١-١٤٠٢ برگزار شد.
كاكه كارشناس بخش خودكفايي كروز بیان کرد: در حوزه داخلي سازي صندلي فعاليت هايي شده است. به طور مثال داخلي سازي صندلي بين ٤ تا ٥ درصد از قيمت تمام شده خودرو است و كروز با ورود به اين حوزه توانسته صندلي ها را در كلاس جهاني داخلي سازي كند.
وی در ادامه افزود: حتي در نمايشگاه قطعات در اين بخش مشتري خارجي داشتيم. زيرا كيفيت قطعات داخلي سازي شده در بخش صندلي بسيار بالاست؛ به طور كلي كروز بيش از ٣٠٠ تامين كننده دارد كه در كارگاه هاي مختلف مطابق با استانداردهاي كروز در حال فعاليت هستند.
کارشناس بخش خودکفایی کروز بیان کرد:موضوع داخلي سازي و خودكفايي در كروز مربوط به سال ١٣٩١ و تحريم هاي اول است. كروز در راستاي اين خودكفايي كارگاه هاي كوچك را شناسايي كرد و با ارتقاع فني و رشد دانش در آنها يك مجموعه از قطعات سازان را پديد آورد.
نورافشار كارشناس ارشد شركت مادآريا ويستا از قطعه سازان زير مجموعه كروز در پاسخ به اين سوال كه در حوزه كيفيت خودرو قطعه سازان هم بايد پاسخگو باشند، گفت: كاملا درست است. اما وقتي سقف بدهي خودروسازان به قطعه سازي خاص كه كيفيت بالايي دارد بالا مي رود، قطعات را از تامين كنندگاني با كيفيت و قيمت پايين تر تهيه مي كنند و اين موجب افت كيفيت مي شود.
وی تصريح كرد: ضمن اين كه در خودروها سينك كردن قطعات مختلف از تامين كنندگان گوناگون وظيفه واحد مهندسي خودروسازان است. گاهي همين اتفاق به خوبي رقم نمي خورد و خودروها دچار مشكلات كيفي مي شوند. از طرفي بخشي از مشكلات كيفي خودروسازان مربوط به حوزه مونتاژ است و سال هاست كه در اين بخش خودروسازان سرمايه گذاري نكرده اند، در نتيجه افت كيفيت در توليد نيز وجود دارد.
نورافشان خاطر نشان کرد: كروز در حوزه داخلي سازي قطعات جديد اجباري در استانداردهاي سازمان ملي استاندارد هم ورود كرده و بخش زيادي از آنها در مرحله مهندسي طراحي قرار دارند.