معرفی موتور سیکلت DAICHI HX180 محصولی از نیرو موتور
نیرو موتور یکی از شرکتهای شناخته شده در زمینه تولید و مونتاژ موتور سیکلت است که محصولات آن سبکهای مختلف را به خوبی پوشش میدهد.
به گزارش عصر خدمات، یکی از محصولات عرضه شده توسط این شرکت DAICHI HX180 نام دارد. دایچی یک شرکت تایوانی است که قطعات آن در کشور چین تولید میشود. به بهانه حضور این شرکت در بازار ما تصمیم گرفتیم تا به معرفی موتور سیکلت DAICHI HX180 محصولی از نیرو موتور بپزدازیم.
معرفی ظاهری موتور سیکلت DAICHI HX180
این موتور سیکلت در کلاس شهری یا Street ساخته شده است. ظاهر این محصول اسپرت و عضلانی است که میتواند نظر قشر جوان را به خود جلب کند. چنین موتور سیکلتهایی در بازار ما طرفداران زیادی دارند و این محصول هم با اقبال عمومی خوبی روبرو شده است.
معرفی نمای جلویی موتور سیکلت DAICHI HX180
- چراغهای LED که نور قوی و کم مصرفی دارند.
- صفحه نمایش آنالوگ که اطلاعاتی مانند سرعت، کیلومتر، سطح سوخت و زمان را نشان میدهد.
- گارد محافظ فلزی که بدنه موتور را در برابر ضربه و خط و خش محافظت میکند.
- هندلی با استارتر که راحتی و امنیت را در روشن کردن موتور فراهم میآورد.
این موتور سیکلت در چهار رنگ مشکی، آبی، زرشکی و سفید عرضه میشود. طراحی آن برگرفته از موتور سیکلت باکسر هندوستان است.
معرفی نمای کناری موتور سیکلت DAICHI HX180
- نمای کناری آن شبیه به یک موتور سیکلت اسپرت است که دارای چراغهای بزرگ و جلوپنجرهای کوچک است.
- رنگ آن معمولاً قرمز یا مشکی است و بر روی مخزن سوخت و صندلی لوگوی دایچی نوشته شده است.
- دارای یک ترمز دیسکی در چرخ جلو و یک ترمز آستینی در چرخ عقب است که بافرمانهای روی دستهها فعال میشوند.
- دارای رینگهای اسپرت است که در نمای کناری به خوبی نمایان هستند.
- پشت سر صندلی یک زین کوچک قرار دارد که برای قرار دادن باز یا کنترل تعادل سرنشین عقب استفاده میشود.
معرفی نمای پشتی موتور سیکلت DAICHI HX180
- دارای یک چراغ عقب بزرگ و مستطیلی است که در زیر صندلی قرار دارد و با رنگ موتور سیکلت هماهنگ است.
- دارای یک پلاک عقب است که در زیر چراغ عقب نصب شده است و شماره ثبت موتور سیکلت را نشان میدهد.
- دارای یک شاسی فلزی است که از صندلی تا چرخ عقب امتداد مییابد و موتور سیکلت را حمایت میکند.
- دارای یک جاپایی عقب است که در دو طرف شاسی قرار دارد و برای نشستن سرنشین یا اتصال بار مورد استفاده قرار میگیرد.
معرفی کلاستر موتور سیکلت DAICHI HX180
کلاستر موتور سیکلت DAICHI HX180 بخشی از صفحهنمایش دیجیتال است که در پشت فرمان قرار دارد و اطلاعات مهمی را در مورد وضعیت موتور سیکلت به راننده نشان میدهد. کلاستر موتور سیکلت DAICHI HX180 شامل موارد زیر است:
- یک سرعتسنج دیجیتال که سرعت فعلی موتور سیکلت را به کیلومتر در ساعت نشان میدهد.
- یک دورسنج دیجیتال که دور موتور را به دور در دقیقه نشان میدهد.
- یک سوختسنج دیجیتال که سطح سوخت باقیمانده در تانک را به صورت درصدی نشان میدهد.
- یک کیلومترشمار دیجیتال که مسافت کلی را که موتور سیکلت طی کرده است را نشان میدهد.
- یک نشانگر دنده که دندهای که موتور سیکلت در آن قرار دارد را نشان میدهد.
- یک نشانگر چراغها که وضعیت چراغهای جلو، عقب، روشنایی و اضطراری را نشان میدهد.
- یک نشانگر سیگنال که وضعیت سیگنالهای راست و چپ را نشان میدهد.
- یک نشانگر ترمز که وضعیت ترمزهای جلو و عقب را نشان میدهد.
- یک نشانگر باتری که وضعیت شارژ باتری را نشان میدهد.
- یک نشانگر دمای موتور که دمای موتور را نشان میدهد.
- یک نشانگر هشدار که در صورت بروز مشکل در موتور سیکلت یا کمبود سوخت یا باتری یا دمای بالای موتور روشن میشود.
کلاستر موتور سیکلت DAICHI HX180 با طراحی زیبا و رنگهای جذاب به موتور سیکلت شما زیبایی و جذابیت میبخشد و به شما کمک میکند تا از وضعیت موتور سیکلت خود آگاه باشید.
معرفی دکمه های روی فرمان موتور سیکلت DAICHI HX180
- دکمه استارت: این دکمه با نماد یک صاعقه روی آن در سمت راست فرمان قرار دارد و با فشار دادن آن موتور سیکلت روشن میشود.
- دکمه ترمز: این دکمه با نماد یک دایره با یک خط عمودی روی آن در سمت راست فرمان قرار دارد و با فشار دادن آن ترمز جلو فعال میشود.
- دکمه چراغ: این دکمه با نماد یک چراغ روی آن در سمت چپ فرمان قرار دارد و با چرخاندن آن به سمت بالا یا پایین میتوان چراغهای جلو را روشن یا خاموش کرد.
- دکمه روشنایی: این دکمه با نماد یک چراغ با دو خط کج روی آن در سمت چپ فرمان قرار دارد و با فشار دادن آن میتوان روشنایی چراغهای جلو را تغییر داد.
- دکمه راهنما: این دکمه با نماد یک پیکان روی آن در سمت چپ فرمان قرار دارد و با چرخاندن آن به سمت راست یا چپ میتوان راهنماهای راست یا چپ را فعال کرد.
- دکمه اضطراری: این دکمه با نماد یک مثلث روی آن در سمت چپ فرمان قرار دارد و با فشار دادن آن میتوان چراغهای اضطراری را روشن کرد.
بررسی مشخصات فنی موتور سیکلت DAICHI HX180
انجین موتور سیکلت DAICHI HX180 یک انجین چهارزمانه، تک سیلندر، خنکشونده با هوا است که دارای حجم ۱۸۰ سیسی و قدرت ۱۴.۵ اسب بخار است. این انجین از سیستم سوخترسانی انژکتوری استفاده میکند که باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش بازدهی میشود. گیربکس این انجین پنج سرعته است و با یک دسته کنار پدالها کنترل میشود. این انجین میتواند سرعت حداکثر ۱۲۰ کیلومتر در ساعت را برساند.
انجین موتور سیکلت DAICHI HX180 یک انجین با کیفیت و قابل اطمینان است که برای سواری شهری و روزمره مناسب است. این انجین با طراحی زیبا و صدای خوشآهنگ به موتور سیکلت شما جذابیت میبخشد. امیدوارم این بررسی برای شما مفید بوده باشد.
بررسی انژکتور موتور سیکلت DAICHI HX180
انژکتور موتور سیکلت DAICHI HX180 یک سیستم سوخترسانی پیشرفته است که با اسپری کردن سوخت به صورت مایع و با فشار بالا به داخل سیلندر، باعث افزایش بازدهی و کاهش مصرف سوخت میشود. این سیستم از یک پمپ سوخت، یک رگولاتور فشار، یک انژکتور و یک کنترلکننده الکترونیکی تشکیل شده است. انژکتور موتور سیکلت DAICHI HX180 دارای یک نازل است که با کنترلکننده الکترونیکی هماهنگ شده است و مقدار دقیق سوخت را در زمان مناسب و با زاویه مناسب به سیلندر ارسال میکند. این سیستم باعث میشود که سوخت به صورت کامل احتراق کند و انتشار گازهای آلاینده کاهش یابد.
بررسی گیربکس موتور سیکلت DAICHI HX180
گیربکس موتور سیکلت DAICHI HX180 یک سیستم انتقال قدرت است که با کمک یک دسته کنار پدالها، میتواند نسبت دور موتور و چرخها را تغییر دهد. این گیربکس دارای پنج دنده است که با چرخاندن دسته به سمت بالا یا پایین، میتواند دندهای را انتخاب کند. دندههای گیربکس به شرح زیر هستند:
- دنده اول: این دنده برای شروع حرکت و رانندگی در شرایط کند و دشوار مناسب است. این دنده دارای نسبت دور بالاترین است و باعث میشود که موتور سیکلت قدرت بیشتری داشته باشد.
- دنده دوم: این دنده برای رانندگی در سرعتهای متوسط و در شرایط عادی مناسب است. این دنده دارای نسبت دور پایینتر از دنده اول است و باعث میشود که موتور سیکلت کارایی بیشتری داشته باشد.
- دنده سوم: این دنده برای رانندگی در سرعتهای بالا و در شرایط خوب مناسب است. این دنده دارای نسبت دور پایینتر از دنده دوم است و باعث میشود که موتور سیکلت سرعت بیشتری داشته باشد.
- دنده چهارم: این دنده برای رانندگی در سرعتهای بسیار بالا و در شرایط عالی مناسب است. این دنده دارای نسبت دور پایینتر از دنده سوم است و باعث میشود که موتور سیکلت مصرف سوخت کمتری داشته باشد.
- دنده پنجم: این دنده برای رانندگی در سرعتهای حداکثر و در شرایط بینظیر مناسب است. این دنده دارای نسبت دور پایینترین است و باعث میشود که موتور سیکلت دمای کمتری داشته باشد.
گیربکس موتور سیکلت DAICHI HX180 یک سیستم کارآمد و روان است که به موتور سیکلت شما امکان تنظیم سرعت و قدرت را میدهد
بررسی سیستم تعلیق موتور سیکلت DAICHI HX180
سیستم تعلیق موتور سیکلت DAICHI HX180 یک سیستم است که با کاهش اثر نیروهای ناشی از ناهمواری جاده بر روی بدنه و سرنشین موتور سیکلت، راحتی و امنیت رانندگی را افزایش میدهد. این سیستم شامل دو بخش اصلی است:
- سیستم تعلیق جلو: این بخش شامل دو فنر هیدرولیکی است که در دو طرف چرخ جلو قرار دارند و با جذب نیروهای عمودی و افقی که بر چرخ جلو وارد میشوند، جلوگیری از لرزش و نوسان بدنه موتور سیکلت میکنند.
- سیستم تعلیق عقب: این بخش شامل دو کمک فنر روغنی است که در دو طرف چرخ عقب قرار دارند و با تنظیم فشار روغن درون آنها، میزان سختی و نرمی فنرها را کنترل میکنند. این کمک فنرها با جذب نیروهای عمودی و افقی که بر چرخ عقب وارد میشوند، جلوگیری از لرزش و نوسان بدنه و صندلی موتور سیکلت میکنند.
سیستم تعلیق موتور سیکلت DAICHI HX180 یک سیستم کارآمد و مقاوم است که به موتور سیکلت شما قابلیت عبور از موانع و ناهمواریهای جاده را میدهد. این سیستم با ایجاد تعادل بین سختی و نرمی فنرها، باعث میشود که موتور سیکلت شما همواره در حالت مناسب قرار داشته باشد.
نام موتور سیکلت |
DAICHI HX180 |
کلاس موتور سیکلت |
شهری |
حجم انجین |
۱۸۰ سیسی |
تعداد سیلندر |
۱ |
تعداد دنده |
۵ |
سیستم سوخترسانی |
انژکتور |
قدرت اسب بخار |
۱۴.۵ |
سرعت حداکثر |
۱۲۰ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت |
۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
ظرفیت مخزن سوخت |
۱۲.۵ لیتر |
نوع ترمز جلو |
کفشکی |
نوع ترمز عقب |
کفشکی |
سیستم تعلیق جلو |
هیدرولیکی |
سیستم تعلیق عقب |
دو کمک فنر روغنی |
کیلومتر شمار |
آنالوگ |
جک |
بغل و وسط |
چراغها |
دیجیتال |
رنگها |
مشکی، آبی، زرشکی، سفید |
نویسنده: نادر شاه نشین