خودرومعرفی خودرو چینی

معرفی گک امکو (GAC Emkoo) کراس اوور وراداتی راسا موتور خاورمیانه

راسا موتور خاورمیانه اقدام به وارد کردن چند خودروی جدید کرده است که یکی از آن‌ها امکو محصولی از شرکت گک ترامپچی است.

به گزارش عصر خدمات،گک امکو با طراحی جدید و مدرن خود می‌تواند نظر خریداران را به خود جلب کند. قبل‌تر هم خبر واردات چند محصول گک توسط همین شرکت را شنیده بودیم که محصولات نسبتا خوبی ‌می‌رسیدند. حال قرار است ما در این مقاله به معرفی گک امکو (GAC Emkoo) کراس اوور وراداتی راسا موتور خاورمیانه بپردازیم.

معرفی طراحی ظاهری گک امکو

طراحی عضلانی و خشن این خودرو توانایی بالای در جلب نظر خریداران اتومبیل‌های اسپرت دارد. استفاده از خطوط شکسته به همراه تند و تیز باعث شده تا یک طراحی هجومی در این اتومبیل شکل بگیرد. نکته جالب این است که در طراحی این خودرو از منحنی‌های نرم خیلی کم استفاده شده و همین امر هم موجب شده تا ظاهر گک امکو خیلی متفاوت شود.

معرفی نمای جلویی گک امکو

گک امکو یک کراس اوور جدید از برند چینی جی ای سی است که در سال ۲۰۲۲ رونمایی شد. نمای جلویی این خودرو دارای گریل ماتریکسی و چراغ های ماتریکس استایل است که به آن ظاهری مدرن و اسپرت می دهند. گریل و چراغ های جلویی امکو شباهت زیادی به محصولات پژو دارند و از سبک طراحی موسوم به “Hi-tech Industrial Aesthetics” پیروی می کنند. این خودرو همچنین دارای دی لایت های دندان ببری است که در حالت روشن، حرف X را تشکیل می دهند.

معرفی نمای کناری گک امکو

نمای کناری گک امکو دارای خطوط موازی و آرک گلگیرهای برجسته است که طراحی نسل جدید هیوندای توسان را یادآوری می کنند. این خودرو همچنین از دستگیره های در مخفی شونده استفاده می کند که به آن ظاهری شیک و مدرن می بخشند. رینگ های ۱۹ اینچی و نورپردازی آبی یخی نیز جذابیت نمای کناری این خودرو را افزایش می دهند.

معرفی نمای عقبی گک امکو

نمای عقبی گک امکو دارای چراغ‌های پشتی LED با الگوی ماتریکس استایل است که به صورت افقی به هم متصل شده‌اند. این طراحی به خودرو جلوه‌ای مدرن و زیبا می‌دهد. در بالای صندوق عقب، یک اسپویلر اسپرت و در پایین آن، یک دیفیوزر با دو خروجی اگزوز مشاهده می‌شود که چند ضلعی هستند. پلاک خودرو نیز در قسمت پایین صندوق عقب قرار گرفته است. استفاده از خطوط شکسته در نمای عقبی به خوبی قابل مشاهده است که موجب شده نمای اتومبیل عضلانی شود.

معرفی نمای داخل کابین گک امکو

نمای داخل کابین گک امکو دارای طراحی فضایی و مدرن است که از ترکیب رنگ مشکی و المان های فلزی و نقره ای تشکیل شده است. صفحه نمایش بزرگ ۱۰.۰۱ اینچی در مرکز داشبورد قرار دارد که به سیستم رانندگی هوشمند ADiGO نسل ۵.۰ متصل است. کلاستر دیجیتالی ۷ اینچی در پشت فرمان نصب شده است که اطلاعات مهم را به راننده نشان می دهد. فرمان D شکل اسپرت و دسته دنده الماسی هم جلوه ای خاص به کابین می دهند. دریچه های تهویه مطبوع به شکل یک تیوب متال طراحی شده‌اند که با نورپردازی آبی یخی هماهنگی دارند. این نورپردازی با تغییر دمای محیط داخلی یا به صورت انتخابی قابل تغییر است. امکو همچنین دارای امکانات ویژه ای مانند ترمز اضطراری خودکار، دوربین ۳۶۰، کروز کنترل هوشمند، رادار تابلو خوان، شارژر وایرلس، سقف پانوراما و در صندوق برقی است.

معرفی کلاستر گک امکو

کلاستر گک امکو یک صفحه نمایش دیجیتالی ۷ اینچی است که در پشت فرمان خودرو قرار دارد. این کلاستر اطلاعات مهمی مانند سرعت، دور موتور، سوخت مصرفی، دمای موتور، سطح باتری، حالت رانندگی و هشدارهای ایمنی را به راننده نشان می دهد. طراحی کلاستر امکو با الهام از سبک فضایی و مدرن است و از رنگ های مشکی، نقره ای و آبی یخی استفاده شده است. این کلاستر با سیستم رانندگی هوشمند ADiGO نسل ۵.۰ هماهنگ است و قابلیت تغییر نمایش بر اساس حالت رانندگی را دارد.

معرفی کنسول بین دو صندلی جلو گک امکو

کنسول بین دو صندلی جلو گک امکو دارای طراحی زیبا و کاربردی است که با سبک فضایی کابین هماهنگی دارد. این کنسول شامل دسته دنده الماسی، شارژر وایرلس، دکمه‌های کنترل حالت رانندگی، دکمه‌های کنترل سیستم هوشمند ADiGO، دکمه‌های کنترل سقف پانوراما، دکمه‌های کنترل تهویه مطبوع و محفظه نگهداری با درب برقی است. این کنسول از رنگ مشکی و المان‌های متالیک و نورپردازی آبی یخی استفاده می‌کند که به خودرو جلوه‌ای مدرن و اسپرت می‌دهد.

بررسی مشخصات فنی گک امکو

گک امکو از سه نوع موتور مختلف بهره می‌برد. نوع اول که برای واردات به ایران انتخاب شده است، یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی است که ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور با یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تر همراهی می‌شود و مصرف سوخت آن ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر است. نوع دوم یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ بنزینی است که ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ است و مصرف سوخت آن ۸.۱ لیتر در صد کیلومتر است. نوع سوم یک موتور هیبریدی است که از ترکیب یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی با ۱۴۰ اسب بخار قدرت و یک موتور برقی با ۹۸ اسب بخار قدرت تشکیل شده است. این موتور با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراهی می‌شود و مصرف سوخت آن ۴.۷ لیتر در صد کیلومتر است.

بررسی گیربکس گک امکو

گیربکس گک امکو یک گیربکس دو کلاچه تر ۷ سرعته است که با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی هماهنگ است. این گیربکس از نوع شیفتر پدل دارد و قابلیت تغییر دستی دنده را نیز دارد. عملکرد این گیربکس در شتاب گیری و سواری مهیج خوب است و می‌تواند صفر تا صد خودرو را در حدود ۷ ثانیه انجام دهد. اما این گیربکس نیز مانند سایر گیربکس‌های دو کلاچه ماشین‌های چینی، ممکن است در برخی شرایط مثل ترافیک شلوغ یا رانندگی کوهستانی، مکث و تعلل داشته باشد و به دستورات راننده پاسخگو نباشد. بنابراین، برای استفاده بهینه از این گیربکس، باید به کیفیت بنزین و روغن، نحوه رانندگی و شرایط جاده توجه کرد.

بررسی دیفرانسیل گک امکو

دیفرانسیل یا دیفرانسیل جلو گک امکو یک دیفرانسیل الکترونیکی است که با استفاده از سیستم کنترل تراکشن و سیستم ضد قفل ترمز، توزیع نیروی محرکه بین چرخ‌های جلو را تنظیم می‌کند. این دیفرانسیل باعث می‌شود که در شرایط لغزش چرخ‌ها، نیروی محرکه به چرخی که بیشترین تراکشن را دارد منتقل شود و از دست رفتن کنترل خودرو جلوگیری کند. این دیفرانسیل همچنین دارای حالت اسپرت است که با فشار دادن یک دکمه فعال می‌شود و باعث می‌شود که نیروی محرکه به صورت ۵۰ به ۵۰ بین چرخ‌های جلو تقسیم شود و شتاب و هندلینگ خودرو را بهبود بخشد.

بررسی سیستم تعلیق گک امکو

سیستم تعلیق گک امکو از نوع مستقل است که در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برد. این سیستم تعلیق باعث می شود که خودرو در شرایط مختلف جاده ای دارای هندلینگ و پایداری مناسبی باشد و راحتی سرنشینان را نیز افزایش دهد. سیستم تعلیق مولتی لینک در محور عقب نیز از لحاظ هندلینگ و پایداری حین عبور از پیچ‌ها وضعیت نسبتاً اطمینان ‌بخش‌تری در مقایسه با خودروهای مجهز به سیستم تعلیق یکپارچه دارد.

بررسی سیستم ایمنی گک امکو

این خودرو در تست تصادفی چاینا انکپ ۵ ستاره ایمنی کسب کرده است. امکو همچنین از ۶ ایربگ (جلو، جانبی، پرده‌ای)، سیستم ترمز اضطراری خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل هوشمند، سیستم‌های کمکی راننده مبتنی بر رادار مانند FCW، تابلوخوان و TJA، محدودکننده هوشمند سرعت، دستگیره‌های مخفی‌ شونده، سقف پانوراما با آفتاب‌گیر الکتریکی، شارژر بی‌سیم، درب صندوق برقی و… برخوردار است.

بررسی پلتفرم گک امکو

پلتفرم گک امکو GPMA نام دارد که توسط شرکت خودروسازی گک GAC توسعه یافته است. این پلتفرم یک پلتفرم ماژولار است که قابلیت تنظیم ابعاد، موتور، گیربکس و سیستم‌های الکترونیکی را دارد. این پلتفرم برای خودروهای کراس‌اور، سدان و کوپه مناسب است و با استانداردهای ایمنی و زیست محیطی جهانی همخوانی دارد. گک امکو یکی از محصولاتی است که از این پلتفرم استفاده می‌کند و با موتورهای ۱.۵ لیتری توربو، ۲ لیتری توربو و ۲ لیتری هیبریدی عرضه می‌شود.

بررسی عملکرد فرمان گک امکو

فرمان گک امکو از نوع الکتروهیدرولیک است که با توجه به سرعت خودرو، میزان پاسخگویی و سختی آن را تنظیم می‌کند. این فرمان دارای چهار حالت مختلف است: اکو، کمفورت، اسپرت و اسپرت پلاس. هر یک از این حالت‌ها باعث می‌شود که فرمان بیشتر یا کمتر با دست راننده همراهی کند و احساس رانندگی متفاوتی به وی منتقل کند. برای تغییر حالت فرمان، کافی است دکمه مربوطه را روی فرمان فشار دهید. برخی از نظرات نشان می‌دهند که فرمان گک امکو عملکرد خوبی دارد و با دقت و حساسیت مناسب به دستورات راننده پاسخ می‌دهد.

نام خودرو

کگ امکو

طول

۴۶۸۰ میلی متر

عرض

۱۹۰۱ میلی متر

ارتفاع

۱۶۷۰ میلی متر

فاصله بین دو محور

۲۷۵۰ میلی متر

حداکثر سرعت

۱۹۰ کیلومتر در ساعت

وزن

۱۹۱۵ کیلوگرم

موتور

۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو GDI

توان

۱۷۷ اسب بخار

گشتاور

۲۷۰ نیوتن متر

گیربکس

۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر

ایربگ

۶ عدد

رینگ

۱۹ اینچی

سیستم مولتی مدیا

مانیتور ۱۲.۳ اینچی

سقف پانوراما

دارد

شارژر وایرلس

دارد

درب صندوق هوشمند

دارد

سیستم ترمز اضطراری خودکار

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

رادار هشدار تصادف از جلو

دارد

رادار تابلو خوان

دارد

رادار کمکی راننده در ترافیک

دارد

محدودکننده هوشمند سرعت

دارد

رادار بین خطوط

دارد

اتوپارک

دارد

 

نویسنده: نادر شاه نشین

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا