معرفی موتور سیکلت EHSAN RD 125
نیرو موتور سبکهای مختلفی از موتور سیکلت را روانه بازار کرده است. یکی از این سبکها موتور سیکلتهای کاب هستند که از طرفداران بسیاری در بین خریداران برخوردارند.
به گزارش عصر خدمات،موتور سیکلتهای کاب به واسطه طراحی جذاب و متفاوتی که دارند برای مسیرهای شهری بسیار مناسب هستند. از همین رو تصمیم گرفتیم تا به معرفی موتور سیکلت EHSAN RD 125 محصولی از نیرو موتور بپردازیم.
معرفی طراحی ظاهری موتور سیکلت EHSAN RD 125
ظاهر اسپرت و عضلانی این موتور سیکلت کاب در همان نگاه اول میتواند شما را جذب کند. خطوط نرم در کنار طراحی خشن این محصول نمایی جذاب را به آن داده است. موتور سیکلت EHSAN RD 125 مناسب سلیقه قشر جوان طراحی شده تا بتواند بخش مهمی از بازار را پوشش دهد.
معرفی نمای جلویی موتور سیکلت EHSAN RD 125
نمای جلویی موتور سیکلت احسان RD 125 بسیار زیبا و جذاب است. این موتور سیکلت دارای چراغهای LED در جلو است که شکل مثلثی و تیز دارند و با رنگهای قرمز و سفید طراحی شدهاند. فلاپ جلوی موتور سیکلت شکل منحنی و زیبایی دارد و با رنگهای مشکی و نقرهای میدرخشد. این موتور سیکلت همچنین دارای آینههای کناری، راهنمای جلو ، کلاکسون و ترمز جلو است که با طراحی اسپرت و مدرن به کارایی و ایمنی موتور سیکلت اضافه میکنند.
معرفی نمای کناری موتور سیکلت EHSAN RD 125
- شیشه بادگیر با طرح انحنایی و دارای لوگوی EHSAN
- آینههای جانبی با قاب فلزی و دارای راهنمای جانبی
- تابلوی سنجش سرعت و سوخت با نمایشگر دیجیتال و آنالوگ
- فنرهای تلسکوپی جلو با رنگ زرد و دارای حفاظ فلزی
- ترمز دیسکی جلو با قطر ۲۴۰ میلی متر و دارای کالیپر دو پیستونی
- چرخ جلو با قطر ۱۷ اینچ و دارای لاستیک ۹۰/۹۰-۱۷
- محفظه گاز با طرح ارگونومیک و دارای لوگوی EHSAN و ظرفیت ۵ لیتر
- زین با طرح اسپرت و مناسب برای دو سرنشین
- چراغ عقب با طرح خاص و دارای راهنمای جانبی
- ترمز کاسهای عقب با قطر ۱۳۰ میلی متر
- چرخ عقب با قطر ۱۷ اینچ و دارای لاستیک ۱۱۰/۸۰-۱۷
- فنرهای دوبل عقب با رنگ زرد و قابل تنظیم
- اگزوز با طرح اسپرت و دارای حفاظ حرارتی
معرفی نمای پشتی موتور سیکلت EHSAN RD 125
نمای پشتی موتور سیکلت EHSAN RD 125 بسیار زیبا و شکیل است. چراغ پشت آن دارای طراحی منحصر به فرد و مدرن است که با رنگ بدنه هماهنگ شده است. چراغ های راهنما نیز در دو طرف چراغ پشت قرار دارند و با شکل مثلثی خود جلوه خاصی به موتور سیکلت می دهند. زین موتور سیکلت نیز بسیار راحت و مناسب برای دو نفر است و دارای فضای حمل بار زیر زین است. لوله خروجی گاز نیز در سمت راست موتور سیکلت قرار دارد و با رنگ نقره ای خود متمایز می شود.
معرفی کلاستر موتور سیکلت EHSAN RD 125
کلاستر موتور سیکلت EHSAN RD 125 یک صفحه نمایش دیجیتال است که اطلاعات مهمی را درباره وضعیت موتور سیکلت به راننده نشان می دهد. این کلاستر شامل سرعت سنج، شمارشگر کیلومتر، سطح سوخت، ساعت، دمای انجین، چراغ های اخطار و نشانگر دنده است. طراحی کلاستر بسیار زیبا و مدرن است و با رنگ بندی آبی و سفید به همراه نور پس زمینه، خوانایی بالایی دارد. این کلاستر به راننده کمک می کند تا به راحتی از وضعیت موتور سیکلت آگاه شود و از رانندگی لذت ببرد.
معرفی دکمه های روی فرمان موتور سیکلت EHSAN RD 125
- دکمه استارت: این دکمه برای راه اندازی موتور سیکلت با استفاده از باتری است. این دکمه در سمت راست فرمان قرار دارد و با فشار دادن آن می توانید موتور را روشن کنید.
- هندل: این دکمه برای راه اندازی موتور سیکلت با استفاده از کیک استارتر است. این دکمه در سمت چپ فرمان قرار دارد و با کشیدن آن به سمت خودتان می توانید موتور را روشن کنید.
- دکمه کلاکس: این دکمه برای فعال کردن صدای آژیر موتور سیکلت است. این دکمه در سمت چپ فرمان قرار دارد و با فشار دادن آن می توانید صدای آژیر را شنیده و به دیگران اخطار دهید.
- دکمه چراغ: این دکمه برای تنظیم شدت روشنایی چراغ جلو موتور سیکلت است. این دکمه در سمت چپ فرمان قرار دارد و با چرخاندن آن می توانید چراغ را روشن یا خاموش کنید یا از حالت نور خفیف به نور قوی تغییر دهید.
- دکمه راهنما: این دکمه برای فعال کردن چراغ های راهنما موتور سیکلت است. این دکمه در سمت چپ فرمان قرار دارد و با حرکت دادن آن به سمت راست یا چپ می توانید چراغ های راهنما را روشن کنید و جهت تغییر مسیر خود را نشان دهید.
- دکمه کیلومتر: این دکمه برای صفر کردن شمارشگر کیلومتر موتور سیکلت است. این دکمه در سمت راست فرمان قرار دارد و با فشار دادن آن می توانید شمارشگر کیلومتر را صفر کنید و مسافت را از ابتدا شروع کنید.
طراحی باک بنزین موتور سیکلت EHSAN RD 125
باک بنزین موتور سیکلت EHSAN RD 125 یک مخزن فلزی است که برای نگهداری سوخت مورد نیاز موتور سیکلت استفاده می شود. طراحی باک بنزین به گونه ای است که با شکل بدنه موتور سیکلت هماهنگ شده و جلوه زیبایی به آن می دهد. باک بنزین در بالای موتور سیکلت قرار دارد و با چهار پیچ به فرمان موتور سیکلت متصل شده است. باک بنزین دارای یک درب با قفل است که برای باز و بسته کردن آن می توان از کلید موتور سیکلت استفاده کرد. باک بنزین همچنین دارای یک شیر بنزین است که برای انتقال سوخت از باک به موتور سیکلت کنترل می شود. گنجایش باک بنزین موتور سیکلت EHSAN RD 125 حدود ۱۲ لیتر است.
بررسی مشخصات فنی موتور سیکلت EHSAN RD 125
انجین موتور سیکلت EHSAN RD 125 یک پیشرانه تک سیلندر چهار زمانه با حجم ۱۲۵ سیسی است. این انجین دارای سیستم سوخت رسانی انژکتوری است که باعث افزایش بازدهی سوخت و کاهش آلایندگی میشود. قدرت گشتاور این انجین ۸.۸۵ نیوتن متر است که برای رانندگی در شهری و برون شهری مناسب است. این انجین همچنین دارای سیستم خنک کننده هوا است که باعث جلوگیری از افزایش دمای انجین و افزایش عمر مفید آن می شود. همچنین این موتور سیکلت دارای قدرتی معادل ۱۰.۸ اسب بخار است که برای چنین محصولی کافی به نظر میرسد.
بررسی انژکتور موتور سیکلت EHSAN RD 125
انژکتور موتور سیکلت EHSAN RD 125 یک سیستم سوخت رسانی پیشرفته است که با استفاده از یک کامپیوتر کوچک، مقدار دقیق سوخت را به انجین ارسال میکند. این سیستم باعث می شود که مصرف سوخت کاهش یابد و عملکرد موتور بهبود پیدا کند. انژکتور نیز باعث می شود که آلایندگی موتور کاهش یابد و محیط زیست را حفظ کند.
بررسی گیربکس موتور سیکلت EHSAN RD 125
گیربکس موتور سیکلت EHSAN RD 125 یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک است که با استفاده از یک کلاچ خودکار، دنده های موتور را تغییر می دهد. این گیربکس دارای چهار دنده است که با توجه به سرعت و گشتاور موتور، به صورت خودکار انتخاب می شوند. این گیربکس باعث می شود که راننده نیازی به فشار دادن کلاچ و تغییر دنده به صورت دستی نداشته باشد و رانندگی راحت تر و آسان تر شود. این گیربکس همچنین باعث می شود که مصرف سوخت کاهش یابد و عملکرد موتور بهبود پیدا کند.
بررسی سیستم تعلیق موتور سیکلت EHSAN RD 125
سیستم تعلیق موتور سیکلت EHSAN RD 125 شامل دو بخش اصلی است: تعلیق جلو و تعلیق عقب. تعلیق جلو از نوع تلسکوپی است که با استفاده از یک ستون قوس شکل، شوک ها و فشار روی چرخ جلو را جذب می کند. تعلیق عقب از نوع فنری است که با استفاده از یک یا دو فنر، شوک ها و فشار روی چرخ عقب را جذب می کند. هدف از سیستم تعلیق این است که راحتی و کنترل راننده را در هنگام رانندگی افزایش دهد و چرخ ها را محکم روی زمین نگه دارد که توانسته این کار را هم به خوبی انجام دهد.
بررسی سیستم ترمز موتور سیکلت EHSAN RD 125
سیستم ترمز موتور سیکلت EHSAN RD 125 شامل دو نوع ترمز است: ترمز دیسکی جلو و ترمز کاسه ای عقب. ترمز دیسکی جلو از یک دیسک فلزی و یک کالیپر استفاده می کند که با فشار دادن دسته ترمز، دیسک را گرفته و چرخ را متوقف می کند. ترمز کاسه ای عقب از یک کاسه فلزی و یک پد استفاده می کند که با فشار دادن پدال ترمز، کاسه را گرفته و چرخ را متوقف می کند. هر دو نوع ترمز باعث میشوند که موتور سیکلت کنترل شده و ایمن تر راننده شود.
بررسی حداکثر سرعت و شتاب موتور سیکلت EHSAN RD 125
حداکثر سرعت موتور سیکلت EHSAN RD 125 برابر با ۹۳ کیلومتر بر ساعت است. همچنین شتاب ۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت موتور سیکلت EHSAN RD 125 برابر با ۹.۵ ثانیه است.
نام موتور سیکلت | EHSAN RD 125 |
نوع انجین | تک سیلندر چهار زمانه |
حجم انجین | ۱۲۵ سی سی |
حداکثر توان | ۱۰.۸ اسب بخار |
حداکثر گشتاور | ۸.۸۵ نیوتن متر |
سیستم سوخت رسانی | انژکتوری |
سیستم راه اندازی | استارتی و هندلی |
تعداد دنده | ۴ |
سیستم ترمز | دیسکی جلو و کاسه ای عقب |
سیستم تعلیق | تلسکوپی جلو و فنری عقب |
حداکثر سرعت | ۹۳ کیلومتر بر ساعت |
شتاب | . تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت در ۹.۵ ثانیه |
گنجایش باک بنزین | ۱۲ لیتر |
وزن خالص | ۱۱۲ کیلوگرم |
نویسنده: نادر شاه نشین