موتورسیکلت

معرفی موتور سیکلت YAMAHA AEROX STD 155

موتور سیکلت‌های تولید شده توسط شرکت یاماها در سرتاسر دنیا به فروش می‌رسد و خریداران بازارهای جهانی به خوبی با محصولات این شرکت آشنا هستند.

به گزارش عصر خدمات،در بازار ما هم شرکت‌های ژاپنی از جمله همین یاماها سابقه درخشانی دارند و خریداران نسبت به محصولات این شرکت‌ها علاقه زیادی نشان می‌دهند. حال نیرو موتور برخی از مدل‌های مختلف یاماها را به بازار ما عرضه کرده که با اقبال نسبتا خوبی هم مواجه شده است. یکی از این محصولات موتور سیکلت YAMAHA AEROX STD 155 است که ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی آن بپردازیم.

معرفی طراحی ظاهری موتور سیکلت YAMAHA AEROX STD 155

این موتور سیکلت در سبک کاب ساخته شده است. سبک کاب نزدیکی زیادی به اسکوتر دارد و افرادی که نیاز به یک وسیله درون شهری دارند از مشتریان این قبیل موتور سیکلت‌ها هستند. طراحی ظاهری موتور سیکلت YAMAHA AEROX STD 155 اسپرت و عضلانی صورت گرفته تا بتواند نظر مشتریان و به ویژه قشر جوان را به خود جلب کند.

معرفی نمای جلویی موتور سیکلت YAMAHA AEROX STD 155

نمای جلویی موتور سیکلت یاماها آروکس ۱۵۵ بسیار اسپرت و جذاب است. این موتور سیکلت دارای چراغ‌های LED  در جلو و عقب است که شکل خشن و مدرنی به آن می‌دهند. فلاپ جلوی موتور سیکلت شکل حرف V دارد و با رنگ‌های متنوع و خطوط شکسته طراحی شده است. این موتور سیکلت همچنین دارای شارژر USB و صفحه نمایش LCD است که امکانات رفاهی آن را افزایش می‌دهند. در این نما می‌توانید گلگیر جلویی که به زیبایی و هماهنگ با سایر بخش‌ها طراحی شده است را ببینید.

معرفی نمای کناری موتور سیکلت YAMAHA AEROX STD 155

نمای کناری موتور سیکلت یاماها ایروکس ۱۵۵ دارای خطوط تیز و خشن است که ظاهری اسپرت و مدرن به آن می‌دهند. آینه‌های کناری این موتور سیکلت شبیه به بسیاری از اسکوترهای دیگر هستند، اما زین آن به شکل ناهموار و نامتقارن طراحی شده است که بیشتر به موتورهای استریت شباهت دارد. فضای قرارگیری پاهای راکب هم در هر طرف جداگانه در نظر گرفته شده است و باکس های کاربردی برای قرار دادن اشیا وجود ندارد. این موتور سیکلت دارای فلاپ‌های کناری، زین، ترمز و گلگیر است که با خطوط تیز و زاویه‌دار طراحی شده‌اند. فلاپ‌های کناری جلو با رنگ‌های متنوع و لوگوی یاماها می‌درخشند. این موتور سیکلت یکی از مدرن‌ترین اسکوترهای یاماها است که با قیمت مناسب و کیفیت بالا در بازار عرضه می‌شود.

معرفی نمای عقبی موتور سیکلت YAMAHA AEROX STD 155

  • چراغ عقب ال ای دی با طراحی خشن و مدرن
  • گلگیر عقب کوچک و کم حجم
  • ترمز دیسکی عقب با قطر ۲۳۰ میلی‌متر
  • چرخ عقب ۱۴ اینچی با لاستیک بدون تیوب
  • زین غیر هم سطح با فضای زیر زین برای قرار دادن کلاه و لوازم
  • پلاک عقب با قاب پلاستیکی

معرفی کلاستر موتور سیکلت YAMAHA AEROX STD 155

کلاستر موتور سیکلت یاماها آروکس ۱۵۵ یک نمایشگر LCD 5.8 اینچی است که اطلاعات مهمی را به راننده نشان می‌دهد. این نمایشگر شامل موارد زیر است:

  • سرعت
  • دور موتور
  • سطح سوخت
  • میل کیلومتر
  • ساعت
  • دمای موتور
  • ولتاژ باتری
  • مصرف سوخت
  • مد تنظیم سوخت
  • نشانگر تعویض روغن
  • نشانگر تعویض تسمه
  • نشانگر خطاهای موتور

این نمایشگر با طراحی مدرن و رنگ‌های زیبا به زیبایی و کارایی موتور سیکلت اضافه می‌کند.

معرفی دکمه های روی فرمان موتور سیکلت YAMAHA AEROX STD 155

  • دکمه روشن و خاموش کردن چراغ ها
  • دکمه روشن و خاموش کردن چراغ خطر
  • دکمه روشن و خاموش کردن کیلس استارت
  • دکمه روشن و خاموش کردن کلاکسون
  • دکمه روشن و خاموش کردن راهنمای جلو
  • دکمه روشن و خاموش کردن راهنمای عقب
  • دکمه تنظیم داشبورد دیجیتال

طراحی باک بنزین موتور سیکلت YAMAHA AEROX STD 155 به چه شکل است؟

باک بنزین موتور سیکلت یاماها آروکس ۱۵۵ طراحی ارگونومیک و زیبایی دارد. این باک بنزین در زیر زین قرار دارد و حجم آن ۵ لیتر است. این باک بنزین با سیستم سوخت‌رسانی انژکتور هماهنگ شده است که باعث افزایش کارایی و کاهش مصرف سوخت می‌شود. این باک بنزین با رنگ‌های متنوع و لوگوی یاماها طراحی شده است و به زیبایی و اسپرت بودن موتور سیکلت اضافه می‌کند.

بررسی مشخصات فنی موتور سیکلت YAMAHA AEROX STD 155

انجین موتور سیکلت یاماها آروکس ۱۵۵ یک انجین تک سیلندر ۱۵۵ سی‌سی با سوخت رسانی انژکتور و چهار سوپاپ است. این انجین با تکنولوژی BLUE CORE یاماها طراحی شده است که باعث افزایش کارایی و کاهش مصرف سوخت می‌شود. این انجین توانایی تولید ۱۴٫۷ اسب بخار و ۱۳٫۸ نیوتن متر گشتاور را دارد. این انجین با سیستم رادیاتور آب خنک می‌شود و دارای گیربکس و کلاچ اتوماتیک است. این انجین یکی از قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین انجین‌های اسکوتر یاماها است که با ظاهری اسپرت و جذاب همراه شده است.

بررسی انژکتور موتور سیکلت YAMAHA AEROX STD 155

انژکتور موتور سیکلت یاماها آروکس ۱۵۵ یک سیستم سوخت‌رسانی پیشرفته است که با تکنولوژی BLUE CORE یاماها هماهنگ شده است. این انژکتور با استفاده از سنسورهای مختلف، مقدار دقیق سوخت را برای احتراق در انجین تعیین می‌کند و باعث افزایش کارایی و کاهش مصرف سوخت می‌شود. این انژکتور همچنین با سیستم VVT (Variable Valve Timing) کار می‌کند که با تغییر زمان باز و بسته شدن سوپاپ‌ها، توان و گشتاور انجین را در دورهای مختلف بهینه می‌کند. این انژکتور یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این اسکوتر است که آن را از رقبای خود متمایز می‌کند.

بررسی گیربکس موتور سیکلت YAMAHA AEROX STD 155

گیربکس موتور سیکلت یاماها آروکس ۱۵۵ یک نمونه CVT کلاپ اتوماتیک است. این گیربکس با استفاده از یک تسمه و دو پولی متغیر، نسبت دنده را بر اساس دور موتور تنظیم می‌کند. گیربکس این موتور سیکلت باعث می‌شود که راننده نیازی به تعویض دنده نداشته باشد و انتقال قدرت به چرخ عقب به صورت پیوسته و روان انجام شود. گیربکس YAMAHA AEROX STD 155 همچنین باعث افزایش کارایی و کاهش مصرف سوخت می‌شود. این گیربکس یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این اسکوتر است که آن را از رقبای خود متمایز می‌کند.

بررسی سیستم تعلیق موتور سیکلت YAMAHA AEROX STD 155

سیستم تعلیق موتور سیکلت یاماها آروکس ۱۵۵ شامل دو بخش جلو و عقب است. بخش جلو دارای کمک فنر هیدرولیکی تلسکوپی است که باعث افزایش راحتی و کنترل راننده می‌شود. بخش عقب دارای دو کمک فنر گازی است که باعث افزایش استحکام و پایداری موتور سیکلت می‌شود. این سیستم تعلیق با طراحی اسپرت و زیبا ظاهر موتور سیکلت جذاب کرده است.

بخش جلو: کمک فنر هیدرولیکی تلسکوپی

  • این نوع کمک فنر از دو لوله تلسکوپی تشکیل شده است که یکی درون دیگری قرار دارد و با روغن هیدرولیک پر شده‌اند.
  • با جذب نیروی ضربه و فشار، باعث کاهش ارتعاشات و نوسانات موتور سیکلت می‌شود و راننده را از خستگی و درد کمر محافظت می‌کند.
  • دارای قابلیت تنظیم سختی و نرمی است که با تغییر فشار روغن هیدرولیک، می‌توان میزان سفتی و شلی کمک فنر را تغییر داد.
  • دارای طول ۱۰۰ میلی متر و قطر ۳۱ میلی متر است و با رنگ سیاه و طلایی طراحی شده‌اند.

بخش عقب: دو کمک فنر گازی

  • این نوع کمک فنر از یک لوله تلسکوپی و یک فنر تشکیل شده است که درون لوله گاز نیتروژن فشرده قرار دارد.
  • با جذب نیروی ضربه و فشار، باعث افزایش استحکام و پایداری موتور سیکلت می‌شود و راننده را از لغزش و برخورد با موانع محافظت می‌کند.
  • دارای قابلیت تنظیم سختی و نرمی است که با تغییر فشار گاز نیتروژن، می‌توان میزان سفتی و شلی کمک فنر را تغییر داد.
  • دارای طول ۹۰ میلی متر و قطر ۳۰ میلی متر است و با رنگ سیاه و قرمز طراحی شده‌اند.

بررسی سیستم ترمز موتور سیکلت YAMAHA AEROX STD 155

سیستم ترمز موتور سیکلت یاماها آروکس ۱۵۵ شامل ترمز جلو و عقب می‌باشد. ترمز جلو دیسکی است و قطر آن ۲۳۰ میلی متر است. ترمز عقب ممکن است دیسکی یا کاسه‌ای باشد، بسته به مدل و سال تولید. قطر ترمز عقب دیسکی ۲۰۰ میلی متر و قطر ترمز عقب کاسه‌ای ۱۳۰ میلی متر است. این سیستم ترمز باعث افزایش ایمنی و کنترل راننده می‌شود. برخی از مدل‌های این موتور سیکلت همچنین دارای سیستم ترمز ABS هستند که باعث جلوگیری از لغزش چرخ‌ها در شرایط بحرانی می‌شوند.

بررسی شاسی موتور سیکلت YAMAHA AEROX STD 155

شاسی موتور سیکلت یاماها آروکس ۱۵۵ یک شاسی زیر فولادی است که باعث افزایش استحکام و پایداری موتور سیکلت می‌شود. این شاسی با طراحی اسپرت و زیبا به ظاهر موتور سیکلت اضافه می‌کند. این شاسی دارای ابعاد ۱۹۹۰ × ۷۰۰ × ۱۱۲۵ میلی متر و ارتفاع زین ۷۹۰ میلی متر است. این شاسی همچنین دارای یک جعبه داخلی است که می‌تواند یک کلاه ایمنی را در خود جای دهد.

بررسی حداکثر سرعت و شتاب موتور سیکلت YAMAHA AEROX STD 155

حداکثر سرعت موتور سیکلت یاماها آروکس ۱۵۵ بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت است. شتاب این موتور سیکلت نیز بین ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۱۰ ثانیه است.

نام موتور سیکلت

YAMAHA AEROX STD 155

انجین

تک سیلندر ۱۵۵ سی سی، سوخت رسانی انژکتور، چهار سوپاپ، خنک شدن با آب، تکنولوژی BLUE CORE  و  VVA

توان

۱۴٫۷ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه

گشتاور

۱۳٫۸ نیوتن متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه

گیربکس

CVT  کلاپ اتوماتیک

ترمز

جلو دیسکی ۲۳۰ میلی متر، عقب دیسکی ۲۰۰ میلی متر یا کاسه‌ای ۱۳۰ میلی متر

تعلیق

جلو تلسکوپی هیدرولیک ۱۰۰ میلی متر، عقب دو کمک فنر گازی ۹۰ میلی متر

شاسی

زیر فولادی

ابعاد

۱۹۹۰ × ۷۰۰ × ۱۱۲۵ میلی متر

ارتفاع زین

۷۹۰ میلی متر

وزن

۱۲۳ کیلوگرم

حجم باک

۵ لیتر

مصرف سوخت

۴۰ کیلومتر در لیتر

حداکثر سرعت

۱۲۰ تا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت

شتاب

۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۱۰ ثانیه

نمایشگر

LCD  ۵٫۸ اینچی  NEGATIVE

چراغ‌ها

LED  در جلو و عقب

 

نویسنده: نادر شاه نشین

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا