معرفی KMC X5 کراس اوور جدید کرمان موتور
کرمان موتور بعد از عرضه جک اس ۵ و فروش نسبتا موفق آن حال اقدام به عرضه محصولی جدید به نام ایکس ۵ کرده است.
به گزارش عصر خدمات،این خودرو یک نسخه جدید از همان اس ۵ است با این تفاوت که طراحی آن به طور کامل تغییر کرده است. همچنین مشخصات فنی آن هم به طور کامل تغییر کرده است. ما هم به بهانه عرضه محصول جدید کرمان موتور تصمیم گرفتیم به معرفی KMC X5 بپردازیم.
معرفی طراحی ظاهری KMC X5
طراحی به روز و مدرن این خودرو در همان نگاه اول مشهود است و میتواند نظر خریداران را به سمت خود جلب کند. استفاده از خطوط تند و تیز و شکسته باعث شده تا نمای کلی اتومبیل به شدت خشن باشد. عضلانی بودن فرم خودرو باعث اسپرت شدن آن شده و این موضوع میتواند در جلب نظر قشر جوان مؤثر باشد.
معرفی نمای جلویی KMC X5
نمای جلویی این خودرو دارای چراغهای جلو با فناوری LED است که شکل زاویهدار و مدرنی دارند. گریل جلوی خودرو نیز با ترکیب رنگ مشکی و کروم طراحی شده است و نشان KMC را در مرکز خود دارد. طرح لبههای جلوی خودرو نیز به زیبایی و اسپرت بودن آن افزوده است.
معرفی نمای کناری KMC X5
نمای کناری این خودرو دارای رینگهای ۱۸ اینچی آلومینیومی دو رنگ است که با تریم کروم برس خورده و مشکی پیانویی تزیین شدهاند. خطوط رنگی در نمای کناری خودرو نیز به آن شخصیت و جذابیت میبخشند. آینههای جانبی خودرو نیز دارای چراغهای راهنمای LED و حافظه هستند.
معرفی نمای عقبی KMC X5
نمای عقبی این خودرو دارای چراغهای عقب با فناوری LED است که به صورت پیوسته در بخش بالایی صندوق عقب قرار دارند. طرح دیفیوزر و دو لوله خروجی اگزوز نیز به زیبایی و قدرتمندی خودرو اشاره میکنند. در بخش پایینی صندوق عقب نیز نشان KMC X5 را میتوان مشاهده کرد.
معرفی نمای داخل کابین KMC X5
- یک نمایشگر لمسی بزرگ ۱۲.۸ اینچی که سیستم مالتی مدیا و سرگرمی را کنترل میکند. این نمایشگر از اپل کاری پلی و اندروید اتو پشتیبانی میکند.
- یک پنل ابزار دیجیتالی که اطلاعات مهمی مانند سرعت، دما، مصرف سوخت و … را نشان میدهد.
- یک کنترلر دنده گرد که با چرخش به جهتهای چپ یا راست وضعیت دنده را تغییر میدهد.
- یک فرمان چهار شاخه با کلیدهای کروز کنترل، تنظیم صدا و … .
- خطوط رنگی در داشبورد، دربها و صندلیها که به زیبایی و شخصیت کابین افزودهاند.
معرفی کلاستر KMC X5
کلاستر KMC X5 یک پنل ابزار دیجیتالی ۷ اینچی است که اطلاعات مهمی مانند سرعت، دما، مصرف سوخت، سیستم های ایمنی و … را به راننده نشان میدهد. این کلاستر دارای چندین حالت نمایش است که با فشار دادن کلیدهای فرمان قابل تغییر هستند. برخی از حالتهای نمایش کلاستر عبارتند از:
- حالت استاندارد: در این حالت، سرعت، دما، مصرف سوخت و سطح سوخت را به صورت عددی و نموداری نشان میدهد.
- حالت اسپرت: در این حالت، سرعت، دور موتور، گشتاور و شتاب را به صورت عددی و نموداری نشان میدهد.
- حالت اقتصادی: در این حالت، مصرف سوخت، سطح سوخت، مسافت طی شده و مسافت باقی مانده تا تمام شدن سوخت را به صورت عددی و نموداری نشان میدهد.
- حالت سفارشی: در این حالت، راننده میتواند اطلاعات مورد نظر خود را از بین گزینههای موجود انتخاب کند و در کلاستر نمایش دهد.
معرفی کنسول بین دو صندلی جلو KMC X5
کنسول بین دو صندلی جلو KMC X5 یکی از ویژگیهای جدید و مدرن این خودرو است که به راحتی و زیبایی کابین افزوده است. این کنسول شامل موارد زیر است:
- یک دسته دنده الکترونیکی دایرهای شکل که با چرخش به جهتهای چپ یا راست وضعیت دنده را تغییر میدهد.
- یک ترمز پارک برقی که با فشار دادن یک کلید فعال یا غیرفعال میشود.
- یک کنسول میانی با قابلیت سرد کن (coolbox) که میتواند نوشیدنیها یا مواد غذایی را در دمای مناسب نگه دارد.
- یک فضای ذخیرهسازی در زیر کنسول میانی که میتواند اشیا کوچکی مانند کلید، کیف پول، گوشی و … را جای دهد.
- یک سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی با قابلیت لمسی که دما، جریان هوا و حالت تهویه را کنترل میکند.
مشخصات فنی و تجهیزات
- چراغ های جلو وعقب LED
- چراغ های مه شکن عقب
- صندلی چرمی
- تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت
- تنظیم دستی صندلی شاگرد در ۴ جهت
- صندلی های ردیف عقب تا شونده ۴:۶
- کنسول میانی ردیف های جلو و عقب
- سیستم پخش MP5 با نمایشگر ۱۲.۸ اینچی + بلوتوث + USB
- قابلیت اتصال تلفن همراه Carplay + Andriod Auto
- خروجی برق ردیف جلو ۱۲ ولت + ۵ ولت
- خروجی برق ردیف عقب ۵ ولت ( ۲ عدد)
- ۱۰اسپیکر + ۱ساب ووفر
- عایق درب موتور
- گرمکن صندلی های جلو
- حافظه صندلی راننده با قابلیت تنظیم گودی کمر در ۴ جهت
- چراغ مطالعه جلو LED
- چراغ های مطالعه ردیف دوم LED
- چراغ صندوق عقب هالوژن
- فرمان چرمی با طرح مدرن D – CUT
- کنسول میانی مجهز به سرد کن
- صندلی راننده مجهز به سیستم Easy Access
- نورپردازی داخل بلند گوهای جلو
- Welcome Sound
- مجهز به چهار کیسه هوا
- ABS+EBD
- سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC
- سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC
- سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA
- سیستم کمکی ترمز اضطراری BOS
- سیستم کنترل کشش TCS
- سیستم فشار باد تایرها TPMS
- ترمز پارک برقی EPB
- اتوهلد Auto Hold
- اهرم تعویض دنده با عملگر الکترونیکی
- چراغ های روشنایی در روز (Day Light)
- سنسور پارک عقب
- دوربین ۳۶۰ درجه
- ISOFIX
- Immobilizer
- هشدار نبستن کمربند برای کلیه سرنشینان
- کمربند ایمنی سه نقطه ای برای کلیه سرنشینان
- کمربند ایمنی جلو پیش کشنده
- قابلیت تنظیم ارتفاع کمربندهای ایمنی ردیف جلو
- قفل مرکزی درب ها
- قفل کودک
- هشدار چشمک زن چراغ عقب در هنگام ترمز ناگهانی ESS
- ریل سقفی
- کروز کنترل
- سنسور باران
- آنتن بال کوسه ای
- سنسور نور (Auto Light)
- سانروف پانارومیک به همراه پرده برقی
- سیستم ورود بدون کلید + استارت دکمه ای
- چراغ های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل
- مجهز به سیستم Power Windows
- مجهز به سیستم Power Sunroof با قابلیت تشخیص مانع
- سیستم تک لمسی برای باز و بسته شدن تمامی شیشه ها با قابلیت تشخیص مانع
- آینه های جانبی تاشونده اتوماتیک همراه با گرمکن
- آینه های جانبی با تنظیم برقی مجهز به راهنمای LED
- حافظه آینه های جانبی (متصل به صندلی ها)
- کلیدهای کنترلی روی غربیلک فرمان
- تنظیم غربیلک فرمان در دو جهت
- کامپیوتر سفری
- پشت آمپر دیجیتال ۷ اینچی
- قابلیت تنظیم نور صفحه کیلومتر به صورت لمسی
- قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو
- تنطیم تهویه مطبوع الکتریکی بصورت لمسی
- دریچه های تهویه مطبوع برای سرنشنان عقب
بررسی مشخصات فنی KMC X5
موتور KMC X5 یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر با سیستم تزریق سوخت مستقیم است که از استاندارد آلایندگی یورو ۵ پیروی میکند. این موتور میتواند حداکثر ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخهای جلو منتقل میشود. این موتور نسبت به نسخه قبلی جک S5 ارتقایی را تجربه کرده است.
بررسی گیربکس KMC X5
گیربکس KMC X5 یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دو کلاچه است که با چرخش یک دسته دنده دایرهای شکل وضعیت دنده را تغییر میدهد. این گیربکس از نوع DCT (Dual Clutch Transmission) است که دارای دو کلاچ مجزا برای دندههای زوج و فرد است. این سیستم باعث میشود که تغییر دندهها به صورت سریع و روان انجام شود و مصرف سوخت را کاهش دهد. این گیربکس نیز از نوع تیپترونیک نیست و امکان تغییر دنده به صورت دستی را ندارد. اما با توجه به توان و گشتاور مناسب موتور KMC X5، نبود تیپترونیک چندان مشکلساز نیست.
بررسی دیفرانسیل KMC X5
دیفرانسیل یا دیفرانسیل جلو، قسمتی از سیستم انتقال قدرت خودرو است که نیروی موتور را به چرخهای جلو منتقل میکند. دیفرانسیل باعث میشود که چرخهای جلو در زاویههای مختلف و با سرعتهای متفاوت بچرخند، بدون اینکه به هم فشار وارد کنند. این کار باعث افزایش کنترل و پایداری خودرو در منعطف شدن و چرخش میشود. دیفرانسیل KMC X5 یک دیفرانسیل معمولی است که از نوع اپن (Open) یا استاندارد (Standard) است. این نوع دیفرانسیل مزیتهایی مانند سادگی، ارزانی و کمتعمیری دارد. اما معایبی هم دارد که از جمله آنها میتوان به عدم توزیع مناسب نیرو بین چرخها، کاهش گشتاور در شرایط لغزش چرخها و عدم مناسب بودن برای آفرود اشاره کرد.
بررسی سیستم تعلیق KMC X5
سیستم تعلیق KMC X5 در جلو از نوع مک فرسون (MacPherson) و در عقب از نوع مولتی لینک (Multi-link) است. این سیستم تعلیق باعث میشود که خودرو در شرایط مختلف جاده، رفتار مناسبی از خود نشان دهد و سرنشینان سواری راحت و ایمنی را تجربه کنند. سیستم تعلیق مک فرسون در جلو، مزیتهایی مانند سادگی، کموزنی، کمهزینهبودن و کاهش نویز و ارتعاش دارد. سیستم تعلیق مولتی لینک در عقب نیز مزیتهایی مانند افزایش کنترل، پایداری، راحتی و کاهش مصرف سوخت دارد. این سیستم تعلیق مشابه با جک S5 است که بر پایه آن ساخته شده است.
بررسی سیستم ایمنی KMC X5
- چهار کیسه هوا برای راننده، سرنشین جلو و دو طرف خودرو.
- سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) که با تنظیم نیروی ترمز و گشتاور موتور، خودرو را در مسیر مورد نظر نگه میدارد.
- سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC) که با جلوگیری از عقبرفت خودرو در شیبهای بالا، رانندگی را آسانتر میکند.
- سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی (HBA) و سیستم کمکی ترمز اضطراری (EBA) که با افزایش فشار ترمز در شرایط اضطراری، مسافت توقف خودرو را کاهش میدهند.
- سیستم کنترل کشش (TCS) که با جلوگیری از لغزش چرخها در شرایط بد جاده، گشتاور موتور را بهینه میکند.
- سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS) که با نمایش فشار باد هر تایر در نمایشگر مرکزی، راننده را از وضعیت تایرها آگاه میکند.
- ترمز پارک برقی (EPB) که با فشار دادن یک کلید، ترمز دستی را فعال یا غیرفعال میکند.
- اتوهلد (Auto Hold) که با نگهداشتن ترمز خودرو در حالت توقف، راننده را از نیاز به فشار دادن پدال ترمز رها میکند.
- سنسور پارک عقب و دوربین ۳۶۰ درجه که با نمایش تصویر اطراف خودرو در نمایشگر مرکزی، راننده را در پارک کردن خودرو یاری میکنند.
- ایزوفیکس (ISOFIX) که با اتصال صندلی کودک به قاب خودرو، از امنیت کودکان در برابر برخورد محافظت میکند.
- ایموبلایزر (Immobilizer) که با جلوگیری از راهاندازی خودرو توسط کلیدهای غیرمجاز، از سرقت خودرو پیشگیری میکند.
- هشدار نبستن کمربند برای کلیه سرنشینان که با صدا و نور، راننده و سرنشینان را به بستن کمربند تشویق میکند.
- کمربند ایمنی سه نقطهای برای کلیه سرنشینان که با کاهش نیروی برخورد، از آسیبهای جسمی سرنشینان جلوگیری میکند.
- قفل مرکزی درها که با قفل شدن خودکار درها در حالت حرکت، از ورود افراد ناخواسته به خودرو جلوگیری میکند.
- قفل کودک که با جلوگیری از باز شدن درهای عقب توسط کودکان، از خطرات احتمالی پیشگیری میکند.
نام خودرو |
KMC X5 |
|
|
موتور |
۱.۵ لیتر توربوشارژر با سیستم تزریق سوخت مستقیم |
قدرت |
۱۸۱ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه |
گشتاور |
۳۰۰ نیوتن متر در ۱۸۰۰ تا ۳۵۰۰ دور در دقیقه |
گیربکس |
۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT |
دیفرانسیل |
جلو |
تعلیق |
مک فرسون در جلو / مولتی لینک در عقب |
ترمز |
دیسکی خنک شونده در جلو / دیسکی در عقب |
رینگ |
۱۸ اینچ آلومینیومی دو رنگ |
مصرف سوخت |
۷.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
طول |
۴۵۰۵ میلیمتر |
عرض |
۱۸۵۰ میلیمتر |
ارتفاع |
۱۶۹۸ میلیمتر |
فاصله دو محور |
۲۶۶۰ میلیمتر |
وزن خالص |
۱۵۶۰ میلیمتر |
حجم مخزن سوخت |
۵۵ لیتر |
حجم صندوق عقب |
۴۸۵ لستر |
ظرفیت سرنشینان |
۵ نفر |
آپشن ها و امکانات رفاهی KMC X5
- نمایشگر لمسی ۱۲.۸ اینچی که سیستم مالتی مدیا و سرگرمی را کنترل میکند. این نمایشگر از اپل کاری پلی و اندروید اتو پشتیبانی میکند.
- کلاستر دیجیتال ۷ اینچی که اطلاعات مهمی مانند سرعت، دما، مصرف سوخت و … را نشان میدهد.
- سقف پانورامیک با قابلیت تشخیص مانع که باز و بسته شدن آن را به صورت خودکار انجام میدهد.
- سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو و یک سابووفر که صدایی با کیفیت و شفاف را ارائه میدهد.
- یک فرمان D-شکل با کلیدهای کروز کنترل، تنظیم صدا و … .
- دسته دنده ماوسی بدون حالت تیپترونیک که با چرخش به جهتهای چپ یا راست وضعیت دنده را تغییر میدهد.
- ترمز پارک برقی که با فشار دادن یک کلید فعال یا غیرفعال میشود.
- اتوهلد که با نگهداشتن ترمز خودرو در حالت توقف، راننده را از نیاز به فشار دادن پدال ترمز رها میکند.
- کنسول میانی با قابلیت سرد کن (coolbox) که میتواند نوشیدنیها یا مواد غذایی را در دمای مناسب نگه دارد.
- سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی با قابلیت لمسی که دما، جریان هوا و حالت تهویه را کنترل میکند.
- صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در ۶ جهت به همراه گرمکن و حافظه
- دوربین ۳۶۰ درجه که با نمایش تصویر اطراف خودرو در نمایشگر مرکزی، راننده را در پارک کردن خودرو یاری میکند.
- سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS) که با نمایش فشار باد هر تایر در نمایشگر مرکزی، راننده را از وضعیت تایرها آگاه میکند.
- حافظه آینههای جانبی (متصل به حافظه صندلی راننده) که تنظیمات آینهها را بر اساس صندلی راننده ذخیره میکند.
حجم موتور (سی سی) | ۱۴۹۹ |
استاندارد آلایندگی | Euro V (یورو ۵) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | 172 اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | 280 نیوتن متر در طیف دور موتوری ۱۸۰۰ الی ۳۵۰۰ دور در دقیقه |
جعبه دنده | ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT |
سیستم فرمان | برقی EPS |
سیستم ترمز | جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی |
سیستم تعلیق | مک فرسون (MacPherson) در جلو / نیمه مستقل میل پیچشی در عقب |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۸ اینچ آلومینیومی دو رنگ |
طول خودرو (میلی متر) | ۴۵۰۵ |
عرض خودرو (میلی متر) | ۱۸۵۰ |
ارتفاع خودرو (میلی متر) | ۱۶۹۸ |
فاصله دو محور (میلی متر) | ۲۶۶۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) |
نویسنده: نادر شاه نشین