اخبارتاپخودرو

باشگاه چوگان میزبان رنجرور سواران

طی اولین گردهمایی کلوپ ملی رنجرور و لندرور ایران سی یکم شهریور ماه همزمان با مسابقه لیگ قهرمانی چوگان کشور در باشگاه چوگان شهدا برگزار شد.

به گزارش عصر خدمات، در این گردهمایی که با استقبال علاقه مندان به خودروهای رنجرور و لندرور و حاضرین در باشگاه چوگان شهدا همراه بود، ٢٠ دستگاه خودروی لندرور و رنجرور به دعوت کلوپ ملی این برند حضور پیدا کردند. خودروهای شرکت کننده در این رویداد با حضور در باشگاه چوگان ساعتی را در کنار هم بودند و مالکین این خودروها ضمن تبادل نظر در مورد مباحث فنی و بازسازی و نگهداری این خودروها از بازی چوگان نیز دیدن کردند. محمد قیدی رئیس کلوپ رنجرور و لندرور ایران که بانی برگزاری این گردهمایی نیز بود، در این خصوص به هفت صبح گفت: این اولین گردهمایی کلوپ ملی رنجرور و لندرور ایران است با همکاری انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران برگزار می شود. این برنامه صرفا یک افتتاحیه کوچک برای جامعه رنجرور و لندرور سواران کشور است که زمینه ساز برنامه های بزرگ آینده خواهد شد.
او ادامه داد: خودروهای رنجرور و لندرور در ایران از دهه های گذشته در قالب نیروهای نظامی و ارگان ها و سازمان های مختلف خدمات مختلفی را ارائه کرده اند. همچنین به ویژه خودروهای رنجرور به عنوان یک خودروی شاسی باند لوکس در از مهمترین و محبوب ترین خودروهای بازار ایران بوده است.
قیدی در خصوص اهداف برگزاری این گردهمایی به هفت صبح گفت: برگزاری چنین رویدادهایی چند هدف دارد. اولین هدف بدون شک زنده نگه داشتن ارزش مادی و معنوی این خودروهاست، زیرا این خودروها سابقه تاریخی و اثر صنعتی خود را در تاریخ صنعت خودرو جهان داشتهزاند و از این جهت ارزش نگهداری دارند. به خصوص این که یک نوستالژی به تمام معنا هستند و بسباری از مردم با این خودروها خاطره دارند. از طرفی دیگر حدف این برنامه تبادل نظر و اطلاعات فنی بین مالکین است که موجب می شود خودروهایی که در گوشه ای سال ها باقی مانده اند به جای اسقاط و از بین رفتن بازسازی شده و برای نسل های آینده باقی بمانند.
رئیس کلوپ رنجرور و لندرور ایران خصوص خودروهای شرکت کننده در این گردهمایی نیز گفت: ٢٠ دستگاه از خودروهای رنجرور و لندرور در این گردهمایی حضور داشتند که البته این همه ظرفیت ما نیست و به دلیل محدودیت فضا و زمان تنها این عزیزان دعوت شدند. او در پایان با اشاره به برنامه های آینده این کلوپ گفت: در آینده با سازماندهای بیشتر برنامه های مختلف از جمله تورهای کلاسیک و گردهمایی های دیگری خواهیم داشت و حتی در حوزه مشاوره فنی جهت بازسازی این خودروها نیز فعال می شویم. همچنین بنده به نوبه خود از طرف انجمن وسایل نقلیه تاریخی کشوور و اعضاءکلوپ ملی رنجرور و لندرور ایران از فدراسیون چوگان و باشگاه چوگان شهدا به حهت همکاری در برگزاری این گردهمایی تشکر می کنم.
خودروهای رنجرور و لندرور شرکت کننده در این گرهمایی مجهز به موتورهای هشت سیلندر بودند که بیته به سال تولید حجم موتورهای ٣.۵ تا ٣.٩ لیتر دارند. گفتنی است سیستم های سوخت رسانی موتور این خودروها در مدل های مختلف می توانند کاربراتوری یا انژکتوری باشند. ضمنا خودروهای شرکت کننده با توجه به سال تولید دارای گیربکس های ۵و ۶ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک هستند. از جمله مزیت های رقابتی رنجرورهای کلاسیک نسبت به رقیبان در زمان ساخت بهرهمندی از سیستم تعلیق فنر لول در هر چهارچوخ بود. از این رو خودروهای رنجرور به سواری با کیفیت و نرم مشهور هستند. همچنین از دیگر مزیت های این خودروها باید به ترمزهای مجهز به دیسک در هر چهارچرخ و سیستم حرکتی چهارچرخ دائم اشاره کرد. گفتنی است، بسیاری از اهالی و ورزشکاران رشته چوگان از دیرباز جزء مالکین خودروهای رنجرور و لندرور در ایران بوده اند.

      

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا