اخبارخودرو

اتوبوس برقی ١٨ متری سال آینده به تولید انبوه می رسد/ تداوم مشکلات تامین ارز

مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن گفت:با شرکت نتا یک همکاری مشترک در خصوص خودروی هیبریدی داریم که رنج حرکتی ١١٠٠ کیلوکتر را دارد و در شش ماهه دوم سال بعد عرضه می شود. ضمن این که در حوزه داخلی سازی در سال بعد یک محصول جدید با ساخت داخل بسیار بالا وارد بازار می شود و وانت کارا هم در پایان سال از تولید خارج می شود و کاپرای B و مدل U جایگزین کارا می شود.

به گزارش عصر خدمات،در نشست خبری حاشیه هفتمین نمایشگاه خودرو تهران که با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی  بهمن و دیگر مدیران شرکت های تابعه بهمن برگزار شد، بیوک علیمرادلو مدیرعامل این گروه صنعتی در خصوص برنامه های توسعه ای گروه بهمن در سال آینده گفت: ما نیز در گروه بهمن دچار مشکلاتی بودیم مثل دیگر خودروسازان که عمدتا مشکلات ارزی بوده است و نتوانستیم مطابق برنامه دلخواه پیش برویم. البته با این حال تولید افزایشی بوده و توانستیم به جلو حرکت کنیم.
او ادامه داد: ما در گروه بهمن در بخش سواری افزایش تولید را پیش بینی کرده ایم و توسعه در سال آینده ادامه خواهد داشت. در سه سال گذشته تحول خوبی در محصولات اتفاق افتاده است و رقابت خوبی بین خودروسازان وجود دارد.
وی تصریح کرد: توسعه در سال بعد با روندی آرام به سمت خودروهای برقی حرکت می کند و به طور مثال خودروی EQM5 کم کم ترخیص خواهد شد و در کلان شهرها به کارگیری می شود. این خودرو راهی تاکسی رانی خواهد شد. همچنین نتایو به عنوان دومین خودروی برقی در این نمایشگاه رونمایی شد.
علیمرادلو گفت: با شرکت نتا یک همکاری مشترک در خصوص خودروی هیبریدی داریم که رنج حرکتی ١١٠٠ کیلوکتر را دارد و در شش ماهه دوم سال بعد عرضه می شود. ضمن این که در حوزه داخلی سازی در سال بعد یک محصول جدید با ساخت داخل بسیار بالا وارد بازار می شود و وانت کارا هم در پایان سال از تولید خارج می شود و کاپرای B و مدل U جایگزین کارا می شود.
او تصریح کرد: پیکاپ g9 هم تولید آن شروع شده و سال بعد با تیراژ بالا تولید می شود. ون اینرودز هم جای خود را کم کم در بازار باز کرده است. همچنین در بخش تجاری موفقیت خوبی در سیبا موتور و بهمن دیزل داشتیم. همچنین اِسنا در بخش اتوبوس توانسته سفارشات خوبی دریافت کند و اتوبوس های ١٨ متری هم در دست تولید هستن که اصفهان مشتری اصلی است و بقیه شهرها هم درخواست خرید دارند.
او گفت: محصول اتوبوس برقی ١٨ متری هم در سال آینده به تولید انبوه می رسد و اتوبوس بین شهری هم پروژه در جریان است. البته در بخش موتورسیکلت هم در هفته قبل موتورسیکلت تمام برقی مخصوص کار ایران دوچرخ طراحی شده و در ابتدای سال آینده وارد بازار می شود.
حسین خضری مدیرعامل بهمن دیزل نیز در خصوص شرایط این شرکت گفت: در سال گذشته ٢۶ هزار دستگاه خودرو تجاری تولید شده بود اما در سال جاری با ١٨ درصد افزایش تولید تا به امروز ٣١ هزار دستگاه خودرو تولید شده است.
او ادامه داد: تمرکز بهمن دیزل در سالهای ١۴٠١ و ١۴٠٢ توسعه محصول و زیرساخت بوده است. از این رو در سال آینده بایک محصولاتی جدید را خواهد داشت و در بخش گیربکس ها و بخش های فنی نیز با توجه به نیاز بازار سعی کردیم تغییرات را اعمال کنیم.
او تصریح کرد: در خصوص سال آینده نیز با توجه به بحث وانت و نیاز کشور محصولی خواهیم داشت. به طور کلی اگر مشکلات ارزی حل شود تا ۵٠ درصد افزایش تولید خواهیم داشت.
حاجی باقری معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن نیز گفت: در بحث فروش خودروهای تجاری وام هایی را در نظر گرفتیم در قالب لیزینگ که در هماهنگی با بانک ها هستیم. اما چالش اصلی ما نیز تامین ارز برای تامین قطعات یدکی است که امیدواریم حل شود.
در این نشست خبری علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن در پاسخ به سوال عصر خدمات در خصوص مشکل ارزی خودروسازان و عدم حل شدن آن گفت: تلاش هایی شده است اما خب ما عادت داریم در شرایط سخت کار کنیم. متاسفانه در اختصاص ارز به خودروسازان عدالت رعایت نشده است و ما ارز بسیار کمی دریافت کردیم.
او ادامه داد: یکی از اشکالات به نظر بنده این است که صنعت گران و مسئولین کنار هم نیستند. اگر بشود که کنار هم قرار بگیرند و حرف ها را بشنوند و نظرات مخالف و موافق را کنار هم بگذارند قطعا راه حل هایی پیدا می شود.
علیمرادلو در خصوص دریافت ارز گفت: تا به امروز اعلام نیازی که اول سال داشتیم حتی نیمی از آن را دریافت نکردیم. بحث قیمت گذاری توسط کسی غیر از خودروساز را هم ما قبول نداریم اما نظارت بر قیمت ها را قبول داریم. پیشنهادهای زیادی در این خصوص شده است اما امیدواریم یک روش منطقی پیدا شود.
 حاجی باقری معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن نیز در خصوص تحویل خودروها گفت ما مشکل ارزی و کاهش تولید داریم. تعهدات را وزارت صمت ایجاد کرده و ما سعی داریم به آن عمل کنیم اما این نگاه که بهمن قصد ندارد تعهدات را بدهد امکان ندارد. ما ٢۶ هزار و ۶٠٠ دستگاه تعهد داریم و به دلیل کاهش تولید نتوانستیم تعهدات را بدهیم.

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا