اخبارخودرو

با محصول جدید کرمان موتور آشنا شوید/ فرزند جک و فولکس در ارگ جدید بم

کرمان موتور به عنوان یکی از خودروسازان بخش خصوصی که سال ها سابقه همکاری با برندهای مختلف از جمله فولکس واگن را در گذشته دارد، چند سالی است که با عرضه خودروهای JAC در ایران توانسته یکی از پر رنگ ترین نقش ها در بازار خودرو کشور را ایفا کند.

این خودروساز که معمولا بی سرو صدای پروژه های مهندسی محصول خود را پیش می برد، معمولا در نهایت محصولات پر فروش و باکیفیتی را راهی بازار می کند.

در هفته های اخیر نیز سدان خوش سیما و رادیکالی Sehol A5 Plus یا همان جک J7 در حال حمل و تردد دیده شده است که نشان می دهد این خودرو قرار است راهی خطوط تولید ارگ جدید بم کرمان موتور شود. نکته جالب توجه در خصوص این که این سدان با نشان ِسهول نیز دربازارهای مختلف ارائه می شود که زیر مجموعه مشترک میان جک چین و فولکس واگن آلمان است.

مشخصات فنی
این محصول جدید که پیش بینی می شود در تابستان سال جاری رونمایی خواهد شد، احتمالا KMC J7 نام گیرد. سدان جدید کرمان موتور به دلیل نحوه طراحی بدنه و شیب ستون Cدر سگمنت فست بک قرار گرفته است. این سدان با ظاهری کامل اسپرت و طراحی چشمگیر می تواند، سهم بازار را از رقیبان در صحنه گرفته و حتی با کره ای های کارکرده اما صاحب نام هم رقابت کند.

سِهولA5 در دو نسخه معمولی و پلاس درسال ۲۰۲۱ به بازار جهانی عرضه شده است. در بازار چین قیمت نسخه پلاس این سدان در بازه ۹۹۰۰۰ یوآن الی ۱۳۵۰۰۰ یوآن در سایت ها اعلام شده است که با در نظر نگرفتن مالیات، عوارض و گمرکی کشور معادل ۶۲۰ میلیون تومان الی ۸۳۷ میلیون تومان است. احتمالا شرکت کرمان موتور در ابتدا نسخه استاندارد و سپس مدل فول یا پلاس را به تولید برساند.

مدل پلاس این خودرو با طول ۴۷۸۰ میلی متری خود چند سانت از نسخه معمولی خود بلند تر بوده و این اختلاف درمیزان فاصله محوری این دو محصول هم دیده می شود.

تفاوت های نسخه استاندارد و پلاس تنها در ظاهر نیست و در نوع موتور و گیربکس هم دیده می شود. سهول A5 پلاس با موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر مجهز به توربو شارژ و پاشش مستقیم سوخت به داخل سیلندر (TGDI) می تواند ۱۸۴ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ RPM و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. در نسخه استاندارد این محصول مشخصاتی یکسان از نظر فنی با نمونه پلاس وجود دارد اما برنامه ریزی موتور و نوع پاشش سوخت به داخل سیلندر باعث شده این خودرو قادر به تولید ۱۵۰اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر باشد.

شتاب صفر تا صد در نسخه پلاس عدد ۸ ثانیه است که جذاب به نظر می رسد. اما باید دید در ایران نیز با توجه به شرایط آب و هوایی و کیفیت سوخت همین بازده وجود دارد یا خیر؟

جعبه دنده در نسخه پلاس ۶ سرعته دو کلاچه تر است که تعویض دنده را بدون ضربه یا تقه زدن انجام می دهد. در مدل استاندارد جعبه دنده به دو نسخه دستی و اتوماتیک ( CVT) 6 سرعته تقسیم بندی شده است و قدرت در همه مدل ها به محور جلو منتقل می شود.

طراحی بدنه سدان جدید کرمان موتور جوان پسند و دارای پتانسیل مناسبی برای جذب مخاطب خاص خود است. چهره ای خشن و جسور با چراغ هایی باریک در جلو و چراغ های عقب که پیرو مد جهانی بهم پیوسته طراحی و اجرا شده است جذابیت های این خودرو را دوچندان می کند. همچنان باید اشاره کرد که تفاوت میان دونسخه این محصول در ظاهر بیرونی آن ها هم دیده می شود.

از جمله امکانات رفاهی در این محصول باید به رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، ترکشن کنترل، فرمان برقی، ترمز پارک برقی اشاره کرد. سانروف ، سنسور باران، جلو آمپر دیجیتال، ورود بدون کلید و قابلیت استارت موتور از راه دور از سایر آپشن های این خودرو هستند که باید دید با توجه به بازه قیمتی که کرمانی ها می خواهند به وارد شوند، کدام آپشن ها در محصول نهایی وجود دارد.

عکس ها مربوط به مدل پلاس این محصول است :

نویسنده: علی غفاری
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا