اخبارتاپخودرو

ساخت تارای تمام برقی تا پایان سال / کاهش زمان تامین قطعات در شبکه خدمات

ایران خودرو پروژه های کیفی سازی  در حوزه قوای محرکه و انتقال قدرت را آغاز کرده است. دراین میان  تارا به عنوان جدیدترین سدان ایران خودرو اولین بهینه سازی ها را در این بخش تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار عصر خدمات، سهراب برفروشان معاون کیفیت ایران خودرو در خصوص پروژه های کیفی سازی این شرکت بیام کرد : پس از دستور ٨ ماده ای رئیس جمهور تحلیل ها آغاز و طی سه محور برنامه ها تدوین شد. محور اول مربوط به طراحی، تولید و محصول جدید است که باید محصولات جدید تولید شود. چرا که محصولات قدیمی مشتریان را راضی نمی کند.

وی در ادامه افزود: محور دوم توقف تولید پلتفرم های قدیمی چون سمند و ۴٠۵ است. محور سوم نیزمربوط به کیفی سازی محصولاتی است که تولید آنها ادامه دارد.

معاون کیفیت ایران خودرو با اشاره به اینکه  ٢٧٩ پروژه کیفی تدوین در ایران خودرو شده، اظهار کرد:  در این پروژه های کیفی سه محور عملیاتی می شود که ٧ پروژه کاملا مربوط به محصولات جدید است. مابقی پروژه ها نیز از نظرسنجی های مشتریان اقتباس شده و تعدادی از پروژه ها نیز بلندمدت است که بخشی در همکاری با زنجیره تامین محقق می شود.

برفروشان تاکید کرد: بهبود برنامه های کیفی را از ایساکو آغاز کرده ایم زیرا این بخش بطور مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند.

کیانوش پورمجیب قائم مقام گروه صنعتی ایران خودرو نیز گفت: طی برنامه ها و بررسی هایی صورت گرفته مقرر شد از نظر کیفیت موتور و گیربکس تارا در سطحی ارایه شود که تا ۶ ماه مشتریان  به دلیل اشکال در این دو بخش به نمایندگی مراجعه نکند. ضمن این که سرویس های ویژه ای در صورت مراجعه مشتریان در کم تر از شش ماه رائه می شود.پس از بررسی نتایج طرح برای خودروی تارا دو محصول دیگر را نیز به این بسته اضافه خواهیم کرد.

قائم مقام ایران خودرو افزود: در روز گذشته نمایندگان دو خودروساز و انجمن های قطعه ساز در شورای امنیت ملی حضور داشتند و برای بحث قیمت گذاری توافقاتی حاصل شد. از طرف کل قطعه سازی و خودروسازی یک نماینده یا سخن گو انتخاب شد و پیشنهادات ارائه شد. در آینده هم با آقای شمخانی جلسه خواهیم داشت تا این مشکل صنعت حل شود.

پورمجیب در ادامه گفت:در پایان سال خودروی تارا EV یا تمام برقی ساخته می شود که حاصل تلاش های سه ساله است. ضمن این که خودروهای برقی زیرساخت هایی لازم دارد و در همه جای جهان توسعه این خودروها نیازمند سوپسیدهایی است که در ایران وجود ندارد. همچنین اولین خودروی تولید انبوه در ورژن هیبریدیهمراه با کمک طرف خارجی در حال اجراست و سال اینده به تولید می رسد که دست کم ١٠ درصد کاهش مصرف سوخت دارد. ضمن این که در نیمه اول سال آینده دو محصول کاملا جدید هم خواهیم داشت.

بابک سلاجقه مدیرعامل ایساکو نیز در ادامه این نشست با اشاره به این که ایساکو تا لحظه آخر در کنار مشتریان ایران خودرو است تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف شرکت، روش های بسیاری تدوین شده و  در شبکه خدمات پس از فروش مدام در حال آموزش تکنیسین ها در شبکه و پایش اطلاعات مختلف هستیم.

وی عنوان کرد:  موضوع مهمی که در بهبود کیفیت خدمات هدف قرار داده ایم، تامین به موقع قطعات در نمایندگی ها بود. این موضوع به صورت قابل محسوسی براساس نتایج نظر سنجی های برون سازمانی بهبود داشته است.

مدیرعامل ایساکو یادآور شد: به طور مثال در مورد خودروی تارا به صورت آنلاین متخصصین ما با شبکه در سراسر کشور در تماس هستند و به همین دلیل مشتریان این محصول از خدمات پس از فروش  بسیار راضی تر از گذشته هستند.

سلاجقه در ادامه با اشاره به اینکه سیستم ارائه خدمات ایساکو از لحظه ورود قابل پیگیری است، گفت:  سابقه خودروها در نمایندگی ها کاملا روشن است. حتی بعد از پایان تعمیرات و خروج خودرو  نیز از مشتریان پیگیری می شود تا کیفیت خدماتی که دریافت کرده اند ارزیابی شود. این امر به صورت هفتگی در ١١ دفتر منطقه ای توسط ٣٧٨ نفر پایش می شود.

وی تصریح کرد: ۴٨ درصد مراجعات با اشکال تکراری کاهش یافته است. سطح رضایت مشتریان به عدد ٧٩۴ رسیده است. توسعه روش های امدادی از دیگر فعالیت ها بوده است.

سلاجقه با اشاره به کیفیت قطعات موجود در شبکه خدمات پس از فروش تصریح کرد: تست پلان ها و استانداردهای قطعات در شبکه خدمات پس از فروش بر اساس یک سری فیلتر مشخص تدوین شده و قطعاتی با چند استاندارد و کیفیت در شبکه ایساکو وجود ندارد.

انتهای پیام /

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا