اخباراقتصاد کلانتاپ

تصمیم‌گیری درباره تمدید مهلت ثبت نام نهضت مسکن

 وزارت راه و شهرسازی امروز چهارشنبه در خصوص تمدید یا عدم تمدید مهلت ثبت نام هفتمین مرحله از فراخوان نهضت ملی مسکن اعلام نظر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار عصر خدمات، روز ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ فرصت ثبت نام در هفتمین مرحله‌ی فراخوان نهضت ملی مسکن در ۱۷ استان و ۱۶۳ شهر که از اواسط ماه جاری آغاز شده بود به پایان می‌رسد.

پیگیری‌ها درخصوص تمدید فرصت ثبت نام حاکی از آن است که معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، امروز چهارشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱  نتیجه تصمیم در این زمینه را اعلام خواهد کرد.

قاعده‌ی کلی که در مراحل ثبت نام نهضت ملی مسکن وجود دارد این است که پس از پایان هر مرحله از نام‌نویسی و پالایش متقاضیان در صورت وجود ظرفیت‌های خالی، امکان ثبت نام در مراحل بعدی وجود دارد. بنابراین اگر فرصت ثبت نام در این مرحله نیز به اتمام برسد احتمال نام‌نویسی در بعضی مناطق طی ماه‌های آینده وجود دارد.

بنا بر این گزارش، دولت سیزدهم بر اساس قانون جهش تولید و تامین مسکن مصوب ۱۷ مرداد سال ۱۴۰۰ ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را در برنامه خود گنجانده است. حدود ۵.۵ میلیون نفر برای این طرح نام نویسی کرده‌اند که ۳.۶ میلیون نفر تایید شده‌اند. بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی عملیات ساخت یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۱۳ واحد آغاز شده است. از این تعداد ۹۵۴ هزار و ۲۳۸ واحد در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی و ساخت و ساز قرار دارند. تعداد ۴۲۹ هزار و ۲۷۵ واحد نیز کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شده است … از روز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ ثبت نام مرحله‌ی هفتم آغاز شده است. نام‌نویسی در سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir انجام خواهد شد.

تاکنون ۵۵۹ هزار نفر در بانک مسکن برای واحدهای نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده که میزان آورده آنان ۱۸ هزار میلیارد تومان بوده  و از محل تسهیلات نیز ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب سازندگان پرداخت شده است. تعداد ۳۰۷ هزار و ۱۹۸ واحد نهضت ملی مسکن به بانک برای انعقاد قرارداد معرفی شده‌اند که از این تعداد  ۱۰۴ هزار و ۴۰۰ واحد قراردادهایشان منعقد و مبلغ تسهیلات منعقد شده ۳۵ هزار میلیارد تومان است. طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود و زمان ساخت پروژه ۱۸ تا ۲۴ ماه تعیین شده است.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا