اخباربانک و بیمهتاپ

نماد جفت ارز “ریال-روبل” در بازار متشکل ارزی گشایش یافت

 رییس کل بانک مرکزی گفت: نماد جفت ارز “ریال-روبل” امروز رونمایی شد که علاوه بر ۵ هزار دانشجوی پزشکی ایرانی در روسیه، تجار نیز با نرخ توافقی در این بازار خرید و فروش ارز انجام دهند.

به گزارش عصر خدمات، امروز در مراسمی با حضور رئیس کل بانک مرکزی نماد جفت‌ارز “ریال‌-روبل‌” در بازار متشکل ارزی گشایش یافت

به گفته علی صالح‌آبادی این نماد ارزی  سهم مهمی در توسعه روابط تجاری دو کشور ایران و روسیه خواهد داشت. در بازار متشکل ارزی قرار است صادرکنندگان ایرانی که به روسیه کالا صادر می‌کنند و روبل به دست می‌آورند بتوانند ارز صادراتی خود را به نرخ توافقی در بازار متشکل ارزی ارائه کنند، از طرف دیگر، متقاضیان این ارز بتوانند ارز مورد نیاز خود را از این بازار تهیه کنند.

صالح‌آبادی گفت: عمده متقاضیان ارز روبل در بخش خدمات مانند دانشجویان و همچنین واردکنندگان تجهیزات ارز روسیه هستند، در حال حاضر ۵ هزار دانشجوی پزشکی ایرانی در روسیه مشغول تحصیل هستند که می‌توانند ارز مورد نیاز خود را از بازار متشکل تهیه کنند. برخی کشور‌های آسیای میانه که با روبل معاملات خود را انجام می‌دهند نیز می‌توانند ارز مورد نیاز را به نرخ توافقی از بازار متشکل ارزی تهیه کنند.

در هفته های گذشته از نمادهای یورو و دلار در بازار متشکل ارزی رونمایی و خرید و فروش این ارزها به نرخ توافقی در بازار متشکل ارزی از طرف صرافان و تجار صورت می گیرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا