اخباراقتصاد کلانتاپ

تمدید زمان مجردها برای ثبت نام در طرح ملی مسکن/ قیمت حدودی هر واحد ۴.۷ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر خدمات،  بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی مهلت ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال در طرح نهضت ملی مسکن تا پایان امسال تمدید شد.

براساس آخرین اخبار طی ۲ روز گذشته ۳ میلیون و ۹۷۹ هزار نفر در سامانه نهضت ملی ثبت نام کردند که ۱۲۰ هزار نفر از آنها مجرد بوده و شرط تمدید زمان ثبت نام مجرد ها ایجاد تقاضای قابل توجه بوده است. همچنین بخش عمده ای از این تعداد یعنی بیش از سه میلیون نفر معادل ۹۵ درصد متقاضیان مراحل پالایش سه شرط فرم ج، عدم مالکیت خصوصی و تاهل در ستاد انجام شده و لیست افراد پالایش شده به کارتابل استان ها برای بررسی شرط چهارم یعنی سابقه سکونت ارسال شده که استان‌ها نیز در حال پالایش شرط چهارم یعنی سابقه سکونت حداقل پنج ساله ایا سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن هستند که نتیجه آن بررسی و به ستاد مسکن ملی اعلام خواهد شد.

افرادی که ۴ شرط مورد نظر برای ثبت‌نام را داشته باشند با پیامک به آنها اطلاع رسانی خواهد شد و افراد واجد شرایط به شکل الکترونیکی به بانک معرفی شده تا برای آنها حساب باشد و مراحل قانونی ثبت نام طرح ملی مسکن را ادامه دهند.

نکته قابل توجه اینجاست که متقاضیان مجرد در موعد تحویل واحد اگر متاهل نشده باشند علاوه بر هزینه زمین و ساخت و ساز تمامی تخفیفات مربوط به پروانه ساختمانی، تسهیلات، مالیات و … برای آنها حذف و واحد مسکونی به قیمت روز محاسبه و تحویل آنها خواهد شد.

گفتنی است بر اساس وعده وزیر راه و شهرسازی قرار است تا پایان امسال ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی به مرحله عملیاتی و اجرایی برسد. تسهیلات این واحدها در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، دیگر کلان شهرها  ۴۰۰ میلیون و مراکز استان‌ها ‏۳۵۰ میلیون و سایر مناطق شهری ۳۰۰ میلیون و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان و با نرخ سود ۱۸ درصد خواهد بود. بر اساس آخرین برآوردها قیمت هر متر واحد در نهضت ملی مسکن ۴.۷ میلیون تومان خواهد بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا