اخبارخودرو

تولید خودروی برقی روسی در ایران خودرو/ برق روسیه به جاده مخصوص می رسد؟

شنیده ها حاکی از آن است که ایران خودرو با حمایت وزارت صمت قصد دارد یک خودروی برقی روسی را در ایران به تولید برساند.

به گزارش عصر خدمات، با توجه اخباری که در هفته های اخیر پیرامون همکاری صنعت خودرو ایران و روس ها در فضای رسانه ها منتشر شده است، اخبار رسیده از همکاری ایران خودرو با کمپانی Almaz-Antey روسیه در زمینه تولید خودروهای برقی در ایران حکایت دارد.

منابع غیر رسمی خبر داده اند که وزارت صمت نیز از این همکاری حمایت خواهد کرد و به این ترتیب باید گفت در صورت واقعیت این اخبار، ایران خودرو طبق استراتژی های وزارت صمت به سمت تولید یک خودروی مدرن برقی حرکت خواهد کرد.

این خودرو که E-Neva نام دارد، از یک شاسی ماژولار بهره می برد و می توان آن را در کلاس کراس اورها قرار داد. طول این خودرو حدود ۴.۵ متر است و از موتور برقی با قدرت ۴۳۵ اسب بخار استفاده می کند. جالب است بدانید، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر E-Neva طبق اعلام سازنده حدود ۲.۷ ثانیه است و می تواند با یک بار شارژ کامل تا بیش از ۴۶۰ کیلومتر را پیمایش کند.

این خودرو در نمونه کانسپت ساخته شده است و قرار است در سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه برسد. نکته جالب توجه این که در صورت واقعیت خبر همکاری ایران خودرو با این کمپانی روسی، باید گفت در زمان تولید آبی پوشان جاده مخصوص یک خودروی به روز برقی را به تولید خواهند رساند که از نظر سطح تکنولوژیکی و انتقال دانش فنی می تواند موجب رشد صنعت خودرو کشور شود.

گفتنی است سازنده روسی این خودرو که همان سازنده موشک های S400 است، در طراحی و ساخت آن با شرکت های دانش بنیان روسی و دانشگاه سن پترزبورگ همکاری های تنگاتنگی داشته است. این در حالی است که ایران خودرو نیز در دو سال گذشته فعالیت های بسیاری در حوزه فناوری خودروهای برقی داشته و همکاری با روس ها می تواند مسیر را برای آبی پوشان کوتاه کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا