اخباراقتصاد کلانتاپ

حمایت نظام مالیاتی برای تحقق رشد تولید افزایش می یابد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه این سازمان جزو پیشگامان حمایت از تولید است، گفت: براساس رویکرد حمایت از مشاغل کوچک و تولید، کاهش نرخ ۷ درصدی مالیات واحدهای تولیدی در قانون بودجه امسال گنجانده شده است.

به گزارش عصر خدمات، داود منظور با اشاره به رویکرد مردمی سازی مالیات مبتنی بر عدالت مالیاتی و حمایت از تولید گفت: پیشنهاد دولت در لایحه بودجه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی، کاهش نرخ مالیات واحدهای تولیدی به میزان ۷ درصد (بر اساس بند م تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲) بود که این به معنای کمک به رشد تولید است.

وی ضمن تاکید بر اینکه وصول مالیات باید بر اساس قانون و رعایت ملاحظات اقتصادی و اجتماعی در راستای خدمت رسانی به مردم باشد، افزود: تصویب این موضوع به رای نمایندگان باز می گردد و این سازمان مجری قانون خواهد بود.

منظور با یادآوری اینکه حمایت از رشد تولید در چارچوب اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری یک اصل مهم برای نظام مالیاتی است، درباره مالیات ستانی از شرکت ها و نهادهای دولتی گفت: همه فعالان اقتصادی اعم از خصوصی و دولتی که فعالیت اقتصادی دارند، طبق قانون مشمول مالیات هستند و در این زمینه تمکین می کنند.

وی با اشاره به عملکرد یک ساله سازمان امور مالیاتی در خصوص تحقق شعار سال به عنوان یک راهبرد مهم سازمانی گفت: کمک به رشد تولید و حمایت از تولیدکنندگان از اهداف و کارویژه های همه ارکان دولت و مجلس بوده و یکی از شاخص های نظام مالیاتی در دوره تحول آفرینی محسوب می شود.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی کشور مجری قانون بوده و فصل الخطاب برای ما قانون است، هر جایی که قانون اشاره به اخذ مالیات نموده ما مکلف به وصول آن هستیم و در مواردی که دارای معافیت قانونی است، امکان مطالبه آن وجود ندارد.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: به عنوان مثال فعالان بخش کشاورزی از معافیت ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم استفاده می کنند و از مالیات معاف هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا