اخباراقتصاد کلانتاپ

طلای جهانی رنگ عوض کرد

قیمت طلا امروز، چهارشنبه (۲۴ ژانویه) ثابت بود زیرا سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده بودند که می‌تواند سرنخ‌های بیشتری در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد.

به گزارش عصر خدمات،بهای هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۰۲۷ دلار و ۳۹ سنت رسید. با این حال، قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۰۲۸دلار و ۴۰ سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد خود در ۶ هفته گذشته بود که باعث شد شمش برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد. بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده بالاتر از ۴ درصد است. سرمایه‌گذاران مراقب داده‌هایی از جمله تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم و داده‌های مخارج مصرف شخصی هستند که می‌تواند مسیر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را شکل دهد.

معامله گران با کاهش پنج ربع واحدی نرخ بهره برای سال ۲۰۲۴ در ایالات‌متحده نسبت به ۶ کاهش دو هفته پیش قیمت‌گذاری کردند. طبق برنامه احتمال نرخ بهره گروه بورس اوراق بهادار لندن، اولین کاهش نرخ توسط فدرال رزرو که ابتدا در ماه مارس انتظار می‌رفت، اکنون در ماه می با احتمال ۸۹ درصد انتظار می‌رود.

سرمایه‌گذاران همچنین کنفرانس مطبوعاتی کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز پنجشنبه برای سرنخ‌هایی در مورد نرخ‌ها را در نظر دارند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

مقامات فدرال رزرو هفته گذشته گفتند که بانک مرکزی ایالات‌متحده به داده‌های تورم بیشتری قبل از قضاوت در مورد کاهش نرخ بهره نیاز دارد و مبنای شروع کاهش در سه ماهه سوم است.

طبق گزارش رویترز، داده‌های رسمی نشان می‌دهد که ارزش صادرات ژاپن در ماه دسامبر به بالاترین رکورد ماهانه خود رسید که به دلیل افزایش محموله‌ها به چین برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته و رکورد فروش به ایالات‌متحده بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره بدون تغییر ۲۲.۴۲ دلار رسید، پلاتین ۹۰۰.۰۶ دلار ثابت بود و پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۴۶.۱۸ دلار رسید.

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا