اخبارتاپنفت و نیرو

بنزین چند ماه در کارت سوخت ذخیره می‌شود؟

با توجه به آنکه در ایام کرونا و کاهش سفرها، ذخیره سهمیه بنزین یارانه‌ای (۱۵۰۰ تومانی) به ۹ ماه افزایش یافته بود و امکان ذخیره سوخت یارانه‌ای تا ۵۴۰ لیتر فراهم بود، پس از ایام کرونا و در حال حاضر مدت زمان ذخیره سهمیه سوخت به ۶ ماه و ‌حداکثر ۳۶۰ لیتر کاهش یافته است.

به گزارش عصر خدمات، در حالی که مدت‌هاست احتمال افزایش قیمت بنزین مردم ایران را نگران کرده امروز در جلسه هیئت دولت
بهادری جهرمی ضمن تکذیب این شایعه گفت: ستاد ملی کرونا در ایام همه‌گیری این بیماری، تصمیماتی داشت و مثلاً منع ترددهایی وجود داشت و تغییراتی هم در وضعیت ذخیره بنزین کارت‌های سوخت گرفته بود.

وی افزود:بعد از اینکه چندین ماه است از شرایط کرونایی عبور کرده و به اوضاع عادی رسیده‌ایم، آن ستاد کان لم یکن شده و موضوع ذخیره بنزین کارت‌های سوخت هم به وضعیت عادیِ شش ماه ذخیره برگشت؛ تغییر قیمت بنزین در دستورکار نیست.

کاهش مدت زمان ذخیره بنزین کارت سوخت
همان طور که در بالا گفته شد، مدت زمان ذخیره بنزین در کارت سوخت از ۹ ماه به ۶ ماه کاهش پیدا کرده است و البته بر طبق روال پبش از این، میزان سهمیه ماهیانه برای خودرو‌های شخصی بنزین‌سوز ۶۰ لیتر، دوگانه‌سوز ۳۰ لیتر و موتورسیکلت‌ها ۲۵ لیتر در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای ( ماهانه ۶۰ لیتر برای خودروهای شخصی) از قرار هر لیتر ۱۵۰۰ تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۳۰۰۰ تومان و قیمت بنزین سوپر نیز از قرار هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شد.ه است.

زمان واریز سهمیه بنزین هر ماه
زمان واریز سهمیه بنزین آخرین روز هر ماه جاری است و افرادی که فاقد کارت سوخت هستند، باید نسبت به پیگیری کارت سوخت المثنی اقدام کرده و از سهمیه بنزین ماهیانه خود برخوردار شوند.

به این معنی که در ساعت ۲۴ آخرین روز هر ماه که همزمان است با ساعات ابتدایی اولین روز ماه بعدی، سهمیه بنزین مطابق دستورالعمل و سهمیه ای که از پیش تعیین شده است، به کارت های سوخت واریز می شود.

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا