تاپ

معرفی تخصصی پژو ۲۰۰۸

هر چند سال یکبار شرکت‌های خودروسازی داخلی اقدام به مونتاژ یک سری اتومبیل‌های با کیفیت می‌کنند که تا سال‌ها بعد هم خریداران می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند. پژو ۲۰۰۸ در بین خودروهای بی‌کیفیت داخلی یکی از این اتومبیل‌ها بود که توانست نظرات را به خود جلب کند. ایرانخودرو برای رقابت با خودروهای خارجی اقدام به مونتاژ پژو ۲۰۰۸ کرد.

موتور این خودرو تولید مشترک پژو و سیتروئن است که شرکت سایپا از آن بر روی سیتروئن C3 استفاده کرده است.

در گذشته هم شاهد همکاری بین این ۴ شرکت بوده‌ایم و موتوری مشترک از پژو و سیتروئن بر روی خودروهای پژو پارس و زانتیا قرار گرفته است. اما در این مقاله تصمیم داریم به معرفی تخصصی پژو ۲۰۰۸ بپردازیم.

پژو 2008

بررسی نمای ظاهری پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ دارای طراحی جدید و جذابی است که به سادگی توجه هر کسی را جلب می‌کند. نمای جلویی آن شامل یک جلو پنجره ظریف و زیبا است که به خوبی با خطوط طراحی بدنه هماهنگ شده است. چراغ‌های جلو ترکیبی از لامپ‌های LED و هالوژن است که نمایی دوست‌ داشتنی برای علاقه‌مندان به خود را ارائه کرده است.

داشتن چراغ رانندگی در روز به عنوان یک المان کاربردی دارای طراحی بی‌نظیر است که کمک می‌کند نمای جلویی پژو ۲۰۰۸ کامل و بدون نقص باشد.

نمای بغل پژو ۲۰۰۸ طراحی ساده و شیکی دارد. این بخش از خودرو شامل خطوط پایین بدنه است. همچنین از نمای دور دست پنجره‌ها و سقف کشیده چشم ها را می‌نوازد. در نمای بغل می‌توانید رینگ‌های آلومینیومی پژو ۲۰۰۸ را مشاهده کنید که به زیبایی این خودرو افزوده است. در مجموع نمای بغل پژو ۲۰۰۸ به طور کامل جذاب بوده و از هماهنگی خوبی با نمای جلویی ماشین برخوردار است.

نمای عقب پژو ۲۰۰۸ نیز دارای طراحی مدرن و زیبایی است. در این قسمت از خودرو، توجه زیادی به فضای پشتی و راحتی سرنشینان و صندوق عقب شده است. چراغ‌های قرمز عقب از سادگی ظاهری برخوردار هستند و با الهام از لامپ‌های قدیمی اتومبیل طراحی شده‌اند. در مجموع نمای عقب پژو ۲۰۰۸ هویت خود را از طرحی‌های شرکت پژو الهام گرفته است که به نوعی نشان از عضویت خودرو در سبک طراحی برند پژو دارد.

پژو 2008

ابعاد پژو ۲۰۰۸

طول این خودرو ۴۳۰۰ میلیمتر و عرض آن هم ۱۷۷۰ ملیمتر است. همچنین ارتفاع آن هم ۱۵۵۰ میلیمتر و فاصله دو محور آن هم از یکدیگر ۲۵۸۵ میلیمتر است.

وزن خالص این اتومبیل چیزی بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ کیلوگرم است که برای خودرویی با این ابعاد خوب به نظر می‌رسد. این اندازه‌ها نشان می‌دهند پژو ۲۰۰۸ یک خودروی متوسط در رده مینی SUV است. به دلیل داشتن طول مناسب راحتی بیشتری در فضای داخلی دارد در حالی که با ارتفاع متوسط، هم برای علاقه‌مندان به کراس‌اوور مناسب است هم برای افرادی که به خودروهای زیاد بلند علاقه ندارند.

در مجموع پژو ۲۰۰۸ به دلیل ابعاد متوسط و وزن کم، به یک خودروی دوست داشتنی و خوش رکاب تبدیل شده است. نوع شاسی به کار رفته در ساخت پژو ۲۰۰۸ یکپارچه است و رینگ‌های به کار رفته در ساخت آن ۱۶ اینچی است.

پژو 2008
پژو ۲۰۰۸

مشخصات فنی پژو ۲۰۰۸

یکی از ویژگی‌ها مثبت پژو ۲۰۰۸ تولید شده در ایران موتور پر قدرت آن است که برای رقابت با خودروهای خارجی طراحی و ساخته شده است. این موتور ۴ سیلندر دارای حجمی معادل ۱.۶ لیتر و ۱۶ سوپاپ است. تنفس این موتور توربوشارژ است و می‌تواند قدرتی معادل ۱۶۳ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۴۰ نیوتون‌متر را تولید کند. این اتومبیل برای انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. این خودرو دیفرانسیل جلو است و قدرت از محورهای جلو به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

 پژو ۲۰۰۸ می‌تواند در زمانی معادل ۸.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. این میزان شتاب در بین خودروهای تولید و مونتاژ شده در ایران بی‌نظیر است. حداکثر سرعت این خودرو ۲۱۷ کیلومتر است که برای یک کراس‌اوور تو شهری بسیار مناسب و عالی است. این خودرو یکی از اتومبیل‌های کم مصرف در بازار ایران است که مصرف سوخت ترکیبی آن تنها ۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. باک پژو ۲۰۰۸ ۵۰ لیتر ظرفیت دارد که با توجه به مصرف سوخت آن می‌تواند مسافتی معادل ۷۵۰ کیلومتر را بدون توقف طی کند.

پژو 2008
پژو ۲۰۰۸

آپشن ها و امکانات رفاهی پژو ۲۰۰۸

امکانان و آپشن‌های پژو ۲۰۰۸ نسبت به سایر خودروهای داخلی بهتر است و آن را می‌توان با خودروهای خارجی مقایسه کرد. در ادامه به طور مفصل این بخش را توضیح خواهیم داد.

۱. امکانات سیستم کمک راننده

وجود کروز کنترل به راننده در مسیرهای طولانی و خارج از شهر کمک می‌کند. کنترل ایستایی در سربالایی باعث می‌شود که راننده تسلط بیشتری در مسیرهای سربالایی روی خودرو داشته باشد. وجود امکاناتی مانند کنترل کشش و کنترل پایداری باعث می‌شود که راننده کنترل‌پذیری بیشتری روی اتومبیل داشته باشد.

۲. سیستم هشدار دهنده‌

سنسور عقب در صورتی که جسمی در مسیر دنده عقب گرفتن اتومبیل باشد به راننده هشدار می‌دهد. همچنین سنسور باران باعث می‌شود در هوای بارانی شیشه‌ها بالا کشیده شده و برف پاک‌کن‌ها شروع به کار کنند. سنسور باد تایرها در صورتی که باد لاستیک‌ها کم باشد به راننده هشدار می‌دهد تا از وقوع حادثه جلوگیری کند.

۳. سیستم ترمز پژو ۲۰۰۸

ترمزهای جلو و عقب دیسکی هستند و از سیستم ضد قفل ABS بهره می‌برند. همچنین این ترمزها از کنترل الکترونیکی پایداری ESP بهره می‌برند. توزیع نیرو ترمز و ترمز کمکی از دیگر امکانات این بخش است که باعث می‌شود کنترل و توقف اتومبیل در سرعت‌های مختلف کار سختی نباشد.

۴. امکانات سیستم روشنایی

چراغ‌های رانندگی در روز احتمال تصادفات در جاده‌ها را کاهش می‌دهد. اتولایت موجود در پژو ۲۰۰۸ می‌تواند با توجه به شرایط نور محیط نور چراغ‌ها را تنظیم کند. چراغ‌های این خودرو هالوژن است که علاوه بر زیبایی ظاهری بسیار کاربردی است. چراغ‌های جلو و عقب به مه‌شکن مجهز هستند که راننده را در شرایط بد جوی یاری می‌کنند.

۵. مشخصات فرمان

فرمان پژو ۲۰۰۸ برقی است که رانندگی با آن بسیار راحت و لذت بخش است. این فرمان به سرعت حساس است و می‌تواند به راننده در شرایط مختلف کمک کند. همچنین بر روی فرمان یک سری دکمه‌های کنترلی از جمله دکمه‌های مربوط به سیستم صوتی و تصویری قرار گرفته است. این فرمان با چرم پوشیده شده که زیبایی خاصی را به آن داده است.

۶. امکانات ایمنی و رفاهی داخل کابین

برای سرنشینان جلو و عقب در مجمع ۶ کیسه هوا در نظر گرفته شده است که می‌تواند ایمنی آن‌ها در هنگام برخوردها و توقف‌های شدید را بگیرد. سیستم تهویه دوگانه  قدرتمند این خودرو می‌تواند دما را به دلخواه شما تنظیم کند. ایزوفیکس صندلی و خروجی ۱۲ ولت از دیگر امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو است. آینه بغل‌های این اتومبیل برقی است و گرم‌کن دارد که در زمستان مانع بخار گرفتگی آن می‌شود.

۷. سیستم مالتی مدیا

در این اتومبیل از یک نمایشگر مالتی مدیا ۷ اینچی در وسط داشبورد و ۶ اسپیکر برای سیستم صوتی و تصویری بهره گرفته شده است. همچنین دوربین عقب دید کافی به راننده برای دنده عقب گرفتن را می‌دهد. سیستم پخش این اتومبیل قابلیت اتصال به دستگاه‌های دیگر با USB و بلوتوث را دارد.

 

نویسنده: نادر شاه‌نشین

 

پژو 2008

مشخصات فنی:

حجم موتور: ۱۵۹۸ سی سی
توان: ۱۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۶۰ نیوتن متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه
گیربکس: ۴ دنده اتوماتیک
شتاب صفر تا صد: ۱۱.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع ۱۹۶ کیلومتر هم ذکر شده است)
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: غیر مستقل، بازوهای انعطاف‌پذیر
مصرف ترکیبی در هر صد کیلومتر: ۷.۴ لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵

 

ابعاد:

طول /عرض/ ارتفاع:۴۱۵۹/۱۷۴۰/۱۵۵۶ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب:۲۵۳۸ میلی‌متر
گنجایش محل بار: ۳۶۰ لیتر
حجم باک: ۵۳ لیتر
وزن:۱۱۸۰ کیلوگرم

 

ایمنی:

۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا
نسخه‌های اروپایی این خودرو به‌طور استاندارد از ۶ عدد ایربگ برخوردارند.
۴ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی) – نمونه عرضه شده در امارات
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری DSC
سیستم کنترل کشش TCS

برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو :

سقف پانوراما
سیستم هوشمند ورود بدون کلید
سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل) بر روی فرمان
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB + IPOD + اتصالات بلوتوث
۶ عدد بلندگو
فرمان برقی
سنسور پارک عقب
سیستم ناوبری (NAVIGATION)
صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچی
تهویه مطبوع اتوماتیک
شیشه عقب ضد بخار
لامپ‌های مه شکن جلو و عقب
سنسور باران
اسپویلر عقب
پوشش چرمی فرمان
آینه‌های برقی به همراه گرم‌کن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا