تاپخودرومقایسه خودرو

مقایسه اس دبلیو ام G01F با چری تیگو ۷

مقایسه اس دبلیو ام G01F با چری تیگو ۷

هر روز بر تعداد کراس اوورهای چینی موجود در بازار افروده می‌شود که هر کدام از آن‌ها با دیگری متفاوت است. این تنوع موجب شده تا خریداران برای انتخاب خود نیاز به آگاهی بیشتری داشته باشند. مدیران خودرو یکی از شرکت‌های پیش رو در مونتاژ و واردات خودروهای چینی بوده است که برخی از محصولات آن فروش خوبی در بازار همراه شده است. اما یکی از شرکت‌های دیگر عرضه کننده خودروهای چینی سیف خودرو است که محصولی همچون اس دبلیو ام G01F را روانه بازار کرده است. از همین رو ما تصمیم گرفتیم یک مقایسه بین این خودرو و چری تیگو ۷ محصول عرضه شده توسط مدیران خودرو انجام دهیم.

مقایسه اس دبلیو ام G01F با چری تیگو 7

مقایسه ظاهری اس دبلیو ام G01F با چری تیگو ۷

هر دو خودرو از ظاهری اسپرت و خشن برخوردار هستند اما SWM G01F بدنه بسیار عضلانی دارد. در نمای جلویی SWM می توانید جلو پنجره بزرگ و دو تکه شده را ببینید. بخش بالایی و باریک این جلو پنجره با چراغ کشیده خودرو همراه شده است. بخش بزرگتر جلو پنجره بر روی سپر تا پایین‌ترین بخش خودرو را پوشش می‌دهد. نمای این جلو پنجره مشبک است. در نمای جلویی تیگو ۷ هم یک جلو پنجره ذوزنقه‌ای دیده می‌شود که نمایی مشبک دارد. اما وسط آن لوگوی چری و نواری نقره‌ای رنگ به صورت افقی قرار دارد. چراغ‌ها کشیده هستند و نمای بیرونی آن فرمی Y شکل دارد.

مقایسه اس دبلیو ام G01F با چری تیگو 7

در نمای بغل G01F می‌توانید سیمای یک اتومبیل عضلانی را به خوبی مشاهده کنید. خطوطی که باعث شده اتومبیل فرمی اسپرت پیدا کند. اما در نمای بغل تیگو ۷ چنین چیزی کمتر دیده می‌شود و طراحان سعی کرده‌اند کمی در عین سادگی فرم اسپرت خودرو را حفظ کنند. بخش جلویی و عقب هر دو خودرو از نمای بغل خوب طراحی شده است و کشیدگی خاص یا نا همگونی دیده نمی‌شود. هر دو اتومبیل از رینگ‌های آلومینیومی استفاده کرده‌اند که در جذاب‌تر شدن نمای بغل اتومبیل نقش مهمی داشته است. در نمای عقب اس دبلیو ام G01F چراغ‌هایی دو تکه با نمای بیرونی Y شکل را می‌بینید. پلاک اتومبیل بر روی درب صندوق عقب نصب می‌شود و در پایین‌ترین بخش خودرو یک دیفیوزر دیده می‌شود.

در این دیفیوزر دو اگزوز بزرگ با نمای اسپرت تعبیه شده است که با فرم عضلانی و خشن اتومبیل همخوانی خوبی دارد. همچنین در نمای پشتی تیگو ۷ می‌توانید چراغ‌های کشیده و با زاویه‌های تند و تیز را ببیند که با نمای چراغ‌های جلویی همخوانی دارد. پلاک اتومبیل در بخش پایینی اتومبیل قرار می‌گیرد. در نمای داخلی تیگو ۷ می‌توانید چرم با تریم دو رنگ را ببینید که ظاهری زیبا به اتومبیل داده است. یک نمایشگر در وسط داشبورد اتومبیل قرار گرفته است که در کنار آن می‌توانید کانال‌های کولر و زیر آن هم پنل مربوط به دکمه‌ها مدیریتی را ببینید.

مقایسه اس دبلیو ام G01F با چری تیگو 7

فرمان دور چرم تیگو ۷ با دکمه‌های کنترلی همراه شده است. بیم راننده و صندلی شاگرد یک کنسول است که به داشبورد متصل شده است و بر روی آن یک سری دکمه به علاوه دنده قرار گرفته است. نمای داخلی G01F هم با تریم دو رنگ همراه است که نمای خاصی را به خودرو داده است. در میانه داشبورد این اتومبیل می‌توانید نمایشگر و در بالای آن هم کانال‌های باریک کولر را ببینید. در زیر نمایشگر یک ردیف دکمه بری کنترل بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده است. یک کنسول سمت راست راننده برای استراحت دست تعبیه شده است که بر روی آن دنده اتومبیل قرار دارد. فرمان این خودرو دور چرم است و بر روی آن دکمه‌های کنترلی قرار گرفته است.

مقایسه ابعاد و اندازه اس دبلیو ام G01F با چری تیگو ۷

هر دو خودرو از نظر ابعاد تقریبا در یک کلاس هستند اما SWM G01F از رقیب خود یعنی TIGGO 7 کمی بزرگتر است. ابعاد G01F به ترتیب طول، عرض و ارتفاع ۴۴۳۲ در ۱۸۳۷ در ۱۶۷۰ میلی‌متر است. فاصله دو محور در این اتومبیل چیزی معادل ۲۶۵۰ میلی‌متر است. ابعاد تیگو ۷ هم به ترتیب طول، عرض و ارتفاع ۴۶۷۰ در ۱۸۵۵ در ۱۷۴۰ میلی‌متر است. همچنین فاصله دو محور جلو و عقب این خودرو ۲۷۵۰ میلی‌متر است. هر دو خودور برای ۵ سرنشین ظرفیت دارند. تیگو ۷ وزنی معادل ۱۴۴۰ کیلوگرم و جی ۰۱ اف هم ۱۶۲۰ کیلوگرم وزن دارد. باک بنزین G01F 54 و باک بنزین تیگو ۷ هم ۵۷ لیتر ظرفیت دارد. رینگ‌های هر دو خودرو ۱۸ اینچی هستند و از تایرهایی با عرض ۲۲۵ میلی‌متر برای آن‌ها استفاده می‌شود.

مقایسه فنی اس دبلیو ام G01F با چری تیگو ۷

هر دو خودرو از موتورهای خطی با ۴ سیلندر بهره می‌برند که دارای ۱۶ سوپاپ است. تنفس هر دو پیشرانه توربوشارژ بوده و دارای حجمی معادل ۱.۵ لیتر است. پیشرانه تیگو ۷ می‌تواند قدرتی معادل ۱۴۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. همچنین گشتاور این پیشرانه ۲۱۰ نیوتن‌متر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه   است. پیشرانه SWM G01F می‌تواند قدرتی معادل ۱۵۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۲۰ نیوتون‌متر را تولید کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر تیگو ۷ چیزی معادل ۱۰.۹ ثانیه  و شتاب G01F هم ۱۲.۷ ثانیه است که این مشخصات نشان دهنده چالاک‌تر بودن تیگو ۷ است. حداکثر سرعت تیگو ۷ چیزی معادل ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت اس دبلیو ام هم ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

میزان مصرف سوخت ترکیبی تیگو ۷ چیزی حدود ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر   است. این میزان برای SWM G01F چیزی حدود ۹.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. در این بخش هم می‌بینیم که تیگو ۷ نسبت به رقیب خود برتری دارد. گیربکس هر دو خودرو ۶ سرعته اتوماتیک است اما نکته حائز اهمیت داشتن دو کلاچ در تیگو ۷ است. فرمان استفاده شده در هر دو خودرو برقی است که کار با آن‌ها را راحت‌تر می‌کند. ترمزهای جلوی تیگو ۷ دیسکی خنک شونده و ترمزهای عقب دیسکی عادی هستند. اما ترمزهای جلو وعقب G01F دیسکی معمولی هستند.

مقایسه آپشن ها و امکانات اس دبلیو ام G01F با چری تیگو ۷

خودروسازان داخلی متوجه شده‌اند که خریداران توجه زیاد به آپشن‌های اتومبیل دارند از همین رو برای خودروهای بالا رده و یا حتی برخی مدل‌های میان رده هم امکاات خوبی را در نظر می‌گیرند. از همین رو هر دو خودرو از امکانات و آپشن‌های خوبی برخودار هستند.

در هر دو اتومبیل می‌توانید سیستم ترمز ضد قفل ABS و کیسه‌های هوا را برای ایمنی بیشتر ببینید. همچنین در بخش کنترلی هم امکاناتی از جمله سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAS  در هر دو خودرو دیده می‌شود. استارت و ورود و خروج بدون کلید از جمله امکانات رفاهی این دو اتومبیل چینی است.

 

مقایسه اس دبلیو ام G01F با چری تیگو 7

نویسنده: نادر شاه نشین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا