اخبار خودرو وارداتیخودرو

معرفی رنو سامسونگ XM3 محصول مشترک فرانسه و کره جنوبی

سامسونگ یکی از شرکت‌های خودروسازی در کره‌جنوبی است که ۸۰ درصد سهام آن شرکت فرانسوی رنو خریدارای کرده است. از همین رو محصولات رنو فرانسه در کشور کره با برند سامسونگ عرضه می‌شود.

به گزارش عصر خدمات، حال یکی از محصولات معروف این شرکت به نام رنو سامسونگ XM3 که برای بازار کره جنوبی طراحی شده است در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد و به احتمال زیاد توسط شرکت سروش دیزل مبنا به بازار ما عرضه خواهد شد. هرچند که پلتفرم این خودرو با رنو آرکانا متفاوت است اما طراحی و سایر مشخصات این دو خودرو یکی است و می‌توان رنو آرکانایی که برای بازار کره‌جنوبی در نظر گرفته شده همین رنو سامسونگ XM3 است. اما خبر خوب این است که به احتمال زیاد این محصول به صورت CKD به بازار ما بیاید و در ایران مونتاژ شود.

معرفی طراحی ظاهری رنو سامسونگ XM3

این خودرو یک کراس اوور کوپه است که طراحی اسپرت و جذاب آن باعث شده تا به یکی از محصولات پر بازدید در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران تبدیل شود. زبان طراحی این خودرو همان چیزی است که ما در سایر محصولات رنو مانند کولئوس و تلیسمان دیده‌ایم. این زبان طراحی رنو است که البته خیلی جدید هم نیست اما منحصر به این شرکت است.

معرفی نمای جلویی رنو سامسونگ XM3

رنو سامسونگ XM3 یک خودروی کراس‌اور کوپه است که در بازار کره جنوبی تولید می‌شود. نمای جلویی این خودرو شامل چراغ‌های اصلی با طرح C شکل دی‌لایت‌ها، گریل بزرگ با بج اختصاصی سامسونگ، و گلگیرهای برجسته است. این خودرو از زبان طراحی نسبتا جدید رنو پیروی می‌کند و به نظر می‌رسد که از نمای خارجی رنو کپچر نسل دوم و رنو کلیو نسل پنجم الهام گرفته باشد.

معرفی نمای کناری رنو سامسونگ XM3

نمای کناری رنو سامسونگ XM3 شامل خطوط برجسته و حجیم روی کاپوت، رکاب‌های پلاستیکی دور گلگیرها، رینگ‌های آلومینیومی، و طراحی کوپه مانند با شیب زیاد در قسمت عقب است. این خودرو از پلتفرم CMF-B رنو-نیسان استفاده می‌کند و طولی حدود ۴۵۷ سانتی‌متر دارد. این سبک طراحی را برای اولین بار در محصولاتی مانند بی ام و ایکس ۶ دیدیم و حال رنو در آرکانا و ایکس ام ۳ استفاده کرده است. اصل جذابین طراحی این خودرو در همین نمای کناری است که آن را از سایر طراحی‌ها متمایز می‌کند.

معرفی نمای عقبی رنو سامسونگ XM3

نمای عقبی این خودرو، شامل چراغ‌های LED به شکل حرف  C، گلگیرهای بزرگ و عضلانی ، اسپویلر بالای درب صندوق عقب، خروجی اگزوز و یک دیفیوزر زیرین می‌شود. طراحی نمای عقبی XM3، مدرن و جذاب است و با فرم کوپه مانند بدنه، هماهنگی دارد. لوگوی رنو سامسونگ بین دو چراغ عقب قرار گرفته است و اجازه نمی‌دهد که این چراغ‌ها به یکدیگر متصل شوند. همچنین پلاک اتومبیل بر روی دیفیوزر و زیر درب صندوق عقب نصب می‌شود.

معرفی طراحی داخل کابین رنو سامسونگ XM3

طراحی داخلی این خودرو مدرن است اما خیلی به روز نیست و مانند سایر اتومبیل‌ها از ترند طراحی روز پیروی نمی‌کند. این سبم طراحی در سال‌های قبل که واردات به بازار ما آزاد بود هم دیده شده است اما از جذابیت بالایی برخودار است. در طراحی کابین این خودرو می‌توانید یک نمایشگر مرکزی را مشاهده کنید که در کنار آن کانال‌های سیستم تهویه قرار گرفته است. همچنین فرمان دور چرم این اتومبیل که با دکمه‌های کنترلی پوشانده شده است. برخی از امکانات داخل کابین به شرح زیر است:

  • سیستم صوتی Bose با ۸ بلندگو و ساب‌ووفر
  • سقف شیشه‌ای پانوراما با قابلیت باز و بسته شدن برقی
  • صندلی‌های جلویی با روکش چرم و قابلیت تنظیم برقی و حافظه
  • صندلی‌های عقبی با روکش چرم و قابلیت تاشو و دارای میزک‌های جلویی و خروجی هوا
  • کروز کنترل تطبیقی، دوربین تشخیص علائم ترافیکی، رادار بین خطوط و دوربین دنده عقب با سنسور پارک عقب

معرفی کلاستر رنو سامسونگ XM3

کلاستر رنو سامسونگ XM3 یک نمایشگر ترکیبی از آنالوگ و دیجیتال است که اطلاعات مربوط به سرعت، دور موتور، مصرف سوخت، سیستم‌های کمک راننده و ناوبری را به راننده نشان می‌دهد. این کلاستر قابلیت تغییر حالت نمایش را دارد و با صفحه نمایش لمسی ۹.۳ اینچی مرکزی هماهنگ است. این صفحه نمایش از سیستم‌های اپل کار پلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند و به راننده امکان دسترسی به موسیقی، تماس‌ها، پیام‌ها و برنامه‌های مختلف را می‌دهد. این کلاستر یکی از امکانات رفاهی رنو سامسونگ XM3 است که طراحی زیبا و مدرنی دارد.

معرفی کنسول بین دو صندلی جلو رنو سامسونگ XM3

کنسول بین دو صندلی جلو رنو سامسونگ XM3 یک فضای نگهداری است که در آن می‌توانید اشیاء شخصی خود را قرار دهید. این کنسول همچنین دارای یک پورت USB، یک پورت AUX و یک جک ۱۲ ولتی است که به شما امکان شارژ گوشی موبایل، تبلت یا لپ‌تاپ را می‌دهد. این کنسول در رنگ مشکی و با روکش چرمی طراحی شده است و با نمای داخلی خودرو هماهنگ است. این کنسول یکی از امکانات رفاهی رنو سامسونگ XM3 است که به شما امکان استفاده بهینه از فضای داخلی خودرو را می‌دهد.

بررسی مشخصات فنی رنو سامسونگ XM3

رنو سامسونگ XM3 یک خودروی کراس‌اوور کوپه است که از یک موتور بنزینی چهار سیلندر خطی با حجم ۱.۶ لیتر برخوردار است. این پیشرانه تنفس طبیعی قادر است نیرویی معادل ۱۲۱ اسب‌بخار حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتن‌متر را تولید کند. جعبه‌دنده اتوماتیک CVT ایکس ترونیک ساخت شرکت نیسان وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های جلو را در این خودرو را برعهده دارد. این موتور از نوع تنفس طبیعی است و به همین دلیل نیازی به سوخت با اکتان بالا ندارد. این موتور یکی از مزایای رنو سامسونگ XM3 است که باعث می‌شود این خودرو در شرایط مختلف جاده‌ای عملکرد مناسبی داشته باشد.

بررسی گیربکس رنو سامسونگ XM3

گیربکس CVT یک نوع گیربکس اتوماتیک است که با استفاده از یک زنجیر و دو پولی، نسبت دنده را تغییر می‌دهد. این گیربکس مزایایی مانند کاهش مصرف سوخت، افزایش قدرت و راحتی رانندگی دارد. اما معایبی همچون عدم پایداری، افت کیفیت و صدای بالا را نیز دارد. گیربکس CVT XM3 توسط شرکت ژاپنی نیسان ساخته شده است. این گیربکس با کد XTRONIC CVT7 شناخته می‌شود و در خودروهای دیگری مانند نیسان جوک، نیسان قشقایی، نیسان مورانو و رنو کپچر نیز استفاده شده است. گیربکس رنو سامسونگ ایکس ام ۳ قابلیت تطبیق با موتورهای توربوشارژ و هیبرید را نیز دارد.

بررسی دیفرانسیل رنو سامسونگ XM3

رنو سامسونگ XM3 یک خودروی دیفرانسیل جلو است، یعنی تمام قدرت موتور به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در این نسخه فقط شاهد خودروی دیفرانسیل جلو هستیم، این در حالی است که رنو آرکانا نسخه دو دیفرانسل هم دارد و این به دلیل تفاوت در پلتفرم دو خودرو است. هرچند که پلتفرم رنو آرکانا نسبت به رنو سامسونگ XM3 قدیمی‌تر است اما این قابلیت را دارد.

بررسی سیستم تعلیق رنو سامسونگ XM3

XM3 از سیستم تعلیق مک‌فرسون در محور جلو و سیستم تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم در محور عقب بهره می‌برد.. این سیستم تعلیق مزایایی مانند سادگی، سبکی، کم‌ هزینه ‌بودن و کارایی بالا دارد. سیستم تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم یک نوع سیستم تعلیق است که در آن چرخ‌های محور عقب به یک میله فلزی به نام تورشن بیم متصل می‌شوند. این میله فلزی همانند یک فنر عمل می‌کند و باعث می‌شود چرخ‌ها با سطح جاده تطبیق پیدا کنند. این سیستم تعلیق مزایایی مانند کم‌ جا ‌بودن، کم ‌هزینه ‌بودن، کاهش وزن و افزایش پایداری دارد.

بررسی سیستم ایمنی رنو سامسونگ XM3

  • سیستم هشدار نقطه کور (BSW)
  • سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
  • سیستم کمکی پارک (EPA)
  • سیستم کمکی ترمز اضطراری (AEBS)
  • کروز کنترل تطبیقی (ACC)
  • سیستم هشدار خستگی راننده (UTA)
  • سیستم هشدار برخورد از جلو (FCW)
  • کمک پارک ۳۶۰ درجه
  • ترمز پارک برقی همراه با اتوهولد
  • سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)
  • سیستم کنترل پایداری (ESC)
  • ترمزهای ABS ، EBD و  HBA

بررسی پلتفرم رنو سامسونگ XM3

پلتفرم رنو سامسونگ XM3 پلتفرم CMF-B گروه رنو-نیسان است که برای خودروهای کامپکت و کراس‌اوور طراحی شده است. این در حالی است که پلتفرم رنو آرکانا B0 است. پلتفرم CMF-B از نظر ساختاری، سبک‌تر، مقاوم‌تر و پیشرفته‌تر از پلتفرم قدیمی B0 است که برای نسخه روسیه‌ای رنو آرکانا استفاده شده بود. این پلتفرم همچنین امکان استفاده از موتورهای توربوشارژ، هیبرید و الکتریکی را فراهم می‌کند.

بررسی فرمان رنو سامسونگ XM3

فرمان رنو سامسونگ XM3 از نوع الکتریکی است که با توجه به حالت رانندگی انتخاب شده، میزان سختی و حساسیت خود را تغییر می‌دهد. این فرمان دارای چهار حالت اکو، نرمال، اسپرت و مالتی‌سنس است که هر یک از آنها باعث می‌شود فرمان بیشتر یا کمتر به دستورات راننده پاسخ دهد. فرمان XM3 همچنین دارای دکمه‌های کنترل صوتی، کروز کنترل و تلفن همراه است که رانندگی را راحت‌تر و ایمن‌تر می‌کند. فرمان XM3 از نظر طراحی، دارای یک شکل دوقلویی است که با رنگ نقره‌ای و آرم رنو-سامسونگ تزئین شده است.

نام خودرو

رنو سامسونگ XM3

نوع موتور

خطی بنزینی

حجم موتور

۱.۶ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

طبیعی

قدرت

۱۴۲ اسب‌بخار

گشتاور

۲۰۰ نیوتن.متر

گیربکس

CVT

محور محرک

دیفرانسیل جلو

مصرف سوخت

۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

الکتریکی

بدنه

کراس‌اوور کوپه

نوع رینگ

آلومینیومی

طول

۴۵۷۰ میلیمتر

عرض

۱۸۲۰ میلیمتر

ارتفاع

۱۵۷۶ میلیمتر

فاصله محورها

۲۷۲۰ میلیمتر

وزن خالص

۱۴۰۰ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۵۱۳ لیتر

حجم مخزن سوخت

۵۰ لیتر

 

نویسنده: نادر شاه نشین

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا