خودرومعرفی خودرو چینی

فردا ۵۱۱ سدان اقتصادی دنده اتوماتیک

 

چندی پیش خبر از سرگیری تولید فردا ۵۱۱ سدان اقتصادی فردا موتور منتشر شد. خبری که باعث شد بازار دوباره شاهد یک سدان اقتصادی دنده اتوماتیک زیر یک میلیارد تومان باشد. این خودرو در گذشته هم تولید شده است و خریداران اتومبیل‌های چینی با آن آشنا هستند. در همان نگاه اول قیمت و اتوماتیک بودن این خودرو جلب توجه می‌کند. زیرا خودروهای اقتصادی که کیفیت مطلوبی داشته و قیمت آن‌ها زیر یک میلیارد تومان هم باشد زیاد نیست. به این مزایا اتوماتیک بودن دنده را هم اضافه کنید تا بدانید که این خودرو از ارزش بالایی برای خرید برخودار است.

مقایسه فردا 511 و دنا پلاس توربو اتوماتیک

این خودرو محصولی از شرکت چانگان چین است. چانگان یکی از شرکت‌های بزرگ تولید خودرو در چین است که محصولات آن هم در کشور چین و هم در خارج از آن از طرفداران بسیاری برخوردار است. این شرکت در کنار طراحی خوب خودروهای خود، توانسته کیفیت خوبی از متریال را هم ارائه کند. همین امر هم موجب شده تا از رقبای خود متمایز شود. در کنار این در بازار ما خودروهای دنده اتوماتیک زیادی نیستند که ویژگی هم در فردا ۵۱۱ دیده می‌شود. هرچند که این خودرو جزء خودروهای روز چانگان نیست اما مزایای آن باعث شده تا دوباره به بازار ما بازگردد.

بررسی طراحی فردا ۵۱۱

طراحی این خودرو سعی شده عامه پسند باشد تا نظر اکثر اقشار جامعه را به خود جلب کند. از این طراحی می‌توانید حدس بزنید که رونمایی از این خودرو حداقل متعلق به یک دهه قبل است اما این موضوع چیزی از جذابیت آن کم نمی‌کند. هماهنگی خوبی بین بخش‌های مختلف این اتومبیل در طراحی دیده می‌شود که موجب جذب خریداران می‌شود. نمای بیرونی با استفاده از خطوط تند و تیز و منحنی‌های نرم صورت گرفته است. در نمای داخل کابین شما یک طراحی مینیمال را مشاهده می‌کنید که برای یک خودروی اقتصادی بسیار جذاب است. استفاده از منحنی‌های نرم در این بخش به خوبی خودنمایی می‌کند. این سبک طراحی حس خوبی را به سرنشینان می‌دهد که برای یک خودروی اقتصادی مزیت به شمار می‌رود.

بررسی متریال به کار رفته در ساخت فردا ۵۱۱

شاید برخی تصور کنند استفاده از متریال نا مرغوب در خودروهای اقتصادی امری طبیعی باشد اما فردا ۵۱۱ نشان داد که در خودروهای اقتصادی هم می‌توان از متریال نسبتا مناسب استفاده کرد. استفاده از متریال خوب در این خودرو فقط مختص کابین نیست و می‌توانید شاهد رنگ خوب و همچنین استفاده از قطعات با کیفیت در بخش‌های فنی هم شوید. اگر بخواهید این اتومبیل را با سایر خودروهای هم رده خود مقایسه کنید خواهید دید که از نظر متریال این اتومبیل در جایگاه نسبتا بهتری به سایر رقبا قرار می‌گیرد. متریال استفاده شده در این خودرو باعث شده تا ارزش خرید آن بالاتر رود.

سازگاری موتور فردا ۵۱۱ با بنزین داخل

یکی از مشکلات خودروهای دنده اتوماتیک و خارجی این روزها ناسازگار بودن آن‌ها با بنزین داخل است که این مشکل در خودروهایی با موتور توربوشارژ بیشتر دیده می‌شود. حال چانگان برای این خودرو از یک موتور ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی با ۱۰۶ اسب بخار استفاده کرده که نسبت به بنزین داخل کشور حساس نیست. این پیشرانه قدرتی مانند موتورهای TU5 و K4M شرکت‌های پژو و رنو دارد. موتوری که کیفیت آن هم چیزی کمتر از دو پیشرانه یاد شده ندارد. عملکرد این پیشرانه با توجه به وزن و طراحی اتومبیل خوب است و می‌تواند حس یک رانندگی لذت بخش را به راننده منتقل کند. همچنین پیشرانه این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو۵ است که نسبت به خیلی از خودروهای رقیب وضعیت بهتری دارد.

گیربکس متفاوت در فردا ۵۱۱

استفاده از گیربکس‌های دوکلاچه مدتی است که در خودروهای چینی مرسوم شده و به طور معمول این نوع گیربکس‌ها در این خودروها می‌بینیم. حال چانگان برای این اتومبیل هم از یک گیربکس دو کلاچه اتوماتیک ۵ دنده استفاده کرده که هماهنگی نسبتا خوبی با موتور خودرو دارد و در سرعت‌های بالا به خوبی دنده را تعویض می‌کند. همچنین در زمان معکوس کشیدن هم عملکرد نسبتا خوبی دارد. این ویژگی‌ها باعث شده تا گیربکس فردا ۵۱۱ از سایر اتومبیل‌های هم رده عملکرد بهتری داشته باشد. در رقبای فردا ۵۱۱ از گیربکس CVT استفاده می‌شود که بیشتر برای خودروهایی با قدرت موتور بالا مناسب است. گیربکس فردا ۵۱۱ همچنین دارای قابلیت تیپ ترونیک است که به راننده اجازه می‌دهد دنده را به صورت دستی هم تعویض کند.

 

سیستم تعلیق فردا ۵۱۱

چانگان از سیستم تعلیق مک فرسون در بخش جلویی و میله پیچشی در بخش عقب استفاده کرده است. این نوع سیستم تعلیق در سدان‌های اقتصادی یک امر مرسوم است که باعث شده نرمی و راحتی را برای سرنشینان این خودرو به همراه داشته باشد. همچنین دیفرانسیل این خودرو در بخش جلویی نصب شده است و قدرت از موتورها روانه چرخ‌های جلو می‌شود. همه این‌ها باعث شده تا کنترل خودرو در جاده‌های شهری و خارج از شهر راحت باشد و هندلینگ اتومبیل بالاتر رود. راننده و سایر سرنشینان در خودرو لرزش و ضربه زیادی را متحمل نشوند و سفرهای درون یا برون شهری به راحتی صورت گیرد.

شتاب و سرعت فردا ۵۱۱

در چنین خودروهایی شاید شتاب اولویت اول خریدار نباشد اما خوب بد نیست که با این بخش هم آشنا شوید. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر فردا ۵۱۱ چیزی حدود ۱۴ ثانیه است. همچنین حداکثر سرعت این اتومبیل هم ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است که برای چنین اتومبیلی مناسب به نظر می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی فردا ۵۱۱ هم چیزی حدود ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای چنین خودرویی بسیار خوب است و می‌تواند موجب برتری این اتومبیل نسبت به رقبای خود شود. شتاب و سرعت فردا ۵۱۱ در کنار مصرف سوخت آن رانندگی راحت و ساده‌ای را درون شهر و مسافرت‌های خارج از شهر برای شما به همراه خواهد داشت.

امکانات ایمنی و رفاه رقابتی فردا ۵۱۱

فردا ۵۱۱ تا اینجای کار نسبت به رقبای خود برتری‌هایی داشت که باعث می‌شود علاقه‌مندان به خودروهای زیر یک میلیارد تومان به خرید آن ترغیب شوند. اما این پایان کار نیست و فردا ۵۱۱ توانسته در بخش ایمنی و امکانات رفاهی هم نسبت به سایر رقبا بهتر عمل کند. در این خودرو می‌توانید یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی را مشاهده کنید که بخش‌‌های مختلف خودرو از جمله سیستم مالتی مدیا به وسیله آن قابل کنترل است. همچنین در بخش ایمنی هم وجود سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم ترمز ضدقفل ABS باعث می‌شود کنترل اتومبیل در شرایط سخت برای راننده به مراتب راحت‌تر شود.

فردا 511

فردا ۵۱۱ یک خودرو کم استهلاک

مصرف سوخت این خودرو در داخل شهر ۸.۴ و در خارج از شهر ۴.۹ است که باعث شده این اتومبیل مانند ال ۹۰ و پژو ۲۰۶ کم مصرف باشد. در کنار مصرف کم بنزین استفاده از متریال با کیفیت باعث شده تا خرابی سایر بخش‌های مصرفی در این اتومبیل کاهش پیدا کند. همین امر هم هزینه‌های مصرفی و استهلاک اتومبیل را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این ویژگی باعث شده تا فردا ۵۱۱ به یک خودروی رقابتی در بخش استهلاک تبدیل شود و از اتومبیل‌های هم رده خود شرایط به مراتب بهتری را داشته باشد.

قیمت مناسب فردا ۵۱۱

شاید بتوان مهمترین ویژگی رقابتی فردا ۵۱۱ را قیمت آن دانست. قیمت این خودرو زیر یک میلیارد تومان است که با این قیمت‌ها شاید حتی نتوانید در بازار یک ۲۰۷ اتوماتیک را خریداری کنید. در مقایسه با سایر خودروها هم قیمت مناسبی دارد و با مبلغ ۹۰۲ میلیون تومان گزینه‌های زیادی پیش رو نخواهید داشت. مزایا و ویژگی‌های این خودرو نسبت به سایر رقبا هم باعث شده تا خریدار نسبت به خرید این خودرو ترغیب شود.

فردا 511

ابعاد و اندازه مناسب فردا ۵۱۱

فردا ۵۱۱ یک سدان کامپکت مینی سایز است که ما را به یاد خودروهایی مانند ال ۹۰ می‌اندازد. البته که شاید قیاس این دو خودرو کمی با یکدیگر اشتباه باشد اما خوب وضعیت موتور و ابعاد آن کمی شبیه به هم دیگه است. سرنشینان در این خودرو راحت هستند و فضای مناسب برای قرار گرفتن پاهای آن‌ها در دسترس است. در بخش عقب ۳ سرنشین می‌توانند قرار بگیرند که مجموع سرنشینان این خودرو را به ۵ نفر می‌رساند. فضای کافی برای قرار گرفتن پاهای سرنشینان در دسترس است. همچنین فضای صندق عقب هم چیزی حدود ۳۹۰ لیتر است که برای چنین سدانی خیلی هم بد نیست.

رقبای فردا ۵۱۱

سدان‌های زیادی در بازار نیستند که هم دنده اتوماتیک داشته باشند و هم قیمت آن‌ها زیر یک میلیارد تومان باشد. اما خوب چند مورد هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. یکی از این خودروها شاهین اتوماتیک است. در شاهین اتوماتیک از موتور M15 معروف سایپا با یک توربوشارژ استفاده شده که مجموع قدرت آن را به ۱۰۹ اسب بخار می‌رساند. در این خودرو می‌بینیم که با وجود استفاده از یک توربوشارژ قدرت این خودرو تفاوت زیادی با فردا ۵۱۱ ندارد. در کنار این موتور از یک گیربکس CVT استفاده شده است که در مقابل گیربکس‌های دو کلاچه عملکرد ضعیف‌تری دارند. همین دو مورد باعث شده تا فردا ۵۱۱ بتواند در اولویت خرید مشتریان قرار بگیرد. در این قسمت رقبای دیگری هم مانند جک J4، تارار و دنا اتوماتیک هم هستند.

تویوتا کرولا

بازار فروش فردا ۵۱۱

با توجه به مشخصات گفته شده و مزیت‌هایی که این اتومبیل نسبت به سایر رقبای خود دار  قطعا قیمت آن در بازار بالاتر از کارخانه خواهد بود. از همین اگر تصمیم به خرید این اتومبیل دارید می‌توانید فردا ۵۱۱ را با قیمت کارخانه به طور مستقیم در نمایندگی‌های مجاز این شرکت خریدارای کنید.

 

نویسنده: نادر شاه نشین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا