خودرومعرفی خودرو چینی

معرفی ونوسیا دی۶۰ پلاس سدان جدید مکث موتور

مکث موتور در سال ۱۳۹۹ تاسیس شد و زیر مجموعه گروه ماموت خودرو است. این شرکت به تولید و عرضه خودروهای با کیفیت در کلاس‌های سواری، تجاری سبک و الکتریکی پرداخته است.

به گزارش عصر خدمات،این شرکت محصولات متنوعی را رونمایی کرده است که یکی از آن‌ها ونوسیا پی ۶۰ پلاس نام دارد. این خودرو یک سدان زیبا و جذاب است که می‌تواند نظر خریداران را به خود جلب کند. از همین تصمیم گرفتیم تا به معرفی ونوسیا دی۶۰ پلاس سدان جدید مکث موتور بپردازیم.

معرفی طراحی ظاهری ونوسیا دی۶۰ پلاس

طراحی خشن این اتومبیل در همان نگاه اول می‌تواند نظرات را به خود جلب کند. استفاده از خطوط شکسته و تیز در کنار یکدیگر باعث شده تا سبک طراحی دی ۶۰ پلاس مانند سایر محصولات برند ونوسیا باشد. هماهنگی در بخش‌های مختلف طراحی این خودرو دیده می‌شود که نشان از طراحی خوب آن دارد. طراحی وموسیا دی ۶۰ پلاس خیلی هجومی نیست اما از جذابیت بالایی برخودار است.

معرفی نمای جلویی ونوسیا دی۶۰ پلاس

نمای جلویی ونوسیا دی۶۰ پلاس یک طراحی مدرن و جذاب دارد. این خودرو از یک جلوپنجره براق و مشبک استفاده می‌کند که لوگوی ونوسیا را در خود جای داده است. چراغ‌های اصلی خودرو به صورت مستطیلی و بزرگ طراحی شده‌اند و دارای دی‌لایت‌های افقی زیر آن هستند. این چراغ‌ها با استفاده از تکنولوژی LED نوردهی می‌کنند. نمای جلویی ونوسیا دی۶۰ پلاس یک ترکیبی از زیبایی و کارآمدی است که خودرو را از دیگر رقبای خود متمایز می‌کند.

معرفی نمای کناری ونوسیا دی۶۰ پلاس

نمای کناری ونوسیا دی۶۰ پلاس یک طراحی ساده و روان دارد. خطوط افقی و منحنی خودرو، تعادل و هماهنگی بین قسمت‌های جلو و عقب را ایجاد می‌کنند. رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ یا ۱۷ اینچی (بسته به نوع مدل)، زیبایی و اسپرتی خودرو را افزایش می‌دهند. درب‌های خودرو نیز دارای پنجره‌های بزرگ و بدون قاب هستند که نور و دید خوبی را به کابین می‌رسانند. ابعاد کلی خودرو به‌اندازه ۴۷۶۱ میلی‌متر طول، ۱۸۰۳ میلی‌متر عرض و ۱۴۸۷ میلی‌متر ارتفاع در نظر گرفته شده‌اند.

معرفی نمای عقبی ونوسیا دی۶۰ پلاس

نمای عقبی ونوسیا دی۶۰ پلاس یک طراحی ساده اما هماهنگ با دیگر قسمت‌های خودرو است. چراغ‌های عقب این خودرو به صورت یک‌پارچه و با فرم مستطیلی طراحی شده‌اند و تا قسمت‌های جانبی کشیده شده‌اند. این چراغ‌ها با استفاده از تکنولوژی LED نوردهی می‌کنند و طراحی مدرن و جذابی را به خودرو می‌بخشند. صندوق عقب خودرو نیز دارای یک لوگوی ونوسیا و یک دوربین دید عقب است. نمای عقبی ونوسیا دی۶۰ پلاس یک ترکیبی از سادگی و زیبایی است که خودرو را از دیگر رقبای خود متمایز می‌کند.

معرفی نمای داخل کابین ونوسیا دی۶۰ پلاس

این خودرو از یک نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی در مرکز داشبورد استفاده می‌کند که کنترل بسیاری از تنظیمات را به عهده دارد. پشت آمپر نیز دارای نشان‌دهنده‌های آنالوگ و یک صفحه نمایش دیجیتال کوچک است. فرمان خودرو نیز دارای دکمه‌های حساس به لمس و یک دکمه استارت مثلثی است. کنسول میانی خودرو نیز دارای یک لیور دنده مکانیکی، یک ترمز پارک برقی و یک اتوهلد است. صندلی‌های خودرو نیز دارای تریم چرمی و تنظیم برقی هستند. کابین ونوسیا دی۶۰ پلاس یک محیط راحت و کارآمد را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

معرفی کلاستر ونوسیا دی۶۰ پلاس

کلاستر ونوسیا دی۶۰ پلاس یک صفحه نمایش دیجیتال ۷ اینچی است که در پشت فرمان قرار دارد. این صفحه نمایش اطلاعات مهمی مانند سرعت، دور موتور، مصرف سوخت، مسافت طی شده، سطح باتری، حالت رانندگی و سیستم‌های ایمنی را به راننده نشان می‌دهد. این صفحه نمایش با استفاده از دکمه‌های حساس به لمس روی فرمان قابل تنظیم است. کلاستر ونوسیا دی۶۰ پلاس یک طراحی ساده و خوانا دارد که با نمایشگر مرکزی هماهنگی دارد.

معرفی کنسول بین دو صندلی جلو ونوسیا دی۶۰ پلاس

کنسول بین دو صندلی جلو ونوسیا دی۶۰ پلاس یک طراحی ساده و کارآمد دارد. این کنسول شامل یک لیور دنده مکانیکی، یک ترمز پارک برقی، یک اتوهلد و چندین دکمه کنترلی است. این کنسول با نمایشگر مرکزی و فرمان هماهنگی دارد و به راننده امکان تنظیم بسیاری از تنظیمات را می‌دهد. کنسول بین دو صندلی جلو ونوسیا دی۶۰ پلاس یک ترکیبی از سادگی و کارآمدی است که خودرو را از دیگر رقبای خود متمایز می‌کند.

بررسی مشخصات فنی ونوسیا دی۶۰ پلاس

موتور ونوسیا دی۶۰ پلاس یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی است که توان خروجی ۱۲۷ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر را ارائه می‌دهد. این موتور با استفاده از یک گیربکس CVT، قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این موتور بر اساس پلتفرم V نیسان ساخته شده و در بسیاری از محصولات این خودروساز ژاپنی مورد استفاده قرار گرفته است. مصرف سوخت ترکیبی این موتور ۶.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

بررسی گیربکس ونوسیا دی۶۰ پلاس

گیربکس ونوسیا دی۶۰ پلاس از نوع CVT ایکس ترونیک و متعلیق به شرکت نیسان ژاپن است که قدرت موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این گیربکس از نوع بدون دنده است و با تغییر نسبت دنده‌ها، سرعت و گشتاور خودرو را تنظیم می‌کند. این گیربکس دارای مزایایی مانند کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان، کاهش سطح صدا و لرزش و افزایش راحتی رانندگی است. اما این گیربکس همچنین دارای معایبی مانند هزینه بالا، عمر کمتر، عدم احساس شتاب و کاهش کنترل راننده بر روی خودرو است.

بررسی دیفرانسیل ونوسیا دی۶۰ پلاس

دیفرانسیل ونوسیا دی۶۰ پلاس یک دیفرانسیل مکانیکی است که قدرت موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این دیفرانسیل با استفاده از یک سیستم کنترل الکترونیکی، قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این سیستم به خودرو امکان می‌دهد که در شرایط سخت رانندگی، قدرت را به چرخ‌هایی که دارای بیشترین گریپ هستند، انتقال دهد. عملکرد دیفرانسیل ونوسیا دی۶۰ پلاس، باعث می‌شود که خودرو دارای پایداری و هندلینگ بالاتری باشد.

بررسی سیستم تعلیق ونوسیا دی۶۰ پلاس

سیستم تعلیق ونوسیا دی۶۰ پلاس در چرخ‌های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ‌های عقب از نوع میله پیچشی یکپارچه است. این سیستم تعلیق باعث می‌شود که خودرو دارای سواری نرم و راحت باشد، اما از لحاظ هندلینگ و پایداری در سرعت‌های بالا، عملکرد ضعیف‌تری نسبت به سیستم‌های تعلیق چهار لینک یا مولتی لینک دارد. سیستم تعلیق ونوسیا دی۶۰ پلاس مناسب برای رانندگی شهری و خانوادگی است، اما برای رانندگی اسپرتی و رقابتی، انتخاب مناسبی نیست.

بررسی سیستم ایمنی ونوسیا دی۶۰ پلاس

سیستم ایمنی ونوسیا دی۶۰ پلاس شامل تجهیزات و قابلیت‌های مختلفی است که به حفظ جان و سلامت سرنشینان در صورت بروز حادثه یا جلوگیری از آن کمک می‌کنند: این سیستم ایمنی شامل موارد زیر است:

  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) که با کنترل قدرت موتور و ترمزها، خودرو را در شرایط لغزش یا از دست رفتن کنترل، به مسیر درست باز می‌گرداند.
  • سیستم کمک به ترمز فوری (EBA) که با افزایش فشار ترمز در صورت شناسایی وضعیت اضطراری، مسافت توقف خودرو را کاهش می‌دهد.
  • سیستم کمک به رانندگی در شیب (HSA) که با جلوگیری از عقب‌رفت خودرو در شیب‌ها، رانندگی را راحت‌تر می‌کند.
  • سیستم کمک به رانندگی در کنار شیب (HDC) که با کنترل سرعت خودرو در پایین آمدن از شیب‌ها، از بیش‌فشار شدن ترمزها جلوگیری می‌کند.
  • سیستم کنترل فشار تایر (TPMS) که با نمایش فشار تایرها روی صفحه نمایش، از افت فشار تایرها هشدار می‌دهد.
  • سیستم روشنایی خودکار (ALS) که با تنظیم روشنایی چراغ‌ها بر اساس شرایط نوری، دید راننده را بهبود می‌بخشد.
  • سیستم بالا آمدن خودکار شیشه‌ها (AEGS) که با بالا آمدن خودکار شیشه‌ها در صورت بسته شدن درب‌ها، از ورود گرد و غبار و هوای ناخوشایند جلوگیری می‌کند.
  • سیستم ایمنی پیشرفته (ADAS) که با استفاده از دوربین‌ها و سنسورها، قابلیت‌هایی مانند هشدار خروج از خط، هشدار تصادف عقبی، هشدار کوری زاویه، هشدار ترافیک عقبی و هشدار توقف اضطراری را به راننده ارائه می‌دهد.
  • سیستم ایمنی پسیو (PSS) که شامل کمربندهای ایمنی، کیسه‌های هوا، قفل کودک، ستون فرمان جمع‌شونده و ساختار بدنه مقاوم در برابر ضربه است.

بررسی پلتفرم ونوسیا دی۶۰ پلاس

پلتفرم ونوسیا دی۶۰ پلاس بر اساس پلتفرم V نیسان ساخته شده است که یک پلتفرم ماژولار و چند منظوره است. این پلتفرم از سال ۲۰۱۰ تاکنون در بسیاری از محصولات نیسان مانند کیکز، میکرا، سانی، نوت و جوک مورد استفاده قرار گرفته است. این پلتفرم از نظر ساختاری، مواد، طراحی و مهندسی، بهینه‌سازی شده است تا بتواند با نیازهای مختلف بازارها و مشتریان سازگار باشد. این پلتفرم از نظر ابعاد، قابلیت تنظیم است و می‌تواند برای خودروهای با فاصله محوری متفاوت، حجم موتور مختلف و نوع سوخت متنوع استفاده شود. این پلتفرم همچنین دارای قابلیت انعطاف‌پذیری بالا در انتخاب سیستم‌های پیشرانه، تعلیق، ایمنی و رفاهی است.

 

نام خودرو

ونوسیا دی ۶۰ پلاس

کد موتور

HR16

نوع موتور

۱.۶ لیتری تنفس طبیعی

گیربکس

CVT

قدرت

۱۲۰ اسب بخار

گشتاور

۱۵۵ نیوتن متر

شتاب

۱۲ ثانیه

سرعت

۱۸۰ کیلومتربرساعت

مصرف

۶.۲ لیتر

طول

۴۷۶۱ میلیمتر

عرض

۱۸۰۳ میلیمتر

ارتفاع

۱۴۸۷ میلیمتر

فاصله محوری

۲۷۰۱ میلیمتر

وزن تقریبی

۱۲۴۷ کیلوگرم

حجم باک

۵۰ لیتر

فضای صندوق

۵۲۵ لیتر

 

بررسی امکانات و آپشن های ونوسیا دی ۶۰ پلاس

  • کروز کنترل
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • سنسور جلو
  • سنسور عقب
  • ترمز ضدقفل
  • توزیع نیروی ترمز
  • ترمز کمکی
  • ترمز پارک برقی
  • اتوهلد دارد
  • چراغ روز
  • دکمه‌های کنترلی فرمان
  • نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
  • ناوبری
  • دوربین عقب
  • کیسه هوا
  • ورود بدون کلید
  • استارت بدون کلید
  • تهویه اتوماتیک
  • صندلی برقی راننده
  • گرم‌کن صندلی جلو
  • آینه بغل برقی
  • گرم‌کن آینه بغل
  • سانروف

نویسنده: نادر شاه نشین

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا