مقایسه ام وی ام ایکس 55 پرو مدیران خودرو و تیگارد ایکس 35 سانیار موتور

ام وی ام ایکس 55 پرو تا قبل از انتشار فیلم شکسته شدن اکسل عقب ماشین یکی از خودروهای محبوب موجود در بازار بود. بعد از آن بازار این خودرو با کمی شوک مواجه شد اما با فراخوان مدیران خودرو و رفع عیب این اتومبیلها کمی شرایط تغییر کرد.
به گزارش عصر خدمات ، همچنان این خودرو در سایر بخشهای فنی و طراحی یکی از اتومبیلهای محبوب بازار است و میتوان آن را با سایر محصولات از جمله تیگارد ایکس 35 مقایسه کرد. تیگارد ایکس 35 محصولی از سانیار موتور است که طی یکی دو سال گذشته توانسته تا حدودی نظرات به سمت خود جلب کند. حال ما تصمیم گرفتیم تا به مقایسه ام وی ام ایکس 55 پرو مدیران خودرو و تیگارد ایکس 35 سانیار موتور بپردازیم.
مقایسه طراحی ظاهری MVM X55 Pro مدیران خودرو و Tigard X35 سانیار موتور
ایکس 55 پرو با فیسلیفت خوبی که نسبت به نسل قبلی خود داشته، ظاهری اسپرتتر و مدرنتر پیدا کرده است. نمای جلویی این خودرو، یکی از نقاط قوت طراحی آن محسوب میشود و تغییرات قابل جذابی را نسبت به مدل قبلی تجربه کرده است. جلوپنجره ماتریسی با طرح کهکشانی، یکی از اولین چیزهایی است که توجه بیننده را جلب میکند. این جلوپنجره به خودرو ظاهری مدرن و اسپرت بخشیده است. در کنار جلو پنجره زیبا میتوانید چراغهای جلو که از نوع LED هستند را ببینید. طراحی این چراغها تیز و کشیده صورت گرفته تا به اتومبیل نمایی اسپرت و خشن بدهد. این چراغها علاوه بر زیبایی، عملکرد روشنایی خوبی را نیز ارائه میدهند. و اما سپر جلو تکمیل کننده نمای اسپرت این خودرو در بخش جلویی است. طراحی اسپرت و استفاده از خطوط تیز، به خودرو ظاهری پویا بخشیده است. دیلایتهای LED در کنارههای سپر، به جذابیت بیشتر این بخش کمک کرده است. هود خودرو با خطوط برجسته، به خودرو ظاهری عضلانی داده تا هم کاربرد داشته باشد و هم زیبا طراحی شود. استفاده از رنگ قرمز در بخشهایی از بدنه، مانند خطوط تزئینی و لوگوی خودرو، به خودرو ظاهری اسپرتتر داده است.
تیگارد ایکس 35 با طراحی ظاهری جذاب و جوانپسند، توانسته نظر بسیاری از علاقهمندان به خودروهای کراساوور را به خود جلب کند. نمای جلویی این خودرو، یکی از نقاط قوت طراحی آن محسوب میشود. جلوپنجره کرومی و چندضلعی شکل، با خطوط افقی و عمودی، به خودرو ظاهری مدرن و اسپرت بخشیده است. این جلوپنجره با چراغهای جلو به خوبی ادغام شده و یکپارچگی بصری خوبی ایجاد کرده است. همچنین چراغهای جلو با طراحی کشیده و تیز، از نوع هالوژن یا LED (بسته به مدل) هستند. این چراغها علاوه بر زیبایی، عملکرد روشنایی خوبی را نیز ارائه میدهند. دیلایتهای LED در کنارههای سپر، به جذابیت بیشتر این بخش کمک کرده است. سپر جلو با طراحی ساده و خطوط نرم، به خودرو ظاهری دوستداشتنی بخشیده است. ورودیهای هوای بزرگ در دو طرف سپر، به بهبود جریان هوا در موتور کمک میکنند. هود خودرو با خطوط برجسته و عضلانی، به خودرو ظاهری قدرتمند بخشیده است.
نمای جانبی ایکس 55 پرو، طراحی ساده اما جذابی دارد. خطوطی که از روی گلگیر جلو شروع شده و تا چراغهای عقب امتداد مییابند، به خودرو ظاهری اسپرت و عضلانی داده است. همچنین، خطوط شانهای که در بالای دستگیرههای در قرار دارند، به خودرو ظاهری خشن دادهاند. شیشههای جانبی بزرگ، فضای داخلی خودرو را روشن و دلباز کرده و دید مناسبی را برای سرنشینان فراهم میکنند. آینههای جانبی با طراحی اسپرت و امکان تنظیم برقی، به خودرو ظاهری مدرن بخشیدهاند. رینگهای آلومینیومی چند پره، به خودرو ظاهری اسپرت و جوانپسند داده است. در کنار این کالیپرهای ترمز در برخی مدلها قرمز رنگ شده که هماهنگی جذابی را با بخشهای مختلف خودرو دارد. سقف خودرو شیبدار طراحی شده تا به خودرو ظاهری کوپه مانند و اسپرت بدهد.
نمای جانبی تیگارد X35 به طور کلی طراحی ساده و خطوطی روان دارد. ظاهر جمع و جور این خودرو آن را در بین خریداران محبوب کرده است. یک خط برجسته که از چراغ جلو تا چراغ عقب امتداد مییابد، در طراحی خودرو هماهنگی خوبی را ایجاد کرده است. شیشههای جانبی بزرگ، دید خوبی را برای سرنشینان فراهم میکنند و حس فضایی بودن را در کابین افزایش میدهند. آینههای جانبی تیگارد X35 طراحی ساده و کاربردی دارند و دید مناسبی از اطراف خودرو را به راننده ارائه میدهند. دستگیرههای درب طراحی ساده و همرنگ با بدنه دارند. رینگهای آلومینیومی به خودرو ظاهری اسپرتتر بخشیده و به بهبود هندلینگ خودرو کمک میکنند.
طراحی نمای عقب ام وی ام ایکس 55 پرو نسبت به مدل قبلی خود، تغییراتی را تجربه کرده است که به خودرو ظاهری مدرنتر و اسپرتتر بخشیده است. چراغهای عقب X55 پرو با طراحی جدید و گرافیک داخلی متفاوت، ظاهری جذاب و چشمنواز به خودرو بخشیدهاند. این چراغها به صورت کشیده طراحی شدهاند و با بدنه خودرو یکپارچگی بیشتری دارند. سپر عقب این خودرو نیز نسبت به مدل قبلی تغییر کرده است. استفاده از خطوط تیز و برجسته در قسمت پایینی سپر، به خودرو حالت اسپرتتری بخشیده است. در بحش پایینی یک دیفیوزر به همراه دو خروجی اگزوز فیک قرار گرفته است. وجود اسپویلر کوچک در بالای شیشه عقب، به خودرو ظاهری اسپرتتر بخشیده و همچنین به بهبود پایداری خودرو در سرعتهای بالا کمک میکند.
نمای عقب تیگارد X35 طراحی نسبتا ساده و در عین حال هماهنگی با سایر قسمتهای خودرو دارد. چراغهای عقب تیگارد X35 از طراحی نسبتا سادهای بهره میبرد. گرافیک داخلی چراغها شباهتهایی به برخی محصولات پژو، به خصوص پژو 2008، دارد. این شباهت بیشتر در بخش طراحی گرافیک درونی چراغها به ویژه چراغهای عقب دیده میشود. چراغ کشیده و دو تکه طراحی شدهاند و فرم برجستهای دارند. سپر عقب طراحی سادهای دارد و از پلاستیک مشکی رنگ برای محافظت از بدنه استفاده شده است. همچنین، سنسور پارک و دوربین دنده عقب معمولا در این قسمت تعبیه میشوند. شیشه عقب تیگارد X35 دارای شیب ملایمی است که به بهبود آیرودینامیک خودرو کمک میکند. همچنین، برف پاککن عقب نیز در قسمت بالایی شیشه عقب قرار دارد. جایگاه پلاک در قسمت وسط سپر عقب تعبیه شده است.
مقایسه مشخصات فنی MVM X55 Pro مدیران خودرو و Tigard X35 سانیار موتور
ام وی ام ایکس 55 پرو به عنوان یکی از کراساورهای محبوب بازار ایران، تغییرات قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خود داشته است. یکی از مهمترین این تغییرات، بهبود در بخش فنی خودرو به ویژه موتور و گیربکس است.
موتور
- نوع موتور: 1.5 لیتری توربوشارژ
- قدرت: 156 اسب بخار
- گشتاور: 230 نیوتن متر
- حداکثر سرعت: حدود 170 کیلومتر بر ساعت
- شتاب صفر تا صد: حدود 11.5 ثانیه
- مصرف ترکیبی: حدود 7 لیتر در هر 100 کیلومتر
این موتور توربوشارژ نسبت به نسل قبلی قدرت و گشتاور بیشتری تولید میکند و شتاب اولیه خودرو را بهبود بخشیده است. همچنین، این موتور به همراه گیربکس CVT، تعادل مناسبی بین قدرت و مصرف سوخت را فراهم میکند.
گیربکس
- نوع گیربکس: CVT با 9 دنده مصنوعی
گیربکس CVT در مقایسه با گیربکس دو کلاچه نسل قبلی، نرمتر و روانتر عمل میکند. این گیربکس با شبیهسازی 9 دنده، شتابگیری خطی و یکنواختی را ارائه میدهد. همچنین، CVT به کاهش مصرف سوخت نیز کمک میکند.
تیگارد ایکس 35 از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بهره میبرد که توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتنمتر گشتاور را دارد. این موتور با حجم کم خود، قدرت قابل قبولی را ارائه میدهد و شتاب اولیه خوبی به خودرو میبخشد. همچنین، استفاده از توربوشارژر باعث میشود که گشتاور موتور در دورهای پایین نیز قابل توجه باشد و رانندگی در شهر را لذتبخشتر کند. برای انتقال قدرت موتور به چرخها، تیگارد ایکس 35 از یک گیربکس CVT (پیوسته متغیر) استفاده میکند. این نوع گیربکس، نسبت به گیربکسهای اتوماتیک سنتی، نرمتر و روانتر عمل میکند و شتابگیری خطی و یکنواختی را فراهم میکند. همچنین، CVT به کاهش مصرف سوخت نیز کمک میکند.
تیگارد X35 با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ، قادر است در حدود 11.96 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این عدد نشاندهنده شتاب قابل قبولی برای یک کراساور شهری است. تیگارد X35 میتواند به حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این سرعت برای استفاده روزمره در شهر و جادههای بین شهری کافی است. تیگارد X35 مصرف سوخت ترکیبی حدود 7.4 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد. این میزان مصرف سوخت برای یک کراساور شهری با این مشخصات فنی، مناسب ارزیابی میشود.
مقایسه امکانات رفاهی و ایمنی MVM X55 Pro مدیران خودرو و Tigard X35 سانیار موتور
انتخاب بین MVM X55 Pro و Tigard X35 به عنوان دو کراساور محبوب بازار ایران، میتواند چالشبرانگیز باشد. هر دو خودرو از امکانات و ویژگیهای جذابی برخوردارند که میتواند تصمیمگیری را دشوار کند. در این مقایسه، به بررسی دقیقتر امکانات رفاهی و ایمنی این دو خودرو میپردازیم تا به شما در انتخاب بهتر کمک کنیم.
ام وی ام ایکس 55 پرو
- مزایا: شارژر وایرلس، ۶ ایربگ ده نقطهای، دوربین ۳۶۰ درجه، دسته دنده الکترونیکی، صندلی برقی شاگرد، گرمکن صندلیهای جلو، نورپردازی داخل کابین، کلاستر دیجیتال. این خودرو به ویژه در نسخههای بالاتر، امکانات رفاهی بیشتری را ارائه میدهد.
- معایب: نبود سقف پانوراما.
تیگارد ایکس 35
- مزایا: سقف پانوراما، استارت دکمهای، چراغهای روشنایی در روز، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، سیستم پایش فشار باد تایرها، فرمان برقی، کروز کنترل، نمایشگر ۸ اینچی لمسی.
- معایب: تعداد ایربگ کمتر نسبت به X55 Pro، نبود برخی امکانات رفاهی پیشرفته مانند شارژر وایرلس یا دوربین ۳۶۰ درجه.
امکانات ایمنی
هر دو خودرو از نظر ایمنی به امکانات پایه مانند ABS، EBD، کنترل کشش و پایداری الکترونیکی مجهز هستند. با این حال، X55 Pro با داشتن ۶ ایربگ و سیستمهای کمک راننده پیشرفتهتر، از نظر ایمنی برتری نسبی دارد.
نویسنده: نادر شاه نشین