معرفی نسل یازدهم هوندا آکورد مدل ۲۰۲۳
هوندا آکورد یک سدان اقتصادی ژاپنی بود که از دهه ۱۹۷۰ میلادی به بازارهای جهانی عرضه شد. این خودرو طی این سالها بارها تغییر نسل داده یا فیس لیفت شده تا بتواند با طراحی و فناوری روز همراه باشد.
به گزارش عصر خدمات،گویا نسل یازدهم این خودرو قرار است در سال ۲۰۲۳ به بازار معرفی شود که مشخصاتی عالی دارد. همین امر هم باعث میشود فکر کنیم دیگر آکورد یک محصول اقتصادی نیست و قرار است فراتر از نسلهای قبلی خود عمل کند. تغییرات فنی و ظاهری این اتومبیل در نسل جدید باعث شد تا ما تصمیم به معرفی نسل یازدهم هوندا آکورد مدل ۲۰۲۳ بپردازیم.
معرفی ظاهری هوندا آکورد ۲۰۲۳
طراحی ظاهری نسل یازده هوندا آکورد نسبت به نسل قبلی کمی محافظه کارانهتر شده است اما شاید بتوان همین امر را دلیلی برای جذابتر شدن ظاهر آن دانست. در طراحی جدید موضوع خیلی خاص و تهاجمی دیده نمیشود اما زیبایی و جذابیت آن میتواند نظر هر خریداری را به خود جلب کند.
معرفی نمای جلویی هوندا آکورد ۲۰۲۳
- یک جلو پنجره مشبک سیاه با چراغهای روشنایی الایدی کشیده در هر دو طرف که کمی نمای جلویی را خشن کرده است
- یک بامپر بزرگ خمیده که دارای یک ورودی هوای عریض است. این بخش هماهنگی جذابی با طراحی جلو پنجره دارد
- خطوط و منحنیهای نرم روی کاپوت و طرفین که یک هماهنگی در طراحی اتومبیل ایجاد کرده است
- لوگوی هوندا که دقیقا در میانه جلو پنجره قرار گرفته است
معرفی نمای کناری هوندا آکورد ۲۰۲۳
نمای کناری آکورد ۲۰۲۳ ساده و بدون هیچ پیچیدگی خاصی طراحی شده است. این خودرو از خطوط زیبا و متحرک روی بدنه بهره میبرد که به سمت عقب کشیده شدهاند. ابعاد آکورد ۲۰۲۳ در طول و عرض به ترتیب ۷ و ۱ سانتیمتر افزایش یافته است. رینگهای ۱۷ اینچی به صورت استاندارد و ۱۹ اینچی در تریمهای کامل نصب میشود. در این نما میتوانید بخشهای جلویی و عقبی را ببینید که یک همانگی خاصی دارند و باعث شدهاند تا هم فضای مناسبی درون اتومبیل در دسترس باشد و هم طراحی آن جذابتر باشد.
معرفی نمای عقبی هوندا آکورد ۲۰۲۳
نمای عقبی این خودرو از چراغهای LED بزرگ و متصل به هم بهره میبرد که تقریبا کل پروفیل عقب را پوشاندهاند. لوگوی هوندا در قسمت میانی صندوق عقب قرار دارد و یک اسپویلر مشکی در بالای آن نصب شده است. در زیر سپر این خودرو یک دیفیوزر باریک قرار گرفته است که درون آن جایی برای اگزوزها تعبیه نشده است که جا داشت برای چنین خودرویی یک طراحی بهتر و جذابتر در این بخش صورت میگیرد و خروجیهای اگزوز با دیفیوزر همانگ میشد.
معرفی نمای داخل کابین هوندا آکورد ۲۰۲۳
نمای داخل کابین هوندا آکورد ۲۰۲۳ شبیه به نسل جدید سیویک است. این خودرو دارای یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی است که بالای داشبورد قرار گرفته است. این نمایشگر از نرمافزارهای گوگل و دستیار صوتی ساخت این شرکت پشتیبانی میکند. همچنین این خودرو دارای یک صفحهنمایش ۱۰.۲ اینچی پشت فرمان است که اطلاعات مهم رانندگی را نشان میدهد. کابین هوندا آکورد ۲۰۲۳ با طراحی متفاوت داشبورد و کیسههای هوای جدید برای حفاظت از سرنشینان طراحی شده است.
معرفی کلاستر هوندا آکورد ۲۰۲۳
کلاستر هوندا آکورد ۲۰۲۳ یک صفحهنمایش دیجیتال ۱۰.۲ اینچی است که اطلاعات مهم رانندگی را به صورت شفاف و قابل تنظیم نشان میدهد. این صفحهنمایش دارای چهار حالت نمایش کلاسیک، ساده، اسپرت و اکو است. در حالت کلاسیک، سرعتسنج و دورسنج به صورت دایرهای نمایش داده میشوند. در حالت ساده، فقط سرعت و سطح سوخت نشان داده میشوند. در حالت اسپرت، سرعتسنج و دورسنج به صورت خطی و با رنگ قرمز نمایش داده میشوند. در حالت اکو، سرعتسنج و دورسنج به صورت دایرهای و با رنگ سبز نمایش داده میشوند و همچنین نشان میدهند که چه مقدار از پیشرانه هیبرید استفاده میشود. این صفحهنمایش همچنین میتواند اطلاعات دیگری مانند نقشه، موسیقی، تماسها، سامانههای ایمنی و دستیار صوتی را نیز نشان دهد.
معرفی کنسول بین دو صندلی جلو هوندا آکورد ۲۰۲۳
کنسول بین دو صندلی جلو نسل ۱۱ هوندا آکورد ۲۰۲۳ یکی از بخشهایی است که تغییرات زیادی را نسبت به نسل قبلی دیده است. این کنسول دارای ویژگیهای زیر است:
- یک دسته دنده جدید با طراحی مدرن و کمجا که با دکمههای الکترونیکی کنترل میشود
- یک فضای ذخیرهسازی بزرگ و عمیق در زیر دسته دنده که میتواند گوشیهای هوشمند، کیفهای پول و سایر وسایل را نگه دارد
- یک پورت USB-C و یک پورت USB-A برای شارژ و اتصال گوشیهای هوشمند
- یک فندکی ۱۲ ولت برای اتصال دستگاههای الکترونیکی
- یک دکمه ECON برای فعالسازی حالت اقتصادی مصرف سوخت
- یک دکمه EV برای فعالسازی حالت الکتریکی در نسخههای هیبرید
- یک دکمه SPORT برای فعالسازی حالت اسپرت در نسخههای توربوشارژ
- یک دکمه BRAKE HOLD برای نگهداشتن ترمز در حالت توقف
- یک دکمه PARKING BRAKE برای فعالسازی ترمز دستی الکترونیکی
- یک دکمه IDLE STOP برای فعالسازی یا غیرفعالسازی سیستم خاموشسازی خودکار موتور در حالت توقف
- یک دکمه CAMERA برای نمایش تصویر دوربینهای جانبی و عقب بر روی نمایشگر مرکزی
- یک دکمه SNOW برای فعالسازی حالت برفی در نسخههای دارای گیربکس CVT
- یک دکمه MODE برای تغییر حالت نمایش خوشه ابزار دیجیتال
- یک دکمه TRIP برای تغییر نوع اطلاعات سفری نمایش داده شده بر روی خوشه ابزار دیجیتال
بررسی مشخصات فنی هوندا آکورد ۲۰۲۳
موتور نسل یازدهم هوندا آکورد ۲۰۲۳ دو نوع است: یک پیشرانهی بنزینی توربوشارژ ۱.۵ لیتری و یک پیشرانهی هیبریدی ۲ لیتری. پیشرانهی بنزینی ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و با یک گیربکس CVT همراه است. پیشرانهی هیبریدی شامل یک موتور بنزینی چهار سیلندر و دو موتور برقی است که در مجموع ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتنمتر گشتاور ارائه میدهند. این پیشرانهها با یک گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته متصل هستند. هوندا ادعا میکند که این پیشرانهها عملکرد بهتر، مصرف سوخت کمتر و رانندگی لذتبخشتری را فراهم میکنند. همچنین گیربکسها یا همان دندههای این خودرو با دکمههای الکترونیکی همراه شده است.
بررسی حداکثر سرعت، شتاب و مصرف سوخت هوندا آکورد ۲۰۲۳
همانطور که گفته شد این اتومبیل با دو پیشرانه عرضه خواهد شد که مشخصات زیر برای نسخههای دارای پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ با گیربکس CVT اعلام شدهاند
- حداکثر سرعت: ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت
- شتاب صفر تا صد: ۷.۶ ثانیه
- مصرف سوخت: ۷.۶ لیتر بر هر ۱۰۰ کیلومتر
حال برای نسخه موتور ۲ لیتری هیبریدی با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک مشخصات زیر در دسترس است
- حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
- شتاب صفر تا صد: ۷.۵ ثانیه
- مصرف سوخت: ۵.۲ لیتر بر هر ۱۰۰ کیلومتر
بررسی دیفرانسیل هوندا آکورد ۲۰۲۳
این خودرو دارای یک دیفرانسیل جلو است که نیروی موتور را به چرخهای جلو انتقال میدهد. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک پشتیبانی نمیکند. دیفرانسیل جلو با استفاده از سیستم کنترل پایداری و سیستم ترمز ضد قفل، عملکرد بهتری را در شرایط مختلف رانندگی ارائه میدهد.
بررسی سیستم تعلیق هوندا آکورد ۲۰۲۳
سیستم تعلیق نسل یازدهم هوندا آکورد ۲۰۲۳ از نوع مستقل است که در جلو از نوع مکفرسون و در عقب از نوع چند لینکی استفاده میکند. هوندا ادعا میکند که این سیستم تعلیق باز تنظیم شده و به اتصالات و بلبرینگهای جدیدی مجهز شده است که تجربه رانندگی جذابتری را فراهم میکند. همچنین فرمان این خودرو نیز بهروزرسانی شده و رانندگی با آکورد را سرگرمکنندهتر خواهد کرد.
بررسی سیستم ایمنی هوندا آکورد ۲۰۲۳
- ایربگهای جلوی جدید که برای کاهش احتمال آسیبهای مغزی در تصادفات طراحی شدهاند
- پکیج کمکراننده هوندا Sensing که شامل سیستمهای زیر است:
- سیستم تنظیم سرعت خودکار با توانایی تشخیص ترافیک
- سیستم هشدار برخورد قدامی با توانایی ترمز خودکار
- سیستم هشدار خروج از خط رانندگی با توانایی هدایت خودکار
- سیستم هشدار تغییر خط رانندگی با توانایی جلوگیری از برخورد
- سیستم هشدار توقف خودکار در تقاطع
- سیستم هشدار تشخیص عابر پیاده و دوچرخهسوار
- سیستم هشدار تشخیص تابلوهای راهنما
- سیستم هشدار تشخیص چراغهای راهنمایی و رانندگی
- دوربین جدید با میدان دید عریضتر که به پکیج کمکراننده هوندا Sensing متصل است
- سیستم پایش نقاط کور که میتواند اجسام را تا فاصله ۲۵ متری تشخیص دهد
- سیستم هشدار برخورد عقبی با توانایی ترمز خودکار
- سیستم هشدار ترافیک عرضی عقبی با توانایی جلوگیری از برخورد
- سیستم هشدار خروج از جاده با توانایی ترمز خودکار
- سیستم هشدار خستگی راننده با توانایی ایجاد صدا و لرزش فرمان
- سیستم هشدار برخورد جانبی با توانایی تنظیم ستونهای مقاوم
- سیستم هشدار برخورد زاویهای با توانایی تنظیم کیسههای هوا
- سیستم هشدار برخورد چندگانه با توانایی تنظیم کیسههای هوا و ترمز
- سیستم هشدار برخورد زیرین با توانایی تنظیم کیسههای هوا و ستونهای مقاوم
- سیستم هشدار برخورد بالایی با توانایی تنظیم کیسههای هوا و سقف
- سیستم هشدار برخورد واژگونی با توانایی تنظیم کیسههای هوا و سقف
- سیستم هشدار برخورد آتشسوزی با توانایی قطع سوخت و برق
- سیستم هشدار برخورد آبگیری با توانایی باز کردن درها و شیشهها
مشخصات |
پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ |
پیشرانه ۲ لیتری هیبرید |
قدرت (اسببخار) |
۱۹۲ |
۲۰۴ |
گشتاور (نیوتنمتر) |
۲۶۰ |
۳۳۵ |
گیربکس |
CVT |
E-CVT |
مصرف سوخت (لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر) |
۷.۶ |
۵.۲ |
طول (میلیمتر) |
۴۹۷۴ |
۴۹۷۴ |
عرض (میلیمتر) |
۱۸۶۳ |
۱۸۶۳ |
ارتفاع (میلیمتر) |
۱۴۵۱ |
۱۴۵۱ |
قاعده چرخها (میلیمتر) |
۲۸۳۰ |
۲۸۳۰ |
حجم صندوق عقب (لیتر) |
۴۸۱ |
۴۷۳ |
حجم مخزن سوخت (لیتر) |
۵۶ |
۴۸ |
امکانات رفاهی هوندا آکورد ۲۰۲۳
- کروز کنترل
- کروز کنترل هوشمند
- کنترل ایستایی در سربالایی
- کنترل سرعت در سرازیری
- کنترل کشش
- کنترل پایداری
- سنسور جلو
- سنسور عقب
- رادار نقطه کور
- رادار تغییر لاین
- رادار تصادف جلو
- ترمز ضدقفل
- ترمز کمکی
- ترمز اضطراری
- ترمز پارک برقی
- اتولایت
- چراغ روز
- دکمههای کنترلی فرمان
- نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
- ناوبری
- نمایشگر هدآپ
- دوربین عقب
- کیسه هوا
- ورود بدون کلید
- استارت بدون کلید
- تهویه اتوماتیک
- صندلی برقی راننده
- صندلی برقی سرنشین جلو
- گرمکن صندلی جلو
- سردکن صندلی جلو
- آینه بغل برقی
- گرمکن آینه بغل
- پانوراما
نویسنده: نادر شاه نشین