معرفی جیلی جئومتری C خودروی تمام برقی
قرار است که C Geely Geometry با فردا موتور به بازار ما بیاید. این کراس اوور تمام برقی از طراحی جالب و به روزی برخوردار است که میتواند نظر علاقهمندان به خودروهای تمام برقی را به خود جلب کند.
به گزارش عصر خدمات،از جمله مزیتهای خودروهای برقی میتوان به نداشتن آلایندگی و ککم بودن صدای موتور اشاره کرد. البته خودروهای برقی ویژگیهای مثبت و منفی دیگری هم دارند. به بهانه حضور این خودرو در بازار تصمیم گرفتیم تا به معرفی کامل جیلی جئومتری C خودروی تمام برقی بپردازیم.
معرفی طراحی ظاهری جیلی جئومتری
این خودرو را به اختصار جیلی جئومتری معرفی میکنند که از ظاهری اسپرت برخودار است. این اتومبیل هم مانند سایر خودروهای برقی نمایی بسیار مدرن دارد به شکلی ما را به یاد فیلمهای تخیلی و خودروهایی که از آینده آمده است میاندازد. نمای داخلی و خارجی این خودرو با استفاده از خطوط شکسته به همراه منحنیهای نرم صورت گرفته است تا یک همخوانی بینظیر در طراحی آن پدیدار شود.
معرفی نمای جلویی جیلی جئومتری
جیلی جئومتری C یک کراساوور تمام الکتریکی است که بر اساس جیلی امگرند GS طراحی شده است. نمای جلویی آن دارای چراغهای باریک LED، جلو پنجره این خودرو به همراه سپر به صورت یک تکه در نظر گرفته شده است تا نمای جلویی این خودرو یک دست باشد. در این نما حتی ورودی هوا هم نیست و فقط میتوانید چراغها و لوگوی جیلی را ببینید. دستگیرههای درها نیز با الهام از خودروهای تسلا جمعشونده هستند و به زیبایی و آیرودینامیک خودرو کمک میکنند.
معرفی نمای کناری جیلی جئومتری
نمای کناری جیلی جئومتری C دارای المانهایی مثل پنل مشکی قسمت رکاب با خط کرومی، دستگیرههای درب که قابلیت پنهان شدن را دارند، ستونهای مشکی با تریم کرومی در قسمت پایینی و سقف شناور با شیب محسوس به سمت ستون C است. در این قسمت همچنین رینگهای ۱۶ اینچی و چراغهای خطرهای کشیده در کنار دستگیرههای پاپ اوت قرار دارند که با الهام از خودروهای تسلا طراحی شدهاند. نمای کناری جیلی جئومتری C ظاهری زیبا، مدرن و جذاب را ارائه میدهد.
معرفی نمای پشتی جیلی جئومتری
نمای عقبی جیلی جئومتری یک طراحی زیبا و مدرن دارد که با نمای جلوی خودرو هماهنگ است. چراغهای عقب به صورت یک نوار مشکی رنگ به هم متصل شدهاند و ظرافت و جذابیت بسیار زیادی را ارائه میدهند. سپر عقب نیز دارای یک خط کروم رنگ است که با رنگ بدنه تفاوت قائل میشود. لوگوی جیلی و جئومتری نیز در میانه نوار مشکی رنگ قرار گرفتهاند و همزمان با چراغهای عقب قابلیت روشن شدن دارند. صندوق عقب خودرو نیز دارای یک شیشه بزرگ است که دید خوبی را به راننده میدهد. در کل، نمای عقبی جیلی جئومتری یک طراحی ساده اما شیک و متفاوت دارد که با خطوط هندسی و رنگهای متناقض خودرو سازگار است.
معرفی جیلی جئومتری C خودروی تمام برقی
معرفی نمای داخل کابین جیلی جئومتری
نمای داخل کابین جیلی جئومتری یک طراحی مینیمال و مدرن دارد که با استفاده از رنگهای سفید و مشکی، فضایی شیک و راحت را ایجاد میکند. دو صفحه نمایش بزرگ به ابعاد ۱۴.۶ اینچ و ۱۰.۲ اینچ در میانه داشبورد و پشت فرمان قرار دارند که نقش سیستم اطلاعات-سرگرمی و کلاستر خودرو را بر عهده دارند. این صفحهها با همکاری شرکت هوآوی طراحی شدهاند و قابلیتهایی مانند تماس تصویری، دستیار صوتی و نصب نرمافزار را دارند. فرمان خودرو نیز دارای دکمههای لمسی و چراغهای LED است که با حرکت انگشتان راننده، عملکرد مختلفی را انجام میدهند. صندلیهای خودرو از چرم سفید رنگ ساخته شدهاند و دارای تنظیمات برقی و گرمایشی هستند. در کل، کابین جیلی جئومتری یک فضای لوکس و پیشرفته را به راننده و سرنشینان ارائه میدهد که با تکنولوژیهای روز سازگار است.
معرفی کنسول بین دو صندلی جلو جیلی جئومتری
کنسول بین دو صندلی جلو جیلی جئومتری یک طراحی شیک و کاربردی دارد که با رنگ مشکی و سفید، هماهنگی بالایی با کابین خودرو ایجاد میکند. این کنسول دارای یک محفظه بزرگ است که با فشار دادن یک دکمه، باز و بسته میشود و میتوان وسایل مختلفی را در آن نگهداری کرد. همچنین در قسمت جلوی کنسول، دو جای لیوان وجود دارد که با یک درپوش مخفی شدهاند و با لمس کردن آنها، باز میشوند. در کنار جای لیوان، دو پورت USB و یک پورت AUX نیز قرار دارند که امکان اتصال دستگاههای الکترونیکی و شارژ آنها را فراهم میکنند. در بالای کنسول، یک دکمه روشن و خاموش کردن سیستم اطلاعات-سرگرمی و یک دکمه تنظیم حالت رانندگی وجود دارند که با آنها میتوان تغییرات مورد نظر را در صفحه نمایش اعمال کرد. در مجموع، کنسول بین دو صندلی جلو جیلی جئومتری یک طراحی زیبا و مدرن دارد که با استفاده از فناوریهای پیشرفته، راحتی و امنیت راننده و سرنشینان را افزایش میدهد.
بررسی مشخصات فنی جیلی جئومتری
موتور جیلی جئومتیری C یک موتور الکتریکی است که قدرتی معادل ۱۹۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۱۰ نیوتن متر را تولید میکند. این موتور با دو نوع باتری ۵۳ و ۷۰ کیلووات ساعتی عرضه شده است که برد عملیاتی آن را بین ۴۰۰ تا ۵۵۰ کیلومتر متغیر میکند. این موتور همچنین میتواند خودرو را به حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت برساند. موتور جیلی جئومتیری C یک موتور پیشرفته و کارآمد است که با استفاده از تکنولوژی هوشمند، مصرف انرژی را کاهش میدهد و عملکرد بهینهای را ارائه میدهد.
بررسی ویژگی های باتری جیلی جئومتری
باتری جیلی جئومتیری C یک باتری لیتیوم یونی است که با فناوری خنککننده آبی طراحی شده است. این باتری در دو نوع ۵۳ کیلووات ساعتی و ۷۰ کیلووات ساعتی عرضه میشود که براساس استاندارد NEDC، توانایی پیمایش مسافتی بین ۴۰۰ تا ۵۵۰ کیلومتر را با یکبار شارژ دارد. این باتری با استفاده از سیستم کنترل دمای هوشمند، مصرف انرژی را کاهش میدهد و عمر آن را افزایش میدهد. این باتری با استاندارد شارژ اروپایی CCS2 سازگار است و میتواند با ایستگاههای شارژ عمومی یا خصوصی شارژ شود. باتری جیلی جئومتیری C یک باتری پیشرفته و کارآمد است که با توجه به نیازهای راننده و شرایط محیطی، عملکرد بهینهای را ارائه میدهد.
بررسی سیستم تعلیق جیلی جئومتری
سیستم تعلیق جیلی جئومتیری C یک سیستم تعلیق مستقل چهار چرخ است که از نوع مکفرسون در جلو و نوع مالتی لینک در عقب بهره میبرد. این سیستم تعلیق با استفاده از فناوری کنترل الکترونیکی، قابلیت تنظیم سختی و نرمی را دارد و میتواند با توجه به شرایط جاده و حالت رانندگی، عملکرد بهینهای را ارائه دهد. این سیستم تعلیق همچنین باعث افزایش راحتی و امنیت راننده و سرنشینان میشود و کاهش لرزش و نویز را در کابین فراهم میکند. سیستم تعلیق جیلی جئومتیری C یک سیستم تعلیق پیشرفته و کارآمد است که با استفاده از تکنولوژی هوشمند، رانندگی را برای راننده آسانتر و لذتبخشتر میکند.
بررسی گیربکس و دیفرانسیل جیلی جئومتری
گیربکس و دیفرانسیل جیلی جئومتیری C یک سیستم انتقال قدرت الکترونیکی است که با موتور الکتریکی خودرو هماهنگ شده است. این سیستم از یک گیربکس تک دنده و یک دیفرانسیل الکترونیکی تشکیل شده است که با استفاده از سیستم کنترل هوشمند، قابلیت توزیع نیروی موتور به چرخهای جلو و عقب را دارد. این سیستم باعث افزایش کارایی و کاهش مصرف انرژی میشود و همچنین باعث بهبود عملکرد خودرو در شرایط مختلف جاده میشود. گیربکس و دیفرانسیل جیلی جئومتیری C یک سیستم انتقال قدرت پیشرفته و کارآمد است که با استفاده از تکنولوژی الکترونیکی، رانندگی را برای راننده آسانتر و لذتبخشتر میکند.
بررسی سیستم ایمنی جیلی جئومتری
- ۶ کیسه هوایی که در صورت بروز تصادف، به سرعت باز شده و جان راننده و سرنشینان را محافظت میکنند.
- ترمز اضطراری خودکار (AEB) که با استفاده از رادار و دوربین، موانع را تشخیص میدهد و در صورت نیاز، ترمز را فعال میکند تا از برخورد با آنها جلوگیری کند.
- رادار هشدار تصادف از جلو (FCW) که با استفاده از رادار، فاصله با خودروی جلویی را اندازهگیری میکند و در صورت کاهش آن زیر حد مجاز، هشدار صوتی و تصویری به راننده میدهد.
- سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA) که با استفاده از دوربین، خطوط راهنمای جاده را شناسایی میکند و در صورت خروج از آنها، با لرزاندن فرمان و تصحیح مسیر، راننده را به خط مطلوب هدایت میکند.
- سیستم هشدار خروج از خط (LDW) که با استفاده از دوربین، خطوط راهنمای جاده را شناسایی میکند و در صورت خروج از آنها بدون اشاره، هشدار صوتی و تصویری به راننده میدهد.
- کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC) که با استفاده از رادار، سرعت و فاصله با خودروی جلویی را تنظیم میکند و با توجه به شرایط ترافیک، سرعت را افزایش یا کاهش میدهد.
- اتوپارک که با استفاده از سنسورها و دوربینها، جای خالی پارک را تشخیص میدهد و با کنترل خودکار فرمان، گیربکس و ترمز، خودرو را به صورت عمودی یا افقی پارک میکند.
- چراغهای هوشمند که با استفاده از دوربین، نور محیط را اندازهگیری میکنند و با توجه به شرایط، حالت چراغها را از روشن به خاموش یا از کم به زیاد تغییر میدهند.
مشخصات کلی | مقدار |
نام لاتین خودرو | Geometry C |
کلاس بدنه | کراس اوور |
سگمنت جهانی | C |
کشور سازنده | چین |
سال طراحی | ۲۰۱۹ |
تعداد سرنشین | ۵ |
شرکت عرضه کننده | فردا موتور |
نوع موتور | برقی |
محل قرارگیری موتور | جلو |
محور محرک | دیفرانسیل جلو |
گیربکس | تک سرعته اتوماتیک |
قدرت | ۲۰۰ اسب بخار در دور بر دقیقه |
گشتاور | ۳۱۰ نیوتن متر در دور بر دقیقه |
شتاب صفر تا صد | ۷ ثانیه |
سرعت نهایی | ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت |
نوع باطری | لیتیوم یونی |
ظرفیت باطری | ۵۳ یا ۷۰ کیلووات ساعت |
برد عملیاتی | ۴۰۰ یا ۵۵۰ کیلومتر |
زمان شارژ کامل | ۶ یا ۸ ساعت |
زمان شارژ سریع | ۳۰ یا ۴۰ دقیقه |
طول | ۴۴۳۲ میلیمتر |
عرض | ۱۸۳۳ میلیمتر |
ارتفاع | ۱۵۶۰ میلیمتر |
فاصله محوری | ۲۷۰۰ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۵۴۵ یا ۱۶۰۰ کیلوگرم |
گنجایش صندوق عقب | ۳۴۰ یا ۱۱۵۰ لیتر |
نوع چراغهای جلو | LED هوشمند |
نوع چراغهای عقب | LED رنگی |
نوع رینگهای آلیاژی | ۱۸ اینچی |
نوع سقف | شیشهای با پرده برقی |
نوع دستگیرههای در | جمعشونده برقی |
نوع تریم داخلی | چرم |
نوع صندلیها | برقی و گرمایشی |
نوع فرمان | لمسی و LED |
نوع صفحه نمایش مرکزی | ۱۰.۲ اینچی هوشمند |
نوع صفحه نمایش کلاستر | ۱۴.۶ اینچی هوشمند |
نوع سیستم صوتی | ۸ بلندگویی |
نوع سیستم تهویه | اتوماتیک دو کاناله |
نوع سیستم اطلاعات-سرگرمی | همکاری با هوآوی |
تعداد کیسه هوایی | ۶ عدد |
ترمز اضطراری خودکار | دارد |
رادار هشدار تصادف از جلو | دارد |
سیستم کمکی ماندن در بین خطوط | دارد |
سیستم هشدار خروج از خط | دارد |
کروز کنترل هوشمند تطبیقی | دارد |
اتوپارک | دارد |
دوربین ۳۶۰ درجه | دارد |
هداپ دیسپلی | دارد |
نویسنده: نادر شاه نشین