معرفی چری آریزو ۵ برقی محصولی از مدیران خودرو
یکی از سدانهای پر طرفدار چینی موجود در بازار آریزو ۵ برقی است که توسط مدیران خودرو به بازار عرضه شده است.
به گزارش عصر خدمات،از مشخصات فنی آن که بگذریم طراحی جالب و جذاب آن باعث شده تا خریداران زیادی به سمت آن کشیده شوند. حال مدیران خودرو بعد از عرضه مدل بنزینی آن نسخه برقی این اتومبیل را هم به بازار عرضه کرده است. در طراحی ظاهری این خودرو اختلاف زیادی بین نسخه برقی و بنزنی نخواهید دید اما در بخش فنی این دو اتومبیل تفاوتهای زیادی با یکدیگر دارند.
طراحی ظاهری چری آریزو ۵ برقی
طراحی این خودرو از منحنیهای نرم در کنار خطوط تند و تیز شکل گرفته است تا نمای کلی خودرو زیبا و اسپرت باشد. بخش جلویی و عقبی اتومبیل به خوبی با یکدیگر هماهنگ شده است و طراحی زیبایی را در معرض نمایش میگذارد.
معرفی نمای جلویی چری آریزو ۵ برقی
آریزو ۵ برقی دارای چراغهای جلویی LED با طراحی خاص و جذاب است. جلوپنجره کهکشانی چری جای خود را به جلوپنجره بستهای داده است که نیمی از آن مشکیرنگ و نیم دیگر همرنگ بدنه خودرو است. لوگوی چری در میان جلوپنجره قرار دارد و نشاندهنده تعلق این خودرو به خانواده چری است. زیر این لوگو جای شارژ باتری اتومبیل قرار گرفته است و اتومبیل از این بخش شارژ میشود. گریل جلویی خودرو نیز بسیار زیبا و مدرن طراحی شده است و با رنگ مشکی متالیک به خودرو شکوه و جلال میبخشد. در زیر گریل، یک دهانه هواگیری وجود دارد که به خنککاری موتور برقی کمک میکند. در کنار دهانه هواگیری، دو عدد چراغ مهشکن LED نصب شدهاند که علاوه بر افزایش دید در شرایط مهآلود، به زیبایی خودرو نیز اضافه میکنند. در کل، نمای جلویی آریزو ۵ برقی بسیار شیک و متفاوت از نسخه بنزینی آن است و نشان میدهد که این خودرو یک محصول جدید و پیشرفته است.
معرفی نمای کناری چری آریزو ۵ برقی
آریزو ۵ برقی از نظر نمای کناری تفاوت چندانی با نسخه بنزینی ندارد. خطوط زیبا و منحنی بدنه خودرو، به آن حس جوانی و پویایی میدهند. دربهای خودرو دارای پنجرههای بزرگ و شیشههای روشن هستند که باعث میشوند کابین خودرو روشن و دلنشین باشد. آینههای جانبی خودرو نیز دارای چراغهای راهنمای LED هستند که به افزایش ایمنی و زیبایی خودرو کمک میکنند. رینگهای خودرو نیز از جنس آلومینیوم هستند و با طراحی خاص و جذاب خود، به خودرو شخصیت و جلوه میبخشند. رینگهای نصب شده روی خودرو نیز پیش از این در ام وی ام X22 مشاهده شدهاند. در کل، نمای کناری آریزو ۵ برقی بسیار مدرن و زیبا است و نشان میدهد که این خودرو یک سدان کوچک و پرانرژی است.
معرفی نمای عقبی چری آریزو ۵ برقی
آریزو ۵ برقی از نظر نمای عقبی نیز تفاوت چندانی با نسخه بنزینی ندارد. چراغهای عقب خودرو نیز از نوع LED هستند و با طراحی خاص و جذاب خود، به خودرو شکوه و جلال میبخشند. در میان چراغهای عقب، یک نوار LED نیز قرار دارد که به اتصال چراغها کمک میکند و به زیبایی خودرو اضافه میکند. لوگوی چری در میان درب عقب خودرو قرار دارد و نشاندهنده تعلق این خودرو به خانواده چری است. در زیر لوگو، نام مدل خودرو به صورت Arrizo 5e نوشته شده است که نشان میدهد که این خودرو یک محصول برقی است. در زیر درب عقب، یک دهانه هواگیری وجود دارد که به خنککاری موتور برقی کمک میکند. در کنار دهانه هواگیری، دو عدد شوتر نصب شدهاند که به زیبایی خودرو نیز اضافه میکنند. در کل، نمای عقبی آریزو ۵ برقی بسیار شیک و متفاوت از نسخه بنزینی آن است و نشان میدهد که این خودرو یک محصول جدید و پیشرفته است.
معرفی نمای داخل کابین چری آریزو ۵ برقی
کابین آریزو ۵ برقی از اصول طراحی جدید شرکت چری بهره میبرد و شباهت بسیاری به کابین آریزو ۵ فیسلیفت دارد. تریم کلی کابین از رنگ مشکی یا رنگهای مشکی و قهوهای مارون تشکیل شده است که حس تجمل خودرو را بیشتر جلوه میدهد. نمایشگر سیستم چند رسانهای در قسمت میانی داشبورد قرار دارد و اندکی به سمت راننده متمایل شده است. یک پنل لمسی در زیر نمایشگر نیز وظیفه کنترل سیستم تهویه را برعهده دارد. دکمههای فیزیکی تا حد امکان از خودرو حذف شدهاند و به جای آن از دکمههای لمسی استفاده شده است. همچنین با توجه به اینکه خودروهای برقی نیازی به اهرم تعویض دنده ندارند، به جای دسته دنده معمول یک غربیلک کوچک قرار گرفته است که راننده با چرخاندن آن میتواند وضعیت خودرو را تغییر دهد.
معرفی کلاستر چری آریزو ۵ برقی
کلاستر یا پنل ابزار آریزو ۵ برقی از نوع دیجیتال است و شامل یک نمایشگر ۷ اینچی است که اطلاعات مربوط به حالت پیشرانه، سرعت، شارژ باطری، مسافت باقیمانده، مصرف انرژی و سیستمهای کمکی رانندگی را به راننده نشان میدهد. نمایشگر کلاستر با نمایشگر سیستم چند رسانهای هماهنگی دارد و رنگهای مختلفی را برای نمایش حالتهای مختلف خودرو استفاده میکند. برای مثال، در حالت اکو، رنگ سبز و در حالت اسپرت، رنگ قرمز به کار گرفته میشود.
معرفی کنسول بین دو صندلی جلو چری آریزو ۵ برقی
کنسول بین دو صندلی جلو چری آریزو ۵ برقی شامل چندین بخش است. از جلو به عقب، این بخشها عبارتند از:
- یک غربیلک کوچک که با چرخاندن آن میتوانید وضعیت خودرو را بین حالتهای P (پارک)، R (عقب)، N (نوترال) و D (جلو) تغییر دهید.
- یک دکمه لمسی که با فشار دادن آن میتوانید حالت اکو را فعال یا غیرفعال کنید. در حالت اکو، مصرف انرژی خودرو کاهش مییابد و برد آن افزایش مییابد.
- یک دکمه لمسی که با فشار دادن آن میتوانید حالت اسپرت را فعال یا غیرفعال کنید. در حالت اسپرت، عملکرد خودرو بهبود مییابد و شتاب آن افزایش مییابد.
- یک دکمه لمسی که با فشار دادن آن میتوانید حالت شارژ خودکار را فعال یا غیرفعال کنید. در حالت شارژ خودکار، خودرو با استفاده از ترمز رگنراتیو، انرژی را به باطری بازمیگرداند.
- یک دکمه لمسی که با فشار دادن آن میتوانید سیستم کنترل پایداری را فعال یا غیرفعال کنید. سیستم کنترل پایداری، با کنترل توزیع نیروی موتور و ترمز، جلوگیری از لغزش چرخها و از دست رفتن کنترل خودرو میکند.
- یک دکمه لمسی که با فشار دادن آن میتوانید سیستم کمکی رانندگی را فعال یا غیرفعال کنید. سیستم کمکی رانندگی، با استفاده از سنسورها و دوربینها، به راننده در حفظ فاصله ایمن، تشخیص موانع، راهنمایی پارک و هشدار خروج از خط کمک میکند.
- یک دکمه لمسی که با فشار دادن آن میتوانید سیستم راهاندازی بدون کلید را فعال یا غیرفعال کنید. سیستم راهاندازی بدون کلید، به شما اجازه میدهد که بدون نیاز به قرار دادن کلید در قفل، خودرو را روشن یا خاموش کنید.
- یک دکمه لمسی که با فشار دادن آن میتوانید سیستم تهویه هوشمند را فعال یا غیرفعال کنید. سیستم تهویه هوشمند، با تنظیم دما و رطوبت کابین، فضای دلپذیری را برای سرنشینان ایجاد میکند.
- یک دکمه لمسی که با فشار دادن آن میتوانید سیستم صوتی را فعال یا غیرفعال کنید. سیستم صوتی، با اتصال به نمایشگر سیستم چند رسانهای، به شما امکان پخش موسیقی، رادیو، تماس بلوتوث و ناوبری را میدهد.
بررسی مشخصات فنی چری آریزو ۵ برقی
چری آریزو ۵ برقی یک سدان کوچک با پیشرانه الکتریکی خالص است که توسط شرکت چری در چین تولید میشود. این خودرو دارای توان ۱۲۲ اسببخار و گشتاور ۲۷۶ نیوتنمتر است و از یک گیربکس تک دنده با قابلیت بازیافت انرژی استفاده میکند. باتری لیتیوم یون آن با ظرفیت ۵۳.۶ کیلووات ساعت میتواند برد ۴۰۱ کیلومتری را ارائه دهد. همچنین این خودرو میتواند به حداکثر سرعت ۱۵۲ کیلومتر در ساعت برسد.
بررسی سیستم ایمنی چری آریزو ۵ برقی
- ۶ ایربگ برای راننده، سرنشین، پردهای و جانبیهای جلو.
- سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) که با کنترل توزیع نیروی موتور و ترمز، جلوگیری از لغزش چرخها و از دست رفتن کنترل خودرو میکند.
- سیستم کنترل کشش (TCS) که با کاهش نیروی موتور به چرخهایی که لغزش دارند، جلوگیری از از دست رفتن کنترل خودرو در شرایط لغزنده میکند.
- سیستم کمک حرکت در سربالایی (HSA) که با جلوگیری از عقبرفت خودرو در شیبهای بالا، کمک به راننده میکند.
- سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS) که با نشان دادن فشار هر یک از تایرها، به راننده در حفظ ایمنی و کاهش مصرف سوخت کمک میکند.
- سیستم ترمز ضد قفل (ABS) که با جلوگیری از قفل شدن چرخها در هنگام ترمز، کنترل خودرو را حفظ میکند.
- سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز (EBD) که با توزیع مناسب نیروی ترمز بین چرخهای جلو و عقب، کاهش فاصله ترمز را به همراه دارد.
- سیستم کمک ترمز (BAS) که با افزایش نیروی ترمز در شرایط اضطراری، کاهش فاصله ترمز را به همراه دارد.
- همچنین چری آریزو ۵ برقی، ۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP داشته و خودروی ایمنی در تصادفات محسوب میشود.
رانندگی با چری آریزو ۵ برقی
این خودرو با پیشرانه الکتریکی خالص، شتاب مناسب، صدای کم و آلایندگی ناچیز به شما حسی نزدیک به خودروهای نیمهلوکس میدهد. همچنین امکانات رفاهی و ایمنی آن نیز برای یک خودروی اقتصادی قابل قبول است. با این حال بهتر است برای رانندگی با آریزو ۵ برقی به چند نکته توجه کنید:
- برای شارژ کردن باطری خودرو، باید از شارژرهای مناسب و مجاز استفاده کنید و از شارژرهای غیراستاندارد و غیرقانونی خودداری کنید.
- برای افزایش برد خودرو، باید از حالت اکو استفاده کنید و از حالت اسپرت فقط در شرایط لازم بهره ببرید.
- برای کاهش مصرف انرژی، باید از سیستم شارژ خودکار استفاده کنید و از ترمز رگنراتیو بهره ببرید.
- برای ایمنی بیشتر، باید از سیستمهای کمکی رانندگی مانند سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش و سیستم کمک حرکت در سربالایی استفاده کنید.
نام خودرو | چری آریزو ۵ برقی محصولی از مدیران خودرو |
نوع پیشرانه | الکتریکی خالص |
توان | ۱۲۲ اسببخار |
گشتاور | ۲۷۶ نیوتنمتر |
نوع گیربکس | تک دنده |
ظرفیت باتری | ۵۳.۶ کیلووات ساعت |
برد | ۴۰۱ کیلومتر |
حداکثر سرعت | ۱۵۲ کیلومتر بر ساعت |
کلاس بدنه | سدان |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
تنفس موتور | تمام برقی |
نویسنده: نادر شاه نشین