معرفی رنو آرکانا وارداتی جدید بازار
این روزها خبرهای خودروهای وارداتی جدید بسیار داغ شده است و اخبار خودروهای بنزینی و برقی وارداتی زیاد دیده میشود. یکی از این اتومبیلهای وارداتی رنو آرکانا است که با طراحی جذاب خود میتواند در بازار فروش ما با اقبال خوبی روبرو شود.
به گزارش عصر خدمات،رنو آرکانا یک کراس اوور کوپه با طراحی اسپرت است که از ویژگیهای جذابی برخودار است. از همین رو ما تصمیم گرفتیم تا به معرفی رنو آرکانا وارداتی جدید بازار بپردازیم.
معرفی طراحی ظاهری رنو آرکانا
طراحی این خودرو به صورت اسپرت صورت گرفته تا بتواند نظر قشر جوان را به خود جلب کند. طراحی آرکادیا دقیقا از زبان طراحی رنو پیروی میکند. این موضوع را میتوانید در بخشهای مختلف خودرو ببینید. استفاده از منحنیهای نرم در این خودرو باعث شده تا طراحی آرکادیا جذاب شود. همچنین کراس اوور کوپه بودن خودرو هم باعث شده تا کمبود این سبک خودروها در بازار ما پوشش داده شود.
معرفی نمای جلویی رنو آرکانا
رنو آرکانا یک خودروی کراس اوور کوپه است که از سال ۲۰۲۰ تولید میشود و در کشورهای مختلفی به فروش رسیده است. نمای جلویی رنو آرکانا دارای سپرهای مدرن همرنگ بدنه، پوشش مشبک داخلی و ادوات نقرهای رنگ است. چراغهای جلویی LED با طرح C-Shape و لوگوی بزرگ رنو در مرکز، ظاهری جذاب و متمایز به این خودرو میدهند.
معرفی نمای کناری رنو آرکانا
نمای کناری رنو آرکانا دارای حالت کوپه مانند است که زیبایی و اسپرت بودن این خودرو را نشان میدهد. این خودرو دارای رینگهای اسپرت، سانروف و سقف سیاهرنگ است. طول این خودرو ۴.۵۴۵ میلیمتر، عرض آن ۱.۸۴۳ میلیمتر و ارتفاع آن ۱.۵۶۵ میلیمتر است. هماهنگی طراحی بخش جلو و عقب این خودرو از نمای کناری به خوبی نمایان است و استایل بینظیر این اتومیل را در این بخش میتوانید ببینید. این خودرو در بازارهای مختلفی از جمله روسیه، کره جنوبی، هند و اروپا عرضه میشود.
معرفی نمای عقبی رنو آرکانا
نمای عقبی رنو آرکانا دارای چراغهای LED باریک نواری است که با لوگوی رنو در مرکز هماهنگی زیبایی دارند. سپر عقب فلزی با جایگاه ویژه برای اگزوزهای دوتایی نصب شده است که ظاهری اسپرت و مدرن به این خودرو میبخشد. کوپه بودن خودرو در نمای عقب دیده میشود و همین امر موجب جذابتر شدن این بخش شده است.
معرفی نمای داخل کابین رنو آرکانا
طراحی داخل کابین رنو آرکانا با خطوط و دوختهای نارنجی رنگ، یک نمایشگر شبیه تبلت با طرح عمودی و یک پنل پشت فرمان دیجیتال، ظاهری مدرن و جذاب دارد. این خودرو از سیستم اینفوتینمنت Easy Link با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی بهره میبرد. فضای داخل کابین راحت و جادار است و ظرفیت صندوق عقب ۵۱۳ لیتر است.
معرفی فرمان و کلاستر رنو آرکانا
طراحی فرمان و کلاستر رنو آرکانا با الهام از مگان جدید، مدرن و کارآمد است. فرمان سه شاخه با دکمههای کنترل صوتی، تلفن و رادار نصب شده است. کلاستر دیجیتال ۷ اینچی با قابلیت تغییر نمایش بر اساس حالت رانندگی، اطلاعات مهمی مانند سرعت، دما، مصرف سوخت و ناوبری را به راننده نشان میدهد.
معرفی کنسول بین دو صندلی جلو رنو آرکانا
کنسول بین دو صندلی جلو رنو آرکانا یکی از ویژگیهای جذاب این خودرو است که با طراحی مدرن و کاربردی خود، فضای داخلی را زیباتر و راحتتر میکند. این کنسول دارای چندین بخش است که عبارتند از:
· جای لیوان که در دو طرف کنسول قرار دارد و میتواند لیوانهایی با قطر حداکثر ۷۰ میلیمتر را نگه دارد.
· جای موبایل که در بالای کنسول واقع شده و دارای یک پورت USB برای شارژ موبایل است. این بخش همچنین دارای یک سیستم بیسیم برای اتصال موبایل به صفحه نمایش مرکزی خودرو است.
· جعبه داخلی که در زیر درب کنسول قابل دسترسی است و میتواند اشیاء شخصی مانند کیف پول، عینک، کلید و غیره را در خود جای دهد. این جعبه دارای یک چراغ LED برای روشنایی در شب است.
· دکمههای کنترل که در جلوی کنسول قرار دارند و از آنها میتوان برای تنظیم حالت رانندگی، فعال یا غیرفعال کردن سیستم کمک به پارک، تنظیم دمای جای لیوان و جعبه داخلی، و روشن یا خاموش کردن چراغهای داخلی استفاده کرد.
کنسول بین دو صندلی جلو رنو آرکانا با جنس پلاستیکی با کیفیت و روکش چرمی ساخته شده است و با رنگ و طرح داشبورد و صندلیهای خودرو هماهنگ است. این کنسول با ارتفاع ۱۴۰ میلیمتر، عرض ۱۶۰ میلیمتر و طول ۵۰۰ میلیمتر اندازهگیری شده است.
بررسی مشخصات فنی رنو آرکانا
رنو آرکانا یک خودروی کراس اور کوپه است که با دو نوع موتور بنزینی توربو عرضه شده است. یکی از آنها موتور ۴ سیلندر ۱.۳ لیتری با قدرت ۱۳۸ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متر است که با گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته همراه است. این موتور دارای یک دستیار هیبریدی ۱۲ ولتی است که به کاهش مصرف سوخت و افزایش شتاب کمک میکند. مصرف سوخت ترکیبی این موتور ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن ۹.۸ ثانیه است.
موتور دیگر رنو آرکانا موتور ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متر است که با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته همراه است. این موتور بخشی از سیستم هیبریدی کامل E-Tech است که از دو موتور الکتریکی و یک باتری ۱.۲ کیلووات ساعتی تشکیل شده است. این سیستم قادر است تا ۸۰ درصد از زمان رانندگی را در حالت الکتریکی باشد و مصرف سوخت ترکیبی آن ۴.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این موتور ۱۰.۸ ثانیه است.
بررسی گیربکس رنو آرکانا
رنو آرکانا یک کراساوور کوپه است که با دو نوع گیربکس اتوماتیک عرضه شده است. یکی از آنها گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک است که با پیشرانه فول هیبرید E-Tech همراه است. این گیربکس از نوع CVT یا هموارکننده است و بدون دنده است. این گیربکس قادر است به صورت خودکار نسبت دنده را تغییر دهد و باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش رانندگی راحت شود.
گیربکس دیگر رنو آرکانا گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه است که با پیشرانههای هیبرید نرم TCe 140 و TCe 160 همراه است. این گیربکس از دو کلاچ استفاده میکند که یکی برای دندههای فرد و دیگری برای دندههای زوج است. این گیربکس قادر است به صورت خودکار یا دستی دنده را تعویض کند و باعث افزایش شتاب و کاهش لغزش کلاچ شود .
بررسی دیفرانسیل رنو آرکانا
دیفرانسیل یا دیفرانسیل جلو یک قطعه مکانیکی است که قدرت را از موتور به چرخهای جلو منتقل میکند و اجازه میدهد که چرخها با سرعتهای متفاوت بچرخند. این قابلیت در هنگام پیچ گرفتن یا رانندگی روی زمینهای ناهموار قدرت را بین چرخها بالانس میکند. دیفرانسیل این خودرو بسته به موتور و گیربکس آن متفاوت است اما در نهایت هر دو مدل قدرت موتور را بین دو چرخ جلو تقسیم میکنند.
بررسی سیستم تعلیق رنو آرکانا
سیستم تعلیق رنو آرکانا یکی از ویژگیهای مهم این خودروی کراس اور کوپه است که باعث افزایش راحتی و پایداری رانندگی میشود. رنو آرکانا در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم استفاده میکند.
سیستم تعلیق مک فرسون یکی از رایجترین سیستمهای تعلیق مستقل است که در بسیاری از خودروهای شهری به کار میرود. این سیستم تعلیق از یک فنر لول و یک میل موجگیر تشکیل شده است که به یک بازوی مثلثی وصل شدهاند. این بازو با اتصال به شاسی و چرخ، قادر است حرکات چرخ را به صورت مستقل از چرخ دیگر کنترل کند. این سیستم تعلیق باعث میشود که رانندگی روانتر و کم لرزشتر باشد و همچنین به کاهش مصرف سوخت و افزایش پایداری خودرو کمک میکند.
سیستم تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم یکی از انواع سیستمهای تعلیق یکپارچه است که در برخی از خودروهای کراس اور و تجاری به کار میرود. این سیستم تعلیق از یک میله پیچشی استفاده میکند که به دو چرخ عقب وصل شده است و نقش فنر را ایفا میکند. این میله با تحمل بار و تغییر شکل، قدرت را به چرخها منتقل میکند و اجازه میدهد که چرخها با سرعتهای متفاوت بچرخند. این سیستم تعلیق باعث میشود که رانندگی بر روی زمینهای ناهموار و پرپیچ و خم راحتتر و ایمنتر باشد و همچنین به کاهش وزن و هزینه تولید خودرو کمک میکند.
بررسی سیستم ایمنی رنو آرکانا
این خودرو در نسخه بین المللی خود دارای ۶ کیسه هوا بوده و در تست تصادف یورو انکپ موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شده است. همچنین از سیستمهای پیشرفته کمک راننده مانند ESP، TCS، HAC و رادار بین خطوط بهره میبرد. رنو آرکانا از ساختار بدنه بهینه، طراحی جدید صندلیها و اتصال دهنده های کمربند ایمنی دارای پیش کشنده پایروتکنیک و محدود کننده بار، برای پشتیبانی بهینه از همه سرنشینان بهره میبرد. رنو همچنین از فن آوری Fix4sure برای مهار عالی سرنشینان در صندلی های خود بهره می برد. این فناوری یکی از ابداعات رنو است که برای جلوگیری از آسیب به قسمت سر و گردن در صورت سر خوردن سرنشین خودرو به زیر کمربند ایمنی توسعه داده شده است.
مشخصات فنی |
هیبرید نرم ۱۴۰ |
هیبرید نرم ۱۶۰ |
هیبرید کامل ۱۴۵ |
حجم موتور |
۱.۳۳ لیتر |
۱.۳۳ لیتر |
۱.۶ لیتر |
تعداد سیلندر |
۴ |
۴ |
۴ |
قدرت |
۱۴۰ اسب بخار |
۱۶۰ اسب بخار |
۱۴۵ اسب بخار |
گشتاور |
۲۶۰ نیوتن متر |
۲۷۰ نیوتن متر |
– |
نوع گیربکس |
اتوماتیک دوکلاچه ۷ سرعته |
اتوماتیک دوکلاچه ۷ سرعته |
اتوماتیک ۶ سرعته |
محور محرک |
دیفرانسیل جلو |
دیفرانسیل جلو |
دیفرانسیل جلو |
شتاب صفر تا ۱۰۰ |
۹.۸ ثانیه |
۹.۱ ثانیه |
۱۰.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت |
۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
– |
مصرف سوخت |
۵.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
۵.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
۴.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
نویسنده: نادر شاه نشین