خودرومعرفی خودرو چینی

معرفی فونیکس تیگو ۸ پرو مکس شاسی بلند لوکس مدیران خودرو

مدیران خودرو یکی از گران قیمت‌ترین شاسی بلندهای مونتاژی در بازار را تولید می‌کند. فونیکس تیگو ۸ پرو مکس یک شاسی بلند با ابعاد نسبتا بزرگ است که قیمتی بیشتر از سایر محصولات چینی موجود در بازار دارد.

به گزارش عصر خدمات،البته که این خودرو از قابلیت‌های بی‌نظیر برخودار است و توان رقابت با سایر محصولات مونتاژی را دارد. از همین رو تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به معرفی فونیکس تیگو ۸ پرو مکس شاسی بلند لوکس مدیران خودرو بپردازیم.

معرفی طراحی ظاهری فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

ابعاد این خودرو نسبت به سایر محصولات مدیران خودرو بزرگتر است و برای قرار گیری ۷ سرنشین درون آن فضا هست. از ابعاد آن که بگذریم طراحی این اتومبیل از زبان طراحی شرکت چری پیروی می‌کند و شباهت‌هایی به سایر محصولات مدیران خودرو یعنی تیگو ۷ پرو مکس دارد. نمای خشن و اسپرت که باعث می‌شود نظر خریداران به آن جذب شود.

معرفی فونیکس تیگو 8 پرو مکس شاسی بلند لوکس مدیران خودرو

معرفی نمای جلویی فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

نمای جلویی فونیکس تیگو ۸ پرو مکس بسیار زیبا و مدرن است. جلوپنجره کهکشانی با قاب کرومی بزرگ و پهن، چراغ‌های LED با فناوری  AFS، مه‌شکن‌های طراحی شده و لوگوی فونیکس از ویژگی‌های نمای جلویی هستند. در این نمای می‌توانید ظاهر خشن و اسپرت اتومبیل را به خوبی ببینید. نمای جلو به صورت هجومی طراحی شده تا بتواند نمایانگر یک شاسی بلند لوکس باشد. در این نما جلو پنجره مشبک با طراح الماشی و چراغ‌های کشیده بسیار جلب توجه می‌کنند.

معرفی نمای کناری فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

نمای کناری فونیکس تیگو ۸ پرو مکس بسیار شبیه به نمای کناری تیگو ۸ پرو است. این خودرو از خطوط عضلانی و زیبا در بدنه بهره می‌برد که آن را از خودروهای مشابه متمایز می‌کند. در نمای کناری این خودرو، می‌توان به ویژگی‌های زیر اشاره کرد:

  • چراغ‌های جانبی LED در آینه‌های بیرونی
  • تریم کرومی در ناحیه رکاب‌ها و دور گلگیرها
  • پنجره‌های بدون قاب با لبه‌های کرومی
  • گارد جلو و عقب با رنگ متفاوت از بدنه
  • چرخ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی با طرح جذاب
  • اسپویلر برجسته سقف با چراغ‌های LED

نمای کناری فونیکس تیگو ۸ پرو مکس نشان‌دهنده طراحی مدرن و اسپرت این خودرو است که با توجه به اندازه و کلاس آن، بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

 

معرفی فونیکس تیگو 8 پرو مکس شاسی بلند لوکس مدیران خودرو

معرفی نمای عقبی فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

  • چهار خروجی اگزوز واقعی با طراحی اسپرت و جذاب که به خوبی با طراحی دیفیوزر هماهنگ شده‌اند
  • چراغ‌های عقب LED با گرافیک جدید و شکل یخی که کشیده طراحی شده‌اند اما به یکدیگر متصل نیستند.
  • دیفیوزر خاکستری‌رنگ با ظاهری عضلانی و اسپرت که جای اگزوزها هم درون ان تعبیه شده است.
  • لوگوی فونیکس با نورپردازی زیبا و جذاب که در زیباتر شدن نمای عقب تأثیر دارد.
  • پلاک اتومبیل بر روی درب صندوق عقب قرار می‌گیرد.

معرفی نمای داخل کابین فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

نمای داخل کابین فونیکس تیگو ۸ پرو مکس بسیار زیبا و لوکس است. این خودرو از متریال‌های باکیفیت و رنگ‌های مشکی، مارون و نقره‌ای در کابین استفاده کرده است. یک نمایشگر یکپارچه بزرگ روی داشبرد قرار دارد که کیلومترشمار و سیستم اطلاعات و سرگرمی را نشان می‌دهد. این نمایشگر از فناوری Android Mirror Link  پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با تلفن همراه همگام شود. در قسمت پایینی داشبورد، صفحه لمسی دیگری وجود دارد که از طریق آن می‌توان سیستم تهویه مطبوع را کنترل کرد. دسته دنده این خودرو از نوع الکترونیکی است و فرمان قسمت پایینی تخت دارد. این خودرو از ۶ کیسه هوا، ۸ بلندگو سونی و سیستم ترمز کمکی برای مواقع اضطراری بهره می‌برد.

معرفی کلاستر فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

کلاستر فونیکس تیگو ۸ پرو مکس یک نمایشگر یکپارچه بزرگ است که روی داشبرد قرار دارد و کیلومترشمار و سیستم اطلاعات و سرگرمی را نشان می‌دهد. این نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با کیفیت بالا و رنگ‌های زیبا، اطلاعات مختلفی را به راننده ارائه می‌کند. از جمله:

  • سرعت، دور موتور، سوخت، دما و فشار روغن
  • حالت رانندگی، سیستم چهارچرخ محرک و سیستم ترمز کمکی
  • نقشه و مسیریابی با GPS
  • تماس تلفنی، پخش موسیقی، رادیو و تلویزیون
  • تنظیمات خودرو، صندلی‌ها، تهویه مطبوع و نورپردازی
  • دوربین‌های جانبی و عقب و دوربین ثبت وقایع

این نمایشگر از فناوری Android Mirror Link پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با تلفن همراه همگام شود. این امکان به راننده اجازه می‌دهد که از برنامه‌های مختلف تلفن همراه مانند Google Maps، Spotify، Waze  و … روی نمایشگر خودرو استفاده کند. همچنین این نمایشگر از سیستم فرمان صوتی پیشرفته بهره می‌برد که با استفاده از دستورات صوتی، می‌تواند تنظیمات خودرو را تغییر دهد یا اطلاعات مورد نیاز را نشان دهد.

معرفی کنسول بین دو صندلی جلو فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

کنسول بین دو صندلی جلو فونیکس تیگو ۸ پرو مکس یکی از بخش‌هایی است که با توجه به طراحی و امکانات آن، می‌تواند راحتی و رفاه راننده و سرنشین کناری را افزایش دهد. این کنسول شامل موارد زیر است:

  • دسته دنده الکترونیکی با طراحی زیبا و کارآمد
  • دکمه‌های تنظیم حالت رانندگی، سیستم چهارچرخ محرک، سیستم ترمز کمکی و سیستم کنترل پایداری
  • دکمه‌های تنظیم صندلی‌های جلو، گرمکن و سردکن صندلی‌ها و گرمکن فرمان
  • فضای رفع نیازهای جانبی با درب مغناطیسی
  • فندک و پورت USB
  • دو نوشیدنی گیر با قابلیت گرم نگه داشتن و سرد نگه داشتن نوشیدنی‌ها

بررسی مشخصات فنی فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

فونیکس تیگو ۸ پرو مکس از موتور دو لیتری توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت بهره می‌برد که حداکثر ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور یکی از قدرتمندترین موتورهای چهار سیلندر در کشور چین است و در سال ۲۰۲۱ جایزه پیشرانه برتر سال چین را کسب کرده است. این موتور با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر هماهنگ شده است و نیروی خود را به صورت دائمی به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. این موتور از سیستم خنک کننده موثری بهره می‌برد که باعث می‌شود دمای موتور در حد مطلوب باقی بماند. این موتور همچنین از سیستم کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای مجهز است که باعث می‌شود مصرف سوخت و آلایندگی محیط زیست کاهش یابد.

 

بررسی گیربکس و دیفرانسیل فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

فونیکس تیگو ۸ پرو مکس از گیربکس اتوماتیک دوکلاچه تَر با ۷ دنده بهره می‌برد که قدرت موتور را به صورت دائمی به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. این گیربکس از نوع ZF آلمان است و با توجه به شرایط رانندگی، می‌تواند به صورت خودکار یا دستی تغییر دنده دهد. این گیربکس همچنین از سیستم Start/Stop پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود موتور در هنگام توقف خودرو، خاموش شود و با فشار دادن پدال گاز، دوباره روشن شود. این سیستم به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی محیط زیست کمک می‌کند.

دیفرانسیل فونیکس تیگو ۸ پرو مکس از نوع دو دیفرانسیل است که به کمک سیستم چهارچرخ محرک، نیروی موتور را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. این سیستم از نوع الکترونیکی است و با توجه به شرایط جاده و حالت رانندگی، می‌تواند نسبت توزیع نیرو بین چرخ‌های جلو و عقب را تغییر دهد. این سیستم به کمک سه حالت رانندگی برفی، گل و لای و آفرود، قابلیت بیراهه‌نوردی خودرو را افزایش می‌دهد. این سیستم همچنین با سیستم کنترل پایداری و سیستم ترمز کمکی هماهنگ شده است و باعث می‌شود خودرو در شرایط نامطلوب، کنترل و پایداری خود را حفظ کند.

بررسی سیستم تعلیق فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

سیستم تعلیق فونیکس تیگو ۸ پرو مکس از نوع مستقل است که در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع چند لینک بهره می‌برد. این سیستم تعلیق با توجه به وزن و اندازه خودرو، بسیار مناسب و کارآمد است و باعث می‌شود خودرو در شرایط مختلف جاده، راحتی و پایداری خوبی داشته باشد. این سیستم تعلیق همچنین با سیستم کنترل پایداری و سیستم ترمز کمکی هماهنگ شده است و باعث می‌شود خودرو در شرایط نامطلوب، کنترل و پایداری خود را حفظ کند.

 

بررسی سیستم ایمنی فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

  • شش کیسه هوا
  • سیستم ترمز ضد قفل
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو
  • کروز کنترل تطبیق پذیر
  • رانندگی نیمه خودران سطح ۲ پلاس
  • رادار خطی و نقطه کور
  • تابلوخوان مسیر
  • دوربین دید ۳۶۰ درجه
  • ترمز اضطراری هوشمند
  • کمکی رانندگی در ترافیک
  • چراغ های تمام ال ای دی با فناوری AFS
  • سیستم صوتی سونی
  • شارژر وایرلس
  • سقف پانورامیک
  • در صندوق برقی
  • ورود بدون کلید
  • استارت دکمه‌ای
  • تهویه دوکاناله اتوماتیک
  • سردکن و گرم‌کن صندلی های جلو
  • تنظیم برقی صندوق شاگرد از عقب

این خودرو در تست تصادف های موسسه چاینا انکپ (C-NCAP) 5 ستاره ایمنی را کسب کرده است. همچنین این خودرو با بنزین کم کیفیت سازگار نیست و نیاز به نگهداری دقیق دارد.

بررسی پلتفرم فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

فونیکس تیگو ۸ پرو مکس یک کراس‌اوور پرچمدار چری است که بر پایه پلتفرم M3X ساخته شده است. این پلتفرم یکی از پیشرفته‌ترین پلتفرم‌های خودروسازی چینی است که با همکاری شرکت های معتبری مانند بوش، زد اف، کونتیننتال و بندیکس طراحی و توسعه یافته است. پلتفرم M3X دارای ویژگی‌هایی مانند سبکی، مقاومت، کارایی، ایمنی و قابلیت انعطاف‌پذیری است. این پلتفرم امکان استفاده از موتور‌های توربوشارژ، گیربکس‌های دوکلاچه، سیستم‌های دو دیفرانسیل و سیستم‌های هیبریدی را فراهم می‌کند. پلتفرم M3X همچنین با استانداردهای ایمنی بین‌المللی مطابقت دارد و در تست‌های تصادفی نتایج خوبی کسب کرده است.

 

نام خودرو

فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

محور محرک

تمام چرخ محرک با کنترل الکترونیکی

گیربکس

۷  دنده اتومات دوکلاچه

پیشرانه

۴  سیلندر توربوشارژ (۴J20)

حجم موتور

۲.۰  لیتر

قدرت

۲۵۴  اسب‌بخار

گشتاور

۳۹۰  نیوتن‌متر

شتاب

۸.۱  ثانیه

سرعت

۲۱۰  کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

۷.۹  لیتر در صد کیلومتر

نوع بدنه

کراس‌اوور متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم

طول

۴۷۲۲  میلی‌متر

عرض

۱۸۶۰  میلی‌متر

ارتفاع

۱۷۴۵  میلی‌متر

فاصله محوری

۲۷۱۰  میلی‌متر

وزن

۱۷۱۲  کیلوگرم

حجم باک

۵۱  لیتر

چرخ جلو

۲۳۵/۵۰R19

چرخ عقب

۲۳۵/۵۰R19

 

نویسنده: نادر شاه نشین

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا